8 Reacties
2 jaar geleden
Je kunt het nu gewoon negeren en even laten uithuilen. Dit is vaak bij ons in de avond zo einde van de dag! Veel prikkels van de dag en moe.
Als onze dochter iets niet wilt of boos wordt dan laten we haar even. Ik zeg dat ze boos en dat het prima is. Meestal is zo'n bui bij haar ook zo weer voorbij.
Soms bieden we ook een alternatief aan bijvoorbeeld een ander speeltje.
2 jaar geleden
Ik herken het enorme tegendraadse gedrag van ons zoontje. Ook dat achterover gooien. Hij huilt alleen maar even. Ik zie bij hem frustratie omdat hij zichzelf nog niet goed duidelijk kan maken. Ik probeer dan goed te kijken waarom hij zo boos wordt en dat te benoemen. Meestal helpt dit. Maar wauwww.... wat een pit in zo'n klein mensje 😳
2 jaar geleden
Reactie op Tugba 🥰
Ik negeer het, ik loop zelf even weg want ik kan er zelf moeilijk mee omgaa ...
Haha herkenbaar ik heb er net een newborn bij van 7 weken met ernstige verborgen reflux en huilt 15 uur per dag dus ik kan die driftbuien van mijn dreumes daarom ook echt niet aan haha
2 jaar geleden
Wat mij heel erg helpt (en m’n dochter hopelijk ook) is door er worden aan te geven. Daardoor vind ik het makkelijker om me in haar in te leven en lukt het me beter om er niet heel gefrustreerd van te worden.
Echte voorbeelden 😂:
“Je vindt het niet leuk dat ik de afstandsbediening van je afpak, dat snap ik, dat is niet leuk. De afstandsbediening is geen speelgoed dus we gaan even wat anders zoeken.”
“Je bent boos omdat je niet aan het stopcontact mag zitten, maar dat is echt gevaarlijk, dus dat mag niet.”
Klinkt misschien een beetje gek maar het helpt mij enorm en hopelijk leert m’n dochter straks dat ze ook woorden kan gebruiken ipv huilen/smijten/slaan enzo.
Je zou het eens kunnen proberen?
En als het echt tot hele erge boosheid of hyperventilatie komt (gebeurt hier ook soms) pak ik haar op en praat ik haar erdoorheen terwijl ik haar troost. Ik denk dat het praten voor ons allebei een soort emotieregulatie is. Maar misschien werkt het voor jou helemaal niet hoor! Wie weet. Succes in ieder geval!!
2 jaar geleden
PS wat mij ook helpt is bedenken dat dit er ook gewoon bijhoort. Ze willen zó veel in de fase, meer dan wat ze kunnen. Dat zou ik ook heel frustrerend vinden 😅
2 jaar geleden
Ik kreeg deze instagram onlangs getipt, echt zoveel fijne informatie over dit soort onderwerpen: Big Little Feelings
https://instagram.com/biglittlefeelings?igshid=YmMyMTA2M2Y=