44 Reacties

één jaar geleden

Reactie op 1baby2021

Ik heb altijd eten in de diepvries voor mijn kleine. Ik kook 1x per week ee ...
En als je een kindje hebt wat alleen maar wil eten wat je als papa en mama ook eet? Ik kan hier best wat anders voorzetten, maar dat gaat hij echt niet eten als wij wat lekkers hebben. Wat ik ook begrijp 🤣 zou ik zelf ook niet oke vinden haha

één jaar geleden

Reactie op 1baby2021

Mijn visite hierop is júíst dat het af en toe kan, omdat de basis verder helemaal heel gezond is. 😊

één jaar geleden

Wij eten het niet zo vaak maar meestal geef ik hem eerst groente en daarna krijgt hij wat patat mee. Als wij pizza eten krijgt hij na z’n eten een pizza korst. Maar als we ooit weer patat gaan halen dan bestel ik voor hem een frikandel ofzO 🤣

één jaar geleden

Reactie op 1baby2021

Doen wij ook zo hoor! Gaat prima. Ik moet wel altijd groente pakken dat ze super lekker vindt zoals broccoli, dan is ze te afgeleid om te zien dat wij iets anders eten 😄

één jaar geleden

Reactie op Justme1

Dus als je kind af en toe mee friet eet ben je onverantwoord en let je niet ...
Meit, take a chill pill 😂 Dat is mijn keuze toch? En IK vind dat toch onverantwoord voor mezelf, dan is dat ook zo voor mijn kleine. Niemand zegt dat je kleine na dat te eten ineens slecht is of overgewicht heeft of wat dan ook. En geen enkele moeder is minder als je iets geeft wat een ander als slecht of goed bestempeld, maar ik mag mijn eigen keuzes maken en vinden wat IK vind. Dus niemand leg geen woorden in mijn mond. Bye.

één jaar geleden

Reactie op Kiddolove

En als je een kindje hebt wat alleen maar wil eten wat je als papa en mama ...
Begrijp dat je dat als ouders lastig kunt vinden… heb geen idee hoe je daarmee moet omgaan. Zelf nooit ervaren haha! Mijn kleine weet nog niet zo goed bij alles wat wel/niet lekker is bij het zien ervan. Vaak pas na het proeven/eten

één jaar geleden

Reactie op F-8

Mijn visite hierop is júíst dat het af en toe kan, omdat de basis verder he ...
Ik zeg ook zeker niet dat het niet kan hoor! Helemaal prima als je dat als ouders doet. Zelfs als de basis ongezond zou zijn, is je eigen keuze als ouder :) De topicstarter vraagt wat mama’s doen en ik doe het gewoon zo 😬

één jaar geleden

Mijn dochter eet alles wat wij ook eten , dus ook patat en frikadel. Vroeger waren de “regeltjes” er ook niet en zijn allemaal groot geworden .

één jaar geleden

Reactie op kimmiex

Mijn dochter eet alles wat wij ook eten , dus ook patat en frikadel. Vroege ...
Precies dit!

één jaar geleden

Zeker, frikandel is favoriet! Een paar frietjes en appelmoes We eten 1x per week friet uit de airfryer

één jaar geleden

Dochtertje eet lekker friet mee! Vooral van de bram zonder zout vindt ze echt lekker. Gelukkig eet me dochtertje echt goed en wilt ze alles mee eten. Echt een foodie en zo gemakkelijk 😍

één jaar geleden

Nee, ze mag dit nog niet van ons. Ik eet er groente bij en zij eet ook de groente. Vind ze prima

één jaar geleden

Ze eet hier eerst haar eigen eten. Potje of eten uit de vriezer. Wanneer wij dan patat eten, krijgt ze een paar. Ik denk hooguit 5.

één jaar geleden

Hier eet ze gewoon mee dan, ook een frikandel en een stuk kaassoufle. Eigenlijk eet ze alles 🤣🙈 zolang het niet dagelijks is kan het geen kwaad in mijn ogen. 🥰

één jaar geleden

Ja hoor. Als wij frietjes eten krijgt m’n mn 14 maanden oude zoontje zijn eigen eten, maar krijgt er op z’n bord wat frietjes erbij. Mijn 3,5 jarige dochter heeft ze nooit gelust. Ook geen pizza of pannenkoeken. Dus moest sowieso dan nog wat eten maken 🤣 meestal pasta (haar lievelingseten) Heb zakjes saus in de vriezer, dus snel klaar.

één jaar geleden

Reactie op Marlouftw

Ja hoor. Als wij frietjes eten krijgt m’n mn 14 maanden oude zoontje zijn e ...
Whaaaaaat, geen pizza, pannenkoeken of friet?! Haha wat grappig!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft sowieso nog zijn eigen eten ervoor (hij is nog niet denderend in mee eten met de pot 😅) en als wij dan friet eten, krijgt hij er wat voor zichzelf en ooit nog wat stukjes frikandel (dat eet hij dan weer wel mee, slimmerik).

één jaar geleden

Hier eet ze zoutloze patatjes mee. Ze krijgt er wel altijd wat groente bij die ze sowieso lekker vindt. Ik gun haar duidelijk meer variatie dan mezelf ;) Het verbaasd me wel hoeveel kinderen al frikadel mee eten haha. Dat is iets waar ik nu echt nog niet doe. Maar we zijn sowieso nog heel terughoudend met vlees aanbieden. Ook grappig trouwens hoe zo'n simpele vraag zo snel zoveel reacties krijgt 😂

één jaar geleden

Ja hoor, en dan een fishvinger van iglo erbij. Wel eten wel friet uit de airfryer dus minder vet en voor hem zonder zout.

één jaar geleden

Owee als ze niks krijgt als wij patat eten! hahaha. Bij de oudste deed ik trouw hem nog vrij lang alternatieven geven. Dat wij bijv pas aten als hij op bed lag of al gegeten had. Daar trapt madam echt niet in.... Het voor- en nadeel van de tweede denk ik hihi. Heb het maar losgelaten, qua avondeten eet ze alles mee. Ze krijgt alleen nog geen zoete dranken en snoep en dergelijke, maar verder eet en proeft ze alles (soms met mate)