27 Reacties

één jaar geleden

Je gaat vast een hoop moeders over je heen krijgen met hoe slecht dit wel niet is. Maar persoonlijk vind ik nachtrust veel belangrijker, als je dorst hebt moet je drinken.. Ik zou dus wel drinken geven. Natuurlijk is water beter dan diksap, maar dit is vast weer en fase die zo voorbij is!

één jaar geleden

Diksap of kv en dergelijke zou ik niet doen wegens de aantasting van het gebit. Water en moedermelk zijn daarin tegen prima om te drinken in de nacht zonder gevaar voor cariës.

één jaar geleden

Water omdat ze dorst heeft, dikke prima natuurlijk. Maar ik zou echt geen diksap of iets anders dan water (of borstvoeding) geven ivm gaatjes in het gebit. Zo zonde en onnodig!

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Diksap of kv en dergelijke zou ik niet doen wegens de aantasting van het ge ...
Wauw, wat kortzichtig dit zeg. Wat nou als je geen borstvoeding kan geven? Dan ook geen kunstvoeding geven? Wat nou als je er achter komt dat je kleine niet tegen gewone melk kan, en daardoor nog steeds op kunstvoeding zit? En ook zeker diksap krijg. Ik krijg vast de prijs voor loedermoeder 🙈🤫

één jaar geleden

Reactie op Jkokdb

Wauw, wat kortzichtig dit zeg. Wat nou als je geen borstvoeding kan geven? ...
Wow huh hoezo deze reactie? Dit gaat helemaal niet om borstvoeding/kunstvoeding discussie of moeders die geen borstvoeding willen of kunnen geven. Dit gaat enkel en alleen om het feit dat borstvoeding niet voor gaatjes zorgt in het gebit en kunstvoeding dat wel doet? Net zoals diksap dit doet, want suiker. Helemaal niet kortzichtig.

één jaar geleden

Diksap zou ik persoonlijk ook niet zo snel doen ivm veel suiker, maar goed, wij zitten hier nog wel aan een enkele keer kv nachtvoeding en blijkbaar is dat ook fout 🤷‍♀️ Hier helpt het soms om warm water in de fles te doen, wel de comfort-sensatie van iets warms en is dus gewoon water. Misschien dat dat een fijn alternatief kan zijn?

één jaar geleden

Ach dat gaatjes verhaal daar moet je ook niet teveel wakker van liggen. Vriendin van mij haar kleine kreeg tot zeker 2 jaar snachts een fles, geen gaatjes. Je doet het hier op het forum nooit goed, ik zou vooral kijken naar wat jouw kindje nodig heeft nu.

één jaar geleden

Ach dat gaatjes verhaal daar moet je ook niet teveel wakker van liggen. Vr ...
Dit is zo’n drogreden… Topicstarter vraagt zelf of het slecht is en wil advies? Dan is aangeven wat voor gaatjes kan zorgen gewoon advies geven op basis van feiten. Diksap is gewoon suikerwater. Wat ze daar vervolgens verder mee wil doen is helemaal aan haar.

één jaar geleden

In mijn boekje van het consultatiebureau staat dat borstvoeding ook voor gaatjes zorgt. Dus ik zou dan water geven, of warm water inderdaad

één jaar geleden

Heb het even opgezocht, het gaat om flesjes drinken mee naar bed

één jaar geleden

Reactie op Pompoen

In mijn boekje van het consultatiebureau staat dat borstvoeding ook voor ga ...
Dat is inmiddels al achterhaald

één jaar geleden

Reactie op Jkokdb

Wauw, wat kortzichtig dit zeg. Wat nou als je geen borstvoeding kan geven? ...
Phoe wat is er kortzichtig aan?! Ik denk dat eerder voor jou geld. Bv zorgt niet voor gaatjes, dat dachten ze vroeger maar onderzoeker heeft uitgewezen dat voor borstvoeding niet geld kv wel met slapen. Daar zit gewoon een verschil in samenstelling in. Ik heb geen idee waar jij het vandaan haalt dat dit kortzichtig zou zijn. Dit is puur de wetenschap, geen aanval op kv of koemelk of iets dergelijks. Vind je reactie daarom erg vreemd.

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Dat is inmiddels al achterhaald
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/289-tandbederf-welke-invloed-heeft-nachtelijke-borstvo

één jaar geleden

Uhm mijn moeder heeft mij als klein kindje altijd een flesje sap meegeven naar bed. Ik had uiteindelijk geen voortanden meer over. Echt zonde. Ik zou dit dus ook nooit meegeven naar bed. Mijn zoontje krijgt wel sap maar alleen beneden. Ik zou in bed dan een flesje water geven want het kan echt het gebit verpesten!! Als ik die foto’s van mezelf terug zie, zo jammer!

één jaar geleden

Reactie op Lola21

Uhm mijn moeder heeft mij als klein kindje altijd een flesje sap meegeven n ...
Oh wat zonde 😢

één jaar geleden

Ach dat gaatjes verhaal daar moet je ook niet teveel wakker van liggen. Vr ...
🤔🫠 Hier een tandartsassistente die van deze reactie schrikt.. ik zou echt geen flesje met diksap of iets mee naar bed geven hoor! Echt alleen water. Als je kindje steeds een slokje neemt krijgt hij of zij steeds die suikers in de mond wat gewoon gaatjes betekend. Sowieso is water natuurlijk stukken beter dan diksap maar dat terzijde 🤭

één jaar geleden

Ben ik de enige die dacht dat er in dixap geen suiker zit? Of bedoelen jullie fruitsuikers? Ik snap het gedeelte dat ze dit niet perse s’nachts moeten krijgen maar mijn kleine krijgt het wel overdag. Heb het net even opgezocht nog weer maar er staat toch echt 100% appel (bij de appel variant)

één jaar geleden

Reactie op Octoberbabyy

Ben ik de enige die dacht dat er in dixap geen suiker zit? Of bedoelen jull ...
Fruit suiker is ook suiker

één jaar geleden

Even voor de duidelijkheid, Mijn kind wilt geen water uit haar fles drinken, en dat flesje mee naar bed geef ik sinds dat ze verkouden is geweest en droge mond had ivm dat ze haar mond open sliep. Ik weet dat sap slecht is maar dat is ook met pyama papje dat is ook slecht, maar het is maar wat je kindje gewend is. Vanaf vandaag heb ik haar alleen wat water in dr flesje gedaan ik kijk wel of ze het toch wel drinkt of niet. Meestal word ze wakker en geef ik haar paar slokjes en haal het bij dr weg in de hoek vdr bed. Maar bedankt voor alle reacties

één jaar geleden

Bij ons helpt warm water. We hebben altijd een thermoskan klaar staan met warm water. Gaat er net zo goed in als warme kv voorheen