212 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Wij hebben morgen echo. Ik zie best wel op tegen een spreidbroekje eventuee ...
Herkenbaar!
Ik ben ook bang dat het hem beperkt. Hij trappelt altijd veel, vooral in de box als hij lekker vrolijk is!
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft sinds hij 6 weken is een spreidbroekje wegens heupdysplasie. Hij heeft een Tubingen buig-spreidorthese. Die is gemaakt met vrolijke kraaltjes en een rupsje erop. Net wat minder "eng" dan de Pavlik-bandages. Hij heeft er zelf geen last van. Omdat de onderbeentjes vrij zijn kan hij nog vrolijk trappelen in de box.
Hij slaapt in een slaapzakje van Love to dream. Deze zijn speciaal gemaakt om te kunnen dragen met de ortheses of bandages bij heupdysplasie.
Hij kan ook nog in de Maxi-Cosi met het spreidbroekje aan.
Enkel op zen buikje liggen lukt niet met het spreidbroekje, dan kantelt hij naar voren. Dus dit we iedere dag enkele minuutjes uit zodat hij ook even op zen buikje kan oefenen. (Vindt hij overigens verschrikkelijk 🙈).
Volgende week moeten we terug op controle. Spannende tijd!
Mocht je nog iets willen weten, laat het zeker weten!
2 jaar geleden
Reactie op mama van B
Herkenbaar!
Ik ben ook bang dat het hem beperkt. Hij trappelt altijd veel, ...
Ja idd, hier ook druk trappelen! Ik vraag me dus af of dit niet een teken is dat het goed zit. Ik zie wel dat ze met links wat sterker is en dan rechts, maar dat lijkt me niet heel bijzonder…
2 jaar geleden
Reactie op Pogopanda
Mijn zoontje heeft sinds hij 6 weken is een spreidbroekje wegens heupdyspla ...
Oh wat spannend idd. Ik duim hoor! Wat fijn dat hij er zelf geen last van heeft. Dat stelt mij ook wel wat gerust. Is het slapen gaan met zo’n broekje ook geen probleem? (Althans geen grotere strijd dan wat het normaal is al bij een baby haha..)
2 jaar geleden
Reactie op Pogopanda
Mijn zoontje heeft sinds hij 6 weken is een spreidbroekje wegens heupdyspla ...
Bedankt voor je reactie!
Hoop dat jullie goed nieuws krijgen volgende week!
Goed om te lezen dat hij er zelf geen last van heeft en hij ook nog gewoon in de Maxi-Cosi kan.
Ik heb er gewoon een beetje moeite mee omdat hij nog zo klein is denk ik… terwijl hij daar natuurlijk helemaal niet mee bezig is 🙈 het is toch je kleine lieve mannetje die na dit nieuws ook nog 2 prikjes kreeg, waar hij nu helemaal van ontdaan is… doet toch een beetje zeer aan je moederhart!
2 jaar geleden
Hier vrijdag de echo. Preventief omdat mijn dochter de hele zwangerschap in stuit heeft gelegen en ook in stuit geboren is. Volgendeweek vrijdag naar de kinderarts dus spannend allemaal.
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Oh wat spannend idd. Ik duim hoor! Wat fijn dat hij er zelf geen last van h ...
Dankjewel! Ik duim voor jullie ook mee voor goed nieuws! Nee, slapen gaat perfect met het broekje. Hij lijkt er echt niets van te merken. De beentjes steken een beetje "vreemd" omhoog, maar daar heeft hij geen last van. Kan gewoon rustig op zen rugje liggen. Als we dan het broekje uitdoen om de luier te verschonen rekt hij zich altijd even helemaal uit. Zo schattig om te zien! 🥰
2 jaar geleden
Reactie op mama van B
Bedankt voor je reactie!
Hoop dat jullie goed nieuws krijgen volgende week! ...
Oh absoluut! Ik snap je helemaal! Ik heb de hele rit lang naar huis geweend toen hij het broekje aangemeten kreeg. Je wil natuurlijk niet dat er iets mis is met je kleine mannetje!
