1027 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Dat is lief van je, dankjewel ❤️
Is het wat beter gegaan vannacht?
2 jaar geleden
Reactie op survivalguide
Hier nu hetzelfde al een paar nachten op rij. Na een paar uur is meneer in ...
Wat mijn man en ik dan doen is afwisselen zodat iemand in iedergeval iets kan rusten, anders houd je het niet vol. Bijvoorbeeld op zijn vrije dag, slaap ik in de middag een uur na dat ik haar gevoed heb. Ze heeft dagen dat ze overdag alleen op mij wil slapen, dus dan gaat tegenwoordig met haar slapen niet.
2 jaar geleden
Reactie op survivalguide
Hier nu hetzelfde al een paar nachten op rij. Na een paar uur is meneer in ...
Oh wat een herkenning. Ik ben haar nu jankend in slaap aan het wiegen want ben helemaal gebroken! Sinds drie nachten wilt ze niet meer neergelegd worden. Hiervoor was het al geen goede slaper, nog nooit doorgeslapen, maar dit slaat alles! Nu weer kwartier laten huilen maar ik trek het niet meer 😖
2 jaar geleden
Oke ik ben dus in een fase dat
- hij ookal slaapt hij diep, hij wakker wordt en opstaat met wegleggen,
- hij midden in de nacht klaarwakker is,
- weer laten slapen lang duurt,
- alleen mij wil hebben ook papa niet,
- en slaapt hij eenmaal alleen op mij, is hij zo onrustig en wild dat hij opeens bij me benen ligt als ik wakker ben.. dus dat ik zelf slaap is ook gevaarlijk... maar wat moet ik doen dan??? Helemaal niet slapen??!!
Heb zonder slaapzak geprobeerd, deken, eigen kamer, geen licht, of douche ervoor noem maar op.., ik weet het echt niet meer is dit wel normaal
En Hij huilt ook niet ofzo..
2 jaar geleden
Oké deze mama stapt uit dit topic! Mijn kind heeft “doorgeslapen” 😅
Nacht ervoor nog ieder uur gezien na de eerste wenochtend op de opvang en gisteravond was het geen probleem met naar bed brengen, kwam ze om 23u voor een voeding, kort daarna nog even een extra knuffel nodig en hebben haar toen om 7.15 uit een hele diepe slaap toch rustig laten ontwaken, omdat we weg moesten.
Veranderingen 🤷🏼♀️
- nieuwe hoeslaken van wol
- nieuwe slaapzak
- opvang geweest
Dit is denk ik de tweede keer in 10 maanden tijd. dat er een blokje van 6 uur tussen zat. Helaas zelf paar uur wakker gelegen, want stront verkouden 😑 en “zal zo wel komen”.
Deze in the pocket 🙋🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Oké deze mama stapt uit dit topic! Mijn kind heeft “doorgeslapen” 😅
Nach ...
Heerlijk!! Ontzettend fijn voor je/jullie 🤗 nu jij nog beter slapen en dan dit heel vaak herhalen!!
Wil iemand even mijn baby opbellen en doorgeven dat het deze maand tijd is om voor het eerst een doorslaapnacht te hebben? Het wordt hier steeds eenzamer qua niet-doorslapers. Ik post niet vaak meer omdat de situatie gewoon steady slecht is, maar merk wel dat ik steeds wanhopiger wordt de afgelopen weken. Nu 2,5 week op vakantie aan het kamperen en het is alleen maar slechter 🙄 had lichte hoop dat ze beter zou gaan slapen, dat las ik regelmatig hier op het forum, maar helaaaaaas.
2 jaar geleden
Hier zat er dus ook een blok van minstens 5 uur tussen! 😱 ze is ook voor een wenochtend geweest, maar was de 3 nachten ervoor krijsend wakker geworden en gebleven voor een poosje. Dit doordat er twee tanden doorkomen.
Ik verheug me dus eerlijk gezegd eerst nergens op haha. Ik vermoed dat ze gesloopt was van de nachten ervoor en de wenochtend.
