5 Reacties
één jaar geleden
Hoi. Sinds hij de nachten door slaapt maken wij ons mannetje wakker overdag bij zijn slaapjes om zo het ritme erin te houden. Bij uitzonderingen zoals ziek, uitstapje of een overgeslagen dutje zijn we flexibeler en laten we hem het zelf bepalen. Dit werkt voor ons 3 heel goed en hij is het gewend
één jaar geleden
Mijn dochter doet 2 slaapjes en dan maak ik haar niet wakker. De ene keer slaapt ze een uur, de andere keer 2 uur. Dit heeft verder geen invloed op hoe ze in de nacht slaapt gelukkig. Ze slaapt vaak juist slechter in de nacht als ze overdag ook korter slaapt, dan is ze oververmoeid. Maar als het werkt om je kindje wakker te maken zodat hij daarna de nacht door slaapt zou ik dat ook lekker doen ☺️
één jaar geleden
Op het begin hielden we exact de slaapgids aan en vond dat een hele fijne houvast. Zeker tot 10 maanden ook op de slaapgids-tijden wakker gemaakt. Nu maken we haar nog wel elke ochtend om 7 uur wakker en gaat ze om 9 uur weer naar bed, maar volgens de slaapgids zou ze dan maar 20 min mogen slapen, terwijl ze om 9 uur echt ruim anderhalf uur tot 2 uur slaapt, dus hebben we nu een eigen variant gemaakt. Om 2 uur slaapt ze nog een uur tot 2 uur en om 7 uur savonds weer naar bed. Ze is van oktober 2021. Officieel slaapt ze overdag dus “teveel”, maar zolang de nachten goed gaan, houd ik dit nog even aan. Maar de ochtend beginnen we wel altijd om 7 uur uiterlijk, en anders maak ik dr wakker.