3 Reacties
één jaar geleden
Ik heb 2 kleine jongens 1 van bijna 2 jaar oud en 1 van 6 maanden en soms word het me echt even te veel. De enige tip die ik kan geven is. Loop weg, naar een rustige kamer, doe de deur dicht neem een diepe adem en wanneer je er weer klaar voor bent ga je weer terug. Laat ze maar huilen of wat er momenteel even speelt. Maar bij mij helpt dit echt. Een kind van 2 kan soms zo de bloed onder je nagels vandaan halen. Maar laat je niet kennen. We hebben t allemaal soms eens zwaar. Gewoon denken dit is een periode en t gaat voorbij er komen betere dagen. Succes! Je kan dit mama!
één jaar geleden
Ik vind het al heel knap dat je jezelf bewust van bent. Ook is het heel normaal dat je dat voelt. Het is ook veel en kan soms zwaar zijn. Ik herken dat gevoel ook. Wat ik doe is idd weglopen, vragen of m’n partner het over kan nemen (als dat een mogelijkheid is), een liedje in m’n hoofd zingen (klinkt raar, maar maakt me rustiger) of echt gewoon tot 10 tellen. En op een dag dat het me teveel wordt probeer ik in de tijd dat mijn dochter slaapt echt iets ontspannends voor mezelf te doen. Succes! Ook deze fase gaat weer over.
één jaar geleden
Erg herkenbaar. Vaak lukt het wrl om hiervan weg te lopen maar er zijn ook dagen waarbij dit niet of nauwelijks lukt. Nu is het helaas bij ons zo dat mijjn partner weinig tot niets doet wat daardoor voor extra frustratie zorg en onze dochter weer extra "last" van heeft.
Maar even weglopen en laat maar even huilen of iets is het beste wat je kan doen