Maar beter nu even enkele maanden een vervelend spreidbroekje dan straks niet kunnen voetballen met de vriendjes omdat hij pijn krijgt aan zen heupjes. Zo probeer ik altijd maar te denken. 🤷
Laten we maar hopen dat het allemaal zorgen om niets zijn en dat er goed nieuws volgt op de echo! 🍀
2 jaar geleden
Ik heb vorige week de echo gehad. Mijn zoontje lag de gehele zwangerschap in een stuit. Ze zagen bij het consultatiebureau wel een hele kleine afwijking maar dat hoefde niets te betekenen. Uiteindelijk hebben we de uitslag ook direct gehad in het ziekenhuis na de echo. Gelukkig niets aan de hand😊
Je baby wordt op een soort kussen gelegd op zijn/haar zij. Vervolgens maken ze een echo (vergelijkbaar met hoe ze het in je zwangerschap doen). Mijn kindje vond het allemaal wel gezellig😊
2 jaar geleden
Ik heb net echo gehad en de radioloog heeft een afwijking gezien. (hele lieve arts en heel gezellig tegen m’n dochter trouwens). Ze kon nog niet zeggen wat, dus we werden direct verwezen voor foto’s. Bij de foto’s waren ze stukken minder vriendelijk en vooral aan het klagen dat mijn baby van bijna 15 weken niet eens stil wilde liggen… op de vraag of iemand mij misschien kon vertellen wat er mis is, werd bot gezegd dat ik maar naar CB moest want die had de verwijzing uitgeschreven..
Nu zit ik thuis en geen idee wat er mis is. Het klantcontactcentrum van het CB heeft een terugbelverzoek neergelegd bij de arts en ik moet dus maar afwachten ofzo 🙄
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Ik heb net echo gehad en de radioloog heeft een afwijking gezien. (hele lie ...
Oh dat klinkt helemaal niet fijn…
Ja, met 15 weken moeten ze toch wel al stil kunnen liggen! NOT!🙄
Hopelijk krijg je snel antwoord en weten jullie waar jullie aan toe zijn!
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Nou uitslag is binnen. Sterke dysplasie aan beide kanten en een subluxatie ...
Ah.. precies wat je niet wilde horen eigenlijk…
Snap echt zo goed dat je dit spannend vindt! Hopelijk komen ze met een duidelijk plan waar jullie je goed bij voelen en waar je al je vragen kunt stellen. Onze afspraak staat voor volgende week do op de planning.. ben benieuwd.
Merkte je ook iets aan haar? Klachten of extra huilen? Ons zoontje is namelijk echt een blij ei en merk helemaal niks aan hem.
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Nou uitslag is binnen. Sterke dysplasie aan beide kanten en een subluxatie ...
Ach nee, wat jammer! Hopelijk woensdag een lieve arts die voldoende tijd neemt om alles met jullie te overlopen.
Bij ons was het dezelfde diagnose. Ook flinke dysplasie met aan één zijde subluxatie.
Maak jezelf niet gek door te piekeren! Ze is nog jong, dus het is allemaal nog goed "kneedbaar".
2 jaar geleden
Reactie op mama van B
Ah.. precies wat je niet wilde horen eigenlijk…
Snap echt zo goed dat je d ...
Dankje! Ik duim voor een positieve uitslag!
Dat de consultatiebureau-arts verwees voor een foto kwam echt als verrassing voor ons. Ze is ook een blij ei (tenzij je te laat komt met een flesje haha), ze trappelt, zet zich af, begint te ontdekken dat ze kan rollen etc. Ik weet 100% zeker dat ze geen pijn heeft.
Maar toen de CB-arts liet zien waarom ze twijfels had, begreep ik het: Mila kan haar beentjes niet goed naar buiten draaien. En als ze op haar buik ligt zie je dat haar billen op ongelijke hoogte zitten. Maar dat had me nooit opgevallen als de arts het niet had verteld hoor..