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Heerlijk!! Ontzettend fijn voor je/jullie 🤗 nu jij nog beter slapen en dan ...
Och mama wat zwaaar! 😔 geef het nummer van je baby maar even 😉 📞
Dit is wel hier ook echt een mega uitzondering hoor! En helemaal geen nieuwe realiteit. Echt maaanden kwam ze vaak voor voedingen in de nacht, gewiegd worden en periodes bij mij in bed terecht en lange adem in de avonden.
Maar snap je eenzame gevoel bij zulke “succesverhalen”, herken het helemaal op momenten van “kan het nog slechter?”.
Alle liefs voor jullie en hopelijk hebben jullie desondanks wel een fijne tijd met elkaar op vakantie ❤️
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Hier nog een niet-doorslaper🙋♀️ Bel mijn baby ook maar meteen op.. Zie het ook niet snel veranderen helaas.. Die wanhoop herken ik maar al te goed, wij gaan over een week op vakantie en stress nu al over hoe hij daar gaat slapen. Ik heb zelfs een opvouwbare schommelstoel gekocht omdat hij vaak alleen bij ons in de schommelstoel wil slapen en ik me zo druk maakte hoe dat nou moet op vakantie 😅
Hoop dat voor ons de eerste keer doorslapen er ook snel aankomt!
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Gewoon echt klote als je die positieve dingen leest maar het bij jezelf (nog) niet verandert.
Ik deel het vooral om te laten zien dat door 0,0 actieve verandering (of laat staan ‘training’) ze langer slaapt als alles gewoon okee voelt en gaat. Het komt wanneer het komt.
Wanneer je zelf degene bent waarbij dat nog niet aan de orde is, dan is dat gewoon echt stom. Ik zou dat zelf ook best lastig vinden. Al gun je het anderen natuurlijk ook gewoon.
Ik heb het hier niet geschreven maar even voor context: Gisteren kwam ze voor een nachtvoeding en was het even spoken en vannacht ook weer om 3.00 wakker, ze slaapt dan nog wel redelijk okee in. Dat is een hele verbetering met afgelopen 2-3 maanden waarbij ze heel vaak wakker werd, maar doorslapen is het niet meer.
Balen voor jullie hoe het nu gaat ❤️. Ik vind jou altijd zo zelfverzekerd en vol vertrouwen overkomen dus dit voelt bijna overbodig, maar ik doe het toch: het komt vanzelf, je doet niks verkeerd en ook dit is een fase die voorbij gaat! Het is mega slopend als een baby zó lang zó veel nodig heeft, vooral in de nacht. Dat is echt bikkelen.
2 jaar geleden
Mn dochter is vandaag weer na 6 weken naar de gastouder. Hiervoor ging ze ookal maar dan halve dagen en nu hele. Nu hoor ik dat ze daar van half 11 tot 14.30 heeft geslapen. Dat is gewoon 4 uur! Hier max 1.5 uur en dan soms later nog 40 minuten maar vaker niet.
Help ik voel een gebroken nacht aankomen, want die heeft geen slaapschuld meer over zo. 😱
2 jaar geleden
Reactie op SF
Mn dochter is vandaag weer na 6 weken naar de gastouder. Hiervoor ging ze o ...
Dat is wel gigantische lang voor een dutje overdag. Hopelijk valt het mee vanavond. Maar mischien heeft de gast ouder het niet goed in de gaten gehouden en is ze tussendoor wakker geworden en vervolgens verder gaan slapen? Je kan vragen om in dergelijke gevallen je dochter uit bed te halen als ze meer dan twee uur geslapen heeft.
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Dat is wel gigantische lang voor een dutje overdag. Hopelijk valt het mee v ...
T moet toch haast wel. Hier slaapt ze gewoon echt niet langer dan 1.5 uur. Wel heeft ze afgelopen nachten dus slecht geslapen ivm tandjes en moet ik haar nu s ochtends wakker maken om half 8, terwijl ze vroeger ook wel tot half 9 / 9 uur sliep.
Miss dat t daarmee te make heeft en de nieuwe prikkels. Maar ik kan er dan echt van balen haha.
2 jaar geleden
Reactie op SF
T moet toch haast wel. Hier slaapt ze gewoon echt niet langer dan 1.5 uur. ...
Ah ja ik ken dat gevoel. Moet zeggen dat onze dochter op KDV zo’n twee keer ruim 3u heeft geslapen achter elkaar. Dat is hier thuis ongekend. Na een slechte nacht (tandjes) en drukke ochtend daar kan dat voorkomen.
Ik denk dan ook omg dat wordt een ramp ‘s avonds, maar ik weet nog dat beide keren eigenlijk prima waren. Of nouja, gewoon vergelijkbaar slecht 😂😂 zoals andere nachten in die weken.
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ah ja ik ken dat gevoel. Moet zeggen dat onze dochter op KDV zo’n twee keer ...
Ja miss heb je gelijk en moet ik niet meteen van doemscenarios uitgaan.
Het is sinds deze week dat ze elke dag vroeger op moet, paar enorm slechte nachten met uren wakker en hoge koorts door tandjes. En dan weer voor t eerst een lange dag op de opvang. Misschien is dit idd wel eenmalig en niet zo gek hihi.
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Gewoon echt klote als je die positieve dingen leest maar het bij jezelf (no ...
Ik gun het jullie, andere mama’s ook echt heel erg hoor, helemaal van harte, en vind het ook echt wel fijn om te lezen dat juist ook bij jullie, waar het net zo rot is geweest, verbetering is gekomen. En ik weet ook dat jullie baby’s niet ineens standaard heerlijk slapen. Het geeft heus sprankjes hoop, maar maakt tegelijkertijd de huidige realiteit gewoon hopelozer. Maar dat komt ook doordat ik steeds meer vermoed dat ze niet ‘gewoon’ slecht slaapt of veel geborgenheid nodig heeft, maar dat ze echt teveel ongemak heeft vanwege reflux. Het is de afgelopen tijd ineens weer erger geworden. Ik heb daar nooit medicatie voor geregeld omdat het niet zo erg leek, maar nu weet ik gewoon niet meer waar ik goed aan doe. Ik ben gewoon heel erg tegen symptoombestrijding en ga liever de oorzaak te lijf, maar waar zoek je het dan? 🙄 Had op advies van iemand al contact gezocht met Stefan Kleintjes, maar ‘zelfs’ zijn reactie is dat hij niet zeker weet of hij me kan helpen. Weet niet of ik er dan zoveel geld voor wil neertellen. De osteopaat kan hierin helaas niks betekenen, er zitten geen noemenswaardige blokkades. Bedje schuin leek thuis wel wat te doen, maar op vakantie wil ze nog geen 10 minuten in het campingbedje slapen. Dus ja, ben de wanhoop wel een beetje nabij🙈
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Ik gun het jullie, andere mama’s ook echt heel erg hoor, helemaal van harte ...
Ah nee meen je… wat rot dit zeg! Bah.
Wat maakt dat je (weer) denkt aan reflux? Zijn de klachten ook echt helemaal weg geweest?
Misschien iets waar je niet naar op zoek bent, maar wie weet brengt het een stapje verder: breastfeeding.dietitian heeft heel veel goede info (en daadwerkelijk ook helpend). Ik heb veel aan die pagina gehad toen onze dochter zo erge reflux had (en de eerste 4 maanden de hele nacht rochelde en stikgeluiden maakte 😢). We zijn er nu vanaf, maar wat vreselijk als dat nog speelt!! Ik hoop snel meer rust voor jullie.
2 jaar geleden
Al bijna 11 maanden geen normale nacht.. 🥴 ik zie er ondertussen uit alsof er een camion over mij gereden is, en andere mensen zijn het er duidelijk mee eens.. 'je ziet er zo moe uit??' WAT DOEN WIJ VERKEERD? 😮💨 Ik weet het echt niet meer..