212 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Wat fijn dat het goed met Mila gaat en vooral dat ze haar beentje weer norm ...
Ja zeker! Ze is afgelopen anderhalve maand nog tweewekelijks gecontroleerd (geen foto’s of echo’s) voor het bewegen van het beentje. Nu dat goed gaat, gaan ze het protocol volgen. We worden in augustus/september opgeroepen en dan gaan ze weer foto’s maken.. Ik hoop stiekem dat ze dan kan staan.. maar ze doet nog geen enkele poging tot iets van zitten /optrekken of wat dan ook.. ik denk eenzelfde verhaal als bij Morris dus 😂

2 jaar geleden

Hoe is het hier?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Hoe is het hier?
Hee ja hier volgendeweek vrijdag weer controle dus nog even spannend! Hoop dan toch echt wel vooruitgang te hebben geboekt en dat dan die camp overdag gewoon af mag!! Maar goed ik durf niet meer zo hard te hopen zoals de vorige keer.... Ben bang dat de terleurstelling dan alleen maar groter is... Hebben een tijdje drama gehad met de campspreider.. kregen een grotere maat de vorige keer maar deze zat in eerste instantie helemaal niet goed de been beugeltjes waren Nola veeeeel te groot en de stangen te smal... Na 5(!)x terug te zijn geweest de orthopeed gebeld en toen hadden ze het over een gips broek dus ik schoot gelijk in de stress.... Ik ben toch nog maar een keer terug gegaan naar de instrument maker en die heeft na een belletje van de orthopeed dat hele ding verbouwd. 🤭 Nu zit hij goed gelukkig! Hoe is het bij jullie???

2 jaar geleden

Ohhh wat erg dat die campspreider helemaal niet goed zat bij Nola! Dat is zo zielig, zo'n kindje is gewoon helemaal overgeleverd aan wat haar aangedaan wordt. Superknap dat je op je strepen bent gaan staan!! Hier gaat het goed. Morris draagt z'n pavlik alleen nog tijdens de slaapjes. Hij is nu superdruk met tijgeren, proberen te kruipen en zich af en toe aan het optrekken om te staan! Ik heb er een heel goed gevoel over. Woensdag krijgt hij weer een echo en ik hoop zoooooo dat we dan helemaal mogen stoppen. Met het warme weer van vorige week vond ik het echt wel even lastig. Hoe gaat het met Mila?

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Ohhh wat erg dat die campspreider helemaal niet goed zat bij Nola! Dat is z ...
Wat fijn dat het zo goed gaat met Morris!! Spannned ik duim met je mee voor woensdag!!!! Laat je het hier even weten ??? Jaa moet wel zeggen dat ik aan haar zelf weinig merkte hoor ze is een taaie. Maar het rot ding zakte elke keer af waardoor hij over haar knietjes heen zakte etc dus ze ook niet goed de spreid houding aan nam... Nu gaat het goed ben heet benieuwd naar vrijdag 😬😬

2 jaar geleden

Wat fijn dat het zo goed gaat met Morris!! Spannned ik duim met je mee voor ...
Lief!! Ik ga vrijdag ook heel hard voor jullie meeduimen!

2 jaar geleden

Wat fijn dat het zo goed gaat met Morris!! Spannned ik duim met je mee voor ...
Oh wat een gedoe weer.. fijn dat ze er geen last van had hoor, maar als het niet goed zit elke keer heb je ook een wanhopig gevoel denk ik. Soort verloren tijd. Ik ga heel hard duimen voor vrijdag! Laat je het weten?

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Wat fijn dat je Morris zo ziet ontwikkelen! Scheelt toch als hij alleen in de nacht om moet, dan kunnen ze overdag wel wat doen.. Mila gaat ook goed. Sinds een paar dagen kan ze staan. Je ziet ook niks meer aan haar. We kregen inmiddels wel een uitnodiging om eind september weer op controle te komen. Voelt een beetje als ‘het alles beslissende moment’, maar tot die tijd probeer ik er maar niet aan te denken..

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Wat fijn dat je Morris zo ziet ontwikkelen! Scheelt toch als hij alleen in ...
Spannend zeg! Fijn dat ze zich lekker ontwikkeld zeg! Zelfs al staan wat knap van haar! Ik snap dat het zo voelt voor je. Nog even proberen van je af te zetten iig nog een maand! Hopelijk ziet alles er gewoon goed uit tzt!

2 jaar geleden

Reactie op Subi

En hoe was de echo?! Of moeten jullie nog 😬🤞 duim voor jullie

2 jaar geleden

En hoe was de echo?! Of moeten jullie nog 😬🤞 duim voor jullie
Lief dat je er aan denkt! We zijn net weer thuis. Morris z'n heup is helemaal goed op dit moment! De orthopeed gaf aan dat er theoretisch gezien geen reden is om door te spreiden, maar in de praktijk het heel soms voorkomt dat de heupkom terug vormt tussen het stoppen met spreiden en het echt goed gaan kruipen. Die situaties zijn op 1 hand te tellen en bij kindjes die eigenlijk nog veel minder bewegen dat Morris. De orthopeed laat het aan ons of we snachts nog door spreiden of nu stoppen. Wij zijn van plan het uit voorzorg toch maar te doen (niet al te streng, bij hete nachten lekker niet). Waarschijnlijk gaat Morris al wel snel kruipen want hij is het al veel aan het proberen. Als hij eenmaal kruipt voegt spreiden niks meer toe dus dan stoppen we sowieso! Al met al goed bericht voor ons dus! Hopelijk voor jullie vrijdag ook!!

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Wat fijn dat je Morris zo ziet ontwikkelen! Scheelt toch als hij alleen in ...
Wat knap dat Mila al kan staan! Dat klinkt in mijn oren ook best gunstig.. maar ik snap heel goed dat je de controle eind september heel spannend vindt. We gaan weer heel hard meeduimen dan!

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Lief dat je er aan denkt! We zijn net weer thuis. Morris z'n heup is helema ...
Jeeeejj wat fijn voor jullie!!! 🎉🎉 Ik snap dat je dan t zekere voor t onzekere wil nemen dan weet je in ieder geval dat jullie er alles aan hebben gedaan. Fijn zeg ben echt blij voor jullie!

2 jaar geleden

Nou wij hebben nogsteeds geen vooruitgang gemaakt☹️ orthopeed was ook een beetje verbaasd. We blijven sinds dat we de camp hebben dus steken. Helaas terug naar de pavlik gaat niet. We hebben nu in samenspraak gekozen om te kijken wat de natuur doet. We gaan nu alleen met de slaapjes de campspreider om doen en dan hopen dat ze snel gaat staan en lopen. Hebben over 2 maand weer een controle en dan kijken we hoe we er voor staan dan gaat sowieso de camp helemaal af omdat ze dan bijna 1 is. Het woord operatie is nog wel gevallen😭 ik hoop zo dat dit niet nodig gaat zijn...

2 jaar geleden

Nou wij hebben nogsteeds geen vooruitgang gemaakt☹️ orthopeed was ook een b ...
Heee wat super balen zeg!!! Alsof de campspreider voor haar gewoon niet werkt. Wat moet dat frustrerend voelen :(. Ik hoop dat de natuur goed haar werk doet en dat een operatie niet nodig zal zijn. Het idee alleen al breekt mn hart een beetje, maar zelfs met een gipsbroek schijnen kindjes heel makkelijk te wennen (als schrale troost). Super spannend die controle over 2 maanden! Kun je in de tussentijd nog iets doen zoals kruipen stimuleren of heeft de orthopeed daar niks over gezegd? Heel veel sterkte en hopelijk toch een beetje genieten van de wakkere tijd zonder spreider!! (Late reactie sorry, zieke baby hier)

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Heee wat super balen zeg!!! Alsof de campspreider voor haar gewoon niet wer ...
Ja t voelt een beetje dubbel. Hoezo zou de natuur wel zn werk doen als een hulp middel het ook niet doet zegmaar. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed hé laten we niet negatief denken. Nee we moeten het haar zelf echt laten doen. Ze kruipt/tijgert nogsteeds alsof ze haar spreider om heeft hahahah heupjes in de spreidstand en gaan met die banaan. Ik kan haar nu wel wat meer helpen met leren zitten etc. En ze wil nu al (na 2 dagen) alleen maar staan op schoot hahahah dus denk dat ze wel snel gaat. Met een beetje hulp (alleen handjes vast houden) gaat ze zelf vanuit lig staan. Maar ja we gaan het allemaal wel zien en wat moet dat moet. Alles voor die kleine meid dat ze later geen last heeft. Beterschap met/voor Morris!

2 jaar geleden

Hee meiden hoe is het hier? Wij zijn vannochtend weer op controle geweest en helaas zijn Nola haar heupjes nogsteeds niet goed. De verwachting is dat als ze 3 is ze dan geopereerd moet worden. (Salter-osteotomie) de kans is vrij klein dat de natuur zijn werk gaat doen. Eerder opereren doen ze niet... Voelt allemaal zo oneerlijk en tegenstrijdig... 😭 Even een heel verdrietige mama hier...

2 jaar geleden

Hee meiden hoe is het hier? Wij zijn vannochtend weer op controle geweest e ...
Ooooh lieve mama wat moet dat frustrerend zijn zeg. Ik voel echt met jullie mee. Gebeurt er nog wel iets voordat ze 3 is, of is het gewoon afwachten nu? En weet je ook waarom ze niet eerder opereren? Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze na een second opinion toch nog andere opties kregen. Misschien is dat nog iets dat jullie kunnen overwegen..? Iig veel sterkte. Echt balen zo lang spreiden zonder succes :(. Hoe gaat het verder met Nola? Doet ze inmiddels wel tijgeren, kruipen of staan? Met Morris gaat het eigenlijk heel erg goed. Vind het bijna vervelend om te zeggen. Hij is helemaal spreidvrij, kruipt als een gek en gaat ook steeds staan en stapjes zetten langs meubels of achter de loopkar. Over een half jaar moet hij weer op controle geloof ik en dat zal ik dan wel even spannend vinden, maar voor nu lijkt alles helemaal goed te gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Heee wat super balen zeg!!! Alsof de campