10 Reacties
één jaar geleden
Ik heb een normale mamafiets gekocht. Gazelle bloom. Ik wilde eerst ook voor een bakfiets gaan, voor mij gevoel gaf het een veilig idee. Alleen voor één kindje is 5000 euro te veel geld. Ik wil er wel meer, maar dan hebben we echt meer ruimte nodig.
Ik zou nadenken hoe vaak gebruik je een fiets, dagelijks of sporadisch? Hoeveel kinderen wil je? Op een normale e-bike passen er twee kids op. Ik gebruik dagelijks een fiets en heb geen rijbewijs (nog niet). Ik studeer nog en heb gratis ov. Dus ik vind het goed zo. Ook al heb ik mijn rijbewijs dan fiets ik nog steeds te graag.
Ooh en mijn oudste zoon was 3 jaar oud en kon zelf al fietsen. Korte afstanden zoals naar school deed hij al vanaf 4 jaar oud. Dus als je 3 a 4 kids wilt is een bakfiets ideaal denk ik.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Je kunt ook een elektrische fiets kopen en later een fietskar er achter.
D ...
Ik zou even oefenen en kijken of je niet in een te drukke buurt woont. Meerdere keren gehoord van vrienden dat hun fietskar is omgekiept met kind en al omdat moesten uitwijken voor auto’s.
één jaar geleden
Ik heb een normale mamafiets gekocht. Gazelle bloom. Ik wilde eerst ook voo ...
Oh echt mogen er 2 kindjes op een normale elektrische fiets? Tot welke leeftijd en eentje dan achterop en eentje voorop?
één jaar geleden
Reactie op blondine2000
Oh echt mogen er 2 kindjes op een normale elektrische fiets? Tot welke leef ...
Ja maar als je een e-bike neemt dan zou ik een met accu in het frame kiezen en een middenmoter. Dat is veel stabieler, ik heb een kennis die zo hard hing met een voormotor. Dat het met te snel remmen vallen was. Dit wil je met je kindje niet. Vooral omdat het lastig sturen is met een kind voorop en/of achterop. Plus ze bewegen (soms gek en wild), dus je moet soms balans zoeken.
Een stoeltje voorop is geschikt tot 15 kilo. Dus ongeveer 3 jaar oud. Stoeltje achterop kan tot 22 kilo. Je hebt daarna ook nog stoeltjes die tot 10 jaar geschikt zijn. Maar he, je moet het maar willen al dat gewicht meesleuren en ze moeten al snel zelf leren fietsen. Stoeltje achterop kan ook eerder gebruikt worden.
één jaar geleden
Ik heb een bakfiets gekocht en ik vond het destijds handig dat ik al vanaf 3 maanden met hem kon fietsen. En dat de buggy plus allerlei boodschappen er met gemak bij kunnen. Maar eerlijk gezegd, weet ik niet of ik het had gedaan als ik het over kon doen. Misschien dat de handigheid van een bakfiets nog komt als ik er nog 1 zou krijgen en ze beide ouder zijn. Het is erg veel geld en een heel gevaarte. De draaihoek is enorm en soms denk ik wel eens, wat een gedrochten eigenlijk haha. Daarbij hebben wij wel een grote tuin en voortuin maar geen handige indeling om de draaihoek te kunnen maken en een heel kleine schuur. Dus hij staat altijd in de weg. Achteraf had ik liever een elektrische gewone fiets gekocht met een zitje en mooie grote fietstassen. Voor veel minder geld. Het is ook een beetje een hype die dingen.
één jaar geleden
Ik heb sinds kort een elektrische bakfiets, urban arrow, met 2 wielen. Super fijn ding, je kunt er goed mee door de bochten en stoepje op en af etc. En past in onze garage 👍2dehands via MP. Maar ze zijn vrij prijzig (heb ong €3000 betaald)...
Had eerst een gewone moederfiets (Batavus Mambo) maar vond hem te zwaar fietsen en onvoldoende ruimte om veilig op te kunnen stappen met zitje voor.
Ben mega blij met mn bakfiets! Onze tweede is op komst dus die kan er straks mooi bij in de maxi-cosi. En ik gooi er boodschappen etc in, hoef niet steeds met de auto. Fiets nu ook weer veel vaker.
Collega heeft ook een elektrische bakfiets, maar dan met 3 wielen voor haar 4 kinderen. Dan moet je wel oppassen met stoepje op/af zei ze.
één jaar geleden
Wij hebben ook de elektrisch moeder fiets van cortina. Top aankoop. Zoals vandaag heerlijk met twee kids naar het strand gefiets. De jongste voor van 1 en de oudste van 6 achter. Dit kan prima. We hebben op het transport rek een mand daar kan prima alles in voor een paar uurtjes strand. Toen we alleen de eerste hadden had ik de fiets batavus mambo niet elektrisch dit is te doen erg zwaar trappen vooral als ze groot worden.
De oudste van 6 fiets meestal zelf maar kan met grote stukken dus nog makkelijk achterop.