7 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter heeft dit ook op en af. Niet zolang als jouw dochter. Dit is vaak tijdens en na het ziek zijn.
En inderdaad ook tandjes speelt een rol.
Als ze gewoon goed drinkt en de rest goed eet, komt het vast goed hoor. Als je echt zorgen maak geef dan wat groente tussendoor.
één jaar geleden
Ik heb hier een week geleden hetzelfde topic over gemaakt, omdat mijn zoontje ook weigerde te avondeten..
Waren er meer die dit toen herkenden.. bij ons heeft dit een maand geduurd.
Wij hebben wel eerst telkens brood gegeven in plaats van avondeten als ze niet wilde eten. Maar daar zijn we mee gestopt, en toen heeft ons zoontje twee keer alleen yoghurt gegeten s avonds maar daarna wilde hij weer avondeten :-D
één jaar geleden
Hier ook het geval. Raakt geen vlees of vis aan. Groenten enkel bonen momenteel, al het andere spuwt ze direct na 1 hap proeven terug uit. Soms enkele stukken aardappel of pasta. Als ze niet wilt eten geef ik haar een boterham en dit gaat dan vlot binnen soms zelf 2. Wil haar ook niet uithongeren 🤷♀️
één jaar geleden
Mijn dochter eet overdag alles maar ook haar avondeten is altijd een ding geweest.. ik bied het aan zodat ze het zelf kan pakken met haar handjes of ik geef het op een vork maar meestal wil ze er niks van weten en dan geef ik gewoon een potje😉 niet ideaal maarja dan heeft ze voor m’n gevoel in ieder geval alles binnen wat ze nodig heeft.
één jaar geleden
Waar jij je misschien wel zorgen over maakt, is het veranderde eetgedrag van je baby. Als je baby rond de 14 maanden oud is, kan hij ineens voedsel weigeren dat hij hiervoor maar al te graag at. Of je kindje eet ineens veel minder. Dit komt onder andere doordat je kleine een stuk minder hard groeit dan de afgelopen maanden. Hij heeft dan simpelweg ook wat minder energie (dus eten) nodig. Daarnaast heeft het ook te maken met zijn eigen willetje. Nu je kindje merkt dat hij en dat hij zelf keuzes kan maken, wordt hij ineens een stuk kieskeuriger. Ik bepaal zelf wel wat ik eet! Je hoeft je hier geen zorgen over te maken zolang je kindje nog goed groeit en zich goed ontwikkelt.