15 Reacties
één jaar geleden
Nou wat ik altijd zo grappig vind aan een driftbui. Dat mijn dochter alsnog mij komt opzoeken voor een knuffel. Af en toe wegkeert en dan zoiets heeft ja knuffelen dat heb ik nodig! Ook als haar broer of mijn partner haar boos maakt omdat ze iets niet mag. Komt ze altijd naar mij toe om te knuffelen.
Hoe boos ze ook is uiteindelijk komt ze naar mij toe om te knuffelen. Als ze boos is ga ik tegenwoordig oom op haar hoogte zitten en dan benoem ik alles en zeg nee dit mag niet. Dan zeg ik, kom knuffelen en dan rent ze naar mij toe om te knuffelen en uit te huilen.
één jaar geleden
Oh ze kan soms zoooooo boos worden om echt hele kleine dingen, ik moet soms echt een beetje lachen. Ik ben benieuwd wanneer zit dit midden in een winkel gaat doen 🙊
Van de week een driftbui: ze vindt het heel grappig om op de trap te zitten en ons dan te wijzen waar wij naast haar moeten zitten. De kat lag in de buurt en die wees ze ook waar hij moest komen zitten, maar dat gebeurde natuurlijk niet…. Tien minuten hysterie tot ze het okee vond om te knuffelen en weer verder ging spelen 😇🙊
één jaar geleden
Reactie op BB1121
Tijdens het wandelen met de kinderwagen even eruit gehaald om zelf te laten ...
Heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Net als tijdens de wandeling beloven dat hij straks mag lopen, en als die straks te lang duurt huilen en dwars doen (lees:schoenen en sokken uittrekken).
Echt een leuke fase dit haha
één jaar geleden
Hier wordt ze ook echt boos om letterlijk de kleinste (en grappigste) dingen zoals dat ze niet in mijn gezicht mag slaan. Zij haalt de woorden "boven" en "buiten" soms door elkaar dus als ik zeg dat we naar boven gaan om te slapen en ze dan naar de voordeur rent denkend dat we naar buiten gaan of juist andersom, dan hebben we ook altijd een heel drama 😂
één jaar geleden
Hier al woest geweest omdat:
Ze mijn koffie niet mocht opdrinken
Ze haar pyjama aan moest bij bedtijd
De kat niet luistert als die op haar stoeltje ligt en zij toch duidelijk "uit! Uit!" roept
En sowieso bij alles wat niet mag haha. Niet aan de planten trekken, niet op de tafel klimmen, niet de kat slaan etc etc. En niet de heeeeeeeele dag bumba aan 😅
één jaar geleden
Wij hebben elke dag een discussie over welke schoenen ze aan wil. Ze wil vaak 2 verschillende. Nouuu dat heb ik geweten, op de grond liggen en slaan 😂 en uiteindelijk op dr kaplaarzen naar buiten maar met veel tegenzin
één jaar geleden
Pff hier een dreumes die ook veel driftbuien heeft. Vandaag bij de binnen speeltuin 5 driftbuien gehad omdat hij niet onder aan de glijbaan mocht staan. Helaas duurt een drift bui bij hem wel 30 min.. dus niet veel kunnen spelen. Tja leren moet hij het toch denk ik dan maar.
één jaar geleden
Nou wel een kapot lange fase dan duurt hier inmiddels al vanaf 8 maanden. Dus inmiddels al 10 maanden aan de gang. Alles is krijsen en gillen ben er zo klaar mee. Meneertje heeft een verschrikkelijk eigen willetje
één jaar geleden
Hier ook een mannetje met heel veel temperament! Hij weet wat ie wilt. Vorige week had ie een driftbui en deed hij voor het eerst z'n hoofd op de vloer bonken! Jeetje wat vind ik dat naar om te zien zeg🫤 hij doet het niet vaak en ook niet bij iedere driftbui... maar nog wel eens. Vind het echt lastig!
één jaar geleden
Pfff normaal negeer ik grotendeels ons mannetje zijn driftbuien en dan is het meestal snel over (zijn er meerdere per dag, hij is een echte driftkikker).
Duurt het wat langer dan leg ik bv iets speelgoed ofzo in zijn gezichtsveld (gooit zich altijd op de grond) terwijl ik langs hem door loop. Dan geef ik hem niet echt aandacht, maar wel iets om zijn aandacht ergens anders op te vestigen.
Vandaag heb ik hem voor de eerste keer echt eruit moeten helpen, hij bleef schreeuwen en begon echt overstuur te raken.
Heb hem vast moeten pakken (terwijl hij tegen worstelde) en hem moeten sussen door rustig tegen hem te babbelen en over zijn gezichtje te strelen. Hij is echt geen knuffelaar, zal enkel 30 seconden bij ons komen zitten als hij zich pijn heeft gedaan. Anders echt nooit. Toen hij kalmeerde is hij echt dikke 5 minuten in mijn armen snikkend blijven liggen terwijl hij in mijn ogen bleef kijken.
Was zo heftig, hij geraakte er gewoon zelf niet meer uit en was erna ook precies helemaal van slag. Ik hoop echt dat dit niet te vaak gaat gebeuren
één jaar geleden
Reactie op ZDaphne
Pfff normaal negeer ik grotendeels ons mannetje zijn driftbuien en dan is h ...
Ah ja deze was uitgelokt omdat hij niet in zijn goedkoop (niet zo stevig, wat heel snel omkantelt) plastiek kruiwagentje mocht gaan zitten... eerst na 10x opnieuw schreeuwend proberen heeft hij de kruiwagen weg gegooid om zich dan op de grond te gooien en zich dan als een worm terug ernaar toe te duwen...
En niet te vergeten om de 2 seconden opkijken of ik naar hem kijk...