20 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou haar dan bij jou thuis laten en daar laten oppassen. Heeft ze haar eigen bedje en jij komt gerust thuis .

2 jaar geleden

Ik zou het een hele fijne oplossing vinden van jouw ouders. Ik heb er geen ervaring mee, onze dochter logeert al sinds dat ze 1 maand is bij de opa's en oma's. Ze is heel makkelijk daarin. Maar je moet doen waar JIJ je goed bij voelt 😘

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om mijn ouders bij ons thuis te laten komen totdat ik weet terug ben. Vooral als ze dit aangeven! Ik zou mijn zoontje nog niet ergens laten logeren, ik vind dat zelf nog te spannend🫣.

2 jaar geleden

Als ze op rijafstand wonen kan je altijd afspreken dat je haar ophaalt als ze midden in de nacht wakker wordt en niet kan slapen. Kan je zelf ook ervaren hoe je het vindt. Ons kindje slaapt bij anderen vaak nog veel beter dan thuis;)

2 jaar geleden

Eens ‘moet’/zal de eerste keer zijn. Super leuk om rustig de tijd te hebben met vrienden en vast goeie afleiding om niet steeds aan je dochter te denken en t spannend te vinden! Je ouders hebben jou ook groot gebracht, dus stel je dochter gaat spoken, dan komt dat ook wel goed. Ik kan me voorstellen dat het misschien ‘makkelijker’ te leren is dat elders slapen ook oké is als je dochter nog wat jonger is, dan als ze bijvoorbeeld op 7 jarige leeftijd voor t eerst gaat logeren! Ook leerzaam voor jou als mama/jullie als ouders denk ik! Ik zou t doen!

2 jaar geleden

Ik snap je gevoel, onze dochter is ook nog nooit uit logeren geweest. Ik vind dat je moet doen wat voor jou het beste voelt. Wij hebben in december een etentje en ik heb geregeld dat mijn moeder bij ons blijft slapen en haar op bed legt. Volg je gevoel mama! Jij hebt een leukere avond als je het een beetje kan loslaten dus doe wat voor jou het beste voelt, niet wat een ander vind dat je moet doen 💜.

2 jaar geleden

Ow ahhhhh lieve mama ik herken dit gevoel zooooo erg. Wat een dilemma hè. Als het nog niet goed voelt en je ouders bieden dit aan dan is dat toch een heerlijke optie en een goede middenweg! Ik zou het verslepen van haar om 23.00 terug naar huis iig echt niet doen. Hoe gaan je ouders met haar om? Hier ook een lief meisje wat nog veel support krijgt met slapen van ons. Ze heeft nu 4x bij mijn ouders gelogeerd. Ik vond dat zó spannend, maar ze hebben hun weg gevonden. Ze reageren altijd op haar, maar lang wiegen (of borstvoeden haha) lukt hen niet, dus hebben ze hun eigen manier. Op hun in slaap vallen en overleggen of over rugje aaien en zingen tot ze slaapt. Kan je hier afspraken over maken? Misschien geeft dat rust? Ennuh… wil je dat logeren nog niet, lekker niet doen hoor. Iedereen is daar anders in en dat is helemaal okee 😊

2 jaar geleden

Ik snap jou helemaal. Hier ook nog nooit uit logeren geweest en in de nacht ligt ze vaak weer in onze bed. Je kunt het beste jouw gevoel volgen. Het is ook dubieus ene kant is het een stukje loslaten en aan de andere kant wil je dat gewoon liever niet.

2 jaar geleden

Bij jullie thuis. Lekker haar eigen thuis. Eigen bedje. Wij zijn laatst voor het eerst samen wezen eten. Maar toch weer fijn om thuis te zijn. En dat kleine mopje te zien slapen

2 jaar geleden

Hier gaat ons dochtertje al vanaf ze 6 maand is regelmatig slapen bij de grootouders. Ze slaapt ook helemaal nog niet door maar dat vinden de grootouders echt niet erg! Het is maar 1 nachtje om de zoveel tijd en vinden het fijn een keertje van ons te kunnen overnemen (ook al missen ze dan soms echt wel een paar uurtjes slaap). Ze belandt in het midden van de nacht ook vaak tussen ons in, als ze het moeilijk vindt om bij de grootouders weer opnieuw in slaap te vallen nemen ze haar bij hun in bed en vinden dit stiekem ook heel leuk met hun kleindochtertje 😊. Ik heb altijd aangegeven dat ik niet wil dat ze haar laten wenen en haar altijd troosten bij verdriet. Niet alle nachten bij hun waren top maar nogmaals, dit vonden ze echt niet erg. En mijn dochtertje vindt het geweldig bij de grootouders, ik krijg dan altijd de leukste foto’s en filmpjes van haar 🥰 en wordt heel regelmatig op de hoogte gehouden van hoe het met haar is!

2 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Mijn zoontje is ook nog nooit uit logeren gegaan en ik moet daar ook echt nog niet aan denken. Gewoon je eigen gevoel volgen, dat is altijd het beste. Super lieve oplossing van je ouders!

2 jaar geleden

In mijn geval ben ik de gene die haar altijd naar bed breng, iets anders accepteerd ze niet. Dus voor mij is het geen optie om afwezig te zijn rond haar bedtijd. Dus logeren is ook nooit aan de orde geweest. Als dat niet het geval is bij jullie wordt het wat makkelijker. Dan zou nog steeds de voorkeur van mij uitgaan om iemand bij ons thuis te laten oppassen terwijl ze slaapt.

2 jaar geleden

Hoi lieve mama, Doe vooral waar jij je goed bij voelt en wat jij denkt dat voor je dochter het beste is! Als je er nog niet aan toe bent is dat ook helemaal prima 😊 Onze oudste dochter is ook pas voor het eerst rond anderhalf jarige leeftijd voor het eerst gaan logeren. Ik vond het ook spannend en was er ook nog niet aan toe haha 🙈

2 jaar geleden

Ik was vandaag voor het eerst laat thuis. Mijn moeder past op maandag standaart op en is vandaag wat langer gebleven (bij mij thuis). Ze heeft een half uur geslapen maar daarna kregen ze haar niet meer in slaap. Ik ben 22:00 thuisgekomen en ze is nu bijna in slaap. Als je de mogelijkheid hebt zou ik jou ouders lekker bij jullie thuis laten oppassen. Maar zoals in mijn situatie vanavond ..het geeft dus geen garanties op een goede nachtrust voor je kindje 😅

2 jaar geleden

Ik hou echt van mijn meisje maar eens in de zoveel tijd vind ik het echt prima als ze bij mij ouders of schoonouders slaapt. Ze passen ook allebei een dag in de week op dus ze slaapt daar dan ook inde middag. Ze hebben hun eigen manier gevonden net als dat ik en mijn man en op onze eigen manier doen. Maar die kunnen ze alleen vinden als ze het zelf doen. En de eerste keer is wel vreemd. Daarna is het best lekker niet ‘aan’ te staan in de nacht!

2 jaar geleden

Ik snap je gevoel heel goed. Hier gaat ze eind deze maand voor de aller eerste keer ook uit logeren. Is letterlijk een straat achter ons gelukkig en ik vertrouw deze vrienden haar der leven toe. Maar word wel zwaar maar hier moet het echt even. Ik slaap geen enkele nacht door omdat ze altijd wel 1 of 2 x even wakker word en de laatste 2 nachten is het helemaal drama. En merk dat het tussen mij en mijn partner ook hard nodig is dat we echt even tijd en aandacht voor elkaar hebben. Anders had ik het ook zeker nog niet gedaan. In jou geval zou ik gekozen hebben voor je ouders te laten oppassen. Geeft voor jou denk de meeste rust. En als je niet eens bent met het uit logeren vanwege het wakker worden en dan normaal tussen jullie in verder slapen heb je geen rust in je kont. Kom je niet goed tot slaap want dan blijf je malen.

2 jaar geleden

Ons zoontje is al vaker blijven slapen. Maar soms komen ze ook bij ons thuis oppassen of ze zijn ooit ook al eens bij ons mee blijven slapen, zodat wij niet op een uur moesten kijken wanneer we terugkwamen. Ik denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt. Als hij ergens blijft slapen vraag ik altijd om een berichtje te sturen als hij in slaap is gevallen of als ze zelf vergeten te sturen stuur ik zelf even, hetzelfde in de ochtend als ik wakker ben. Dat helpt bij mij wel goed om met een gerust hart weg te kunnen gaan. Succes!

2 jaar geleden

Nou knopen doorgehakt! Mijn ouders komen bij ons thuis oppassen en wachten totdat wij thuis zijn. Er zal echt wel het moment gaan komen dat ze gaat logeren, maar voor nu nog even niet. Ze zit nu in een mega slaapregressie fase. Ik vind het zelfs nu al moeilijk om vanavond weg te gaan, terwijl ze gewoon thuis in haar eigen bedje is en wij vannacht gewoon bij haar zijn. Maar ik weet nu al dat slapen tot de tijd dat we er weer zijn moeizaam gaat verlopen. Dankjulliewel voor alle tips en jullie ervaringen❤️

2 jaar geleden

Ooh ik begrijp je helemaal. Mijn oudste zoontje is pas voor het eerst uit logeren gegaan toen hij 2,5 was🙈 Ik vond het dus heel lang heel moeilijk en doe het liefste alles zelf. Maar nu ze een aantal keren uit logeren zijn geweest vindt ik het heerlijk. Eens per 2 maanden of per maand even samen de hort op. Doe vooral wat je zelf fijn vindt en wanneer jij er aan toe ben!

2 jaar geleden

Reactie op Kred

Nou knopen doorgehakt! Mijn ouders komen bij ons thuis oppassen en wachten ...
Top! Belangrijk om gewoon lekker te doen wat nu voor jullie goed voelt en wat de grootste kans geeft om even lekker te ontspannen 😊. Ik ken om me heen veel mensen die zelf hun kind pas laten logeren zodra hij/zij zelf aan kan geven dat leuk te vinden. Daarin is eerder logeren niet ineens ‘fout’, maar ook niet beter of iets wat nodig zou moeten zijn. Lekker doen wat goed voelt. Veel plezier vanavond en laat thuis lekker los! Je ouders hebben alle liefde en energie om eventuele tranen en verdriet perfect op te vangen. En dat is meer dan goed genoeg 😊👍🏼