222 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Selwyn
Hier ook! Wat een gemenerikje, ze lokt me dan naar haar toe. En lachen inde ...
Het worden nu echt mensjes en je ziet ze gewoon denken en daar dan naar handelen. Zo groot zijn ze dan ineens!
2 jaar geleden
Dit gezicht om de haverklap. Afgewisseld met een gewone lach.
Hij deed dit gezicht eerder ook al een hele tijd en dat stopte ineens. Sinds zijn eerste verjaardag doet hij dit weer. 😅😂
2 jaar geleden
Als jullie baby in een gekke houding in slaap valt, laten jullie ze dan liggen (met het gevaar dat ze kort slapen) of leg je ze neer (met het gevaar dat ze wakker worden) ?
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Als jullie baby in een gekke houding in slaap valt, laten jullie ze dan lig ...
Onze dochter viel ook een tijdje zo in slaap(dit stopte ook zo weer), vanuit zithouding met haar hoofd op haar beentjes. Dit vonden wij geen prettig idee voor haar buikje en konden haar gelukkig zonder probleem op haar buik leggen en sliep zo verder 😊.
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik leg haar dan meestal heeel voorzichtig goed neer. Voor ik haar aanraak zorg ik dat ik haar speen in mn hand heb zodat ik die gelijk in haar mond kan doen als ze toch een beetje wakker word. Eigenlijk gaat het altijd wel goed. En eerlijk als ik haar niet goed leg lost ze t tegenwoordig zelf ook heel goed op hoor. Maar voelt voor mezelf soms rustiger en fijner om het wel te doen. Overdag laat ik haar gewoon met de kans op een kort dutje 🤷
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik doe niks als de kleine slaapt... Hij lost het eigenlijk altijd zelf op.. in de nacht gaat hij zelfs even recht op zitten en gaat dan weer liggen.. en voor mijn gevoel slaapt hij dan zelfs nog... Wij hebben hem in het begin wel eens anders gelegd maar dat zorgde er juist voor dat hij niet meer verder ging slapen...
2 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik laat haar altijd gewoon liggen. Ze ligt altijd in een rare houding. Billetjes omhoog, beentjes tussen de spijlen (met slaapzak aan), hoofd richting voeteneinde, overdwars... als ik haar recht moet leggen dan blijf ik bezig :)
Als ze met haar koppie naar beneden ligt en ik zie het, dan draai ik haar wel naar haar zij. Maar alle andere rare houdingen corrigeer ik niet.
2 jaar geleden
Ze heeft net een stuk van dat ENORM ZOUTE klei doorgeslikt. Ik zat er 2cm vandaan maar was toch te laat 🙈
Lijkt me ook niet echt gezond aangezien je zuinig moet zijn met zout😬
2 jaar geleden
Ik had iets gelezen over eten leren afbijten. Dus ik dacht hem een halve banaan te geven om te oefenen.
Wonderbaarlijk genoeg beet hij zijn eerste hap heel netjes een stukje af.
Ik was heel trots! Maar de tweede hap probeerde hij de hele banaan tegelijk in zijn mond te proppen 🙈
Hij is echt een propper. Ik kan ook maar max 2 stukjes tegelijk aanbieden, anders propt hij alles in een keer
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Ik had iets gelezen over eten leren afbijten. Dus ik dacht hem een halve ba ...
Haha! Ons zoontje is ook een propper 😂. Heel herkenbaar wat betreft de banaan dan ook. Soms waag ik een poging om weer wat meer in een keer te geven maar dat werkt niet bij hem. Met z’n fanatieke gezicht erbij hihi, of ie uitgehongerd is. Alles moet tegelijk het mondje in, liefst ook nog met twee handen erbij. Om vervolgens bijna te kokhalzen omdat z’n vingers bijna in z’n keel zitten 😂
2 jaar geleden
Reactie op Papfles
Ik had iets gelezen over eten leren afbijten. Dus ik dacht hem een halve ba ...
Oooh, zo herkenbaar dit. Ik ga hem laatst een halve banaan en hijnpropte hem in z'n geheel in z'n mond. Brood moet hier ook nog in kleine stukjes en 1 voor 1, anders propt ie zich echt vol. Avondeten gaat met handen tegelijk (al valt de helft dan in het opvangbakje van z'n slab)
2 jaar geleden
Hier het omgekeerde! Ze opent haar mond niet meer voor stukjes. Allemaal agressief draaien en wijzen en doen (ze is tegenwoordig 20x per dag "boos" op me) 🤪
Alleen nog maar hele boterhammen, hele banaan, volledige peer etc 🤷🏻♀️
Ze kijkt ook eerst wat ik heb en dan wilt ze precies hetzelfde. Afschepen met een hapje neemt ze geen genoegen mee 🤣
Is dit trouwens een fase? Dat driftig en boos doen? Ik ken mijn tevreden meisje niet meer terug. Het is 10x zo hard werken joh. Haha
En maar raden wat ze dan weer wilt 🙈 Temperament genoeg ieder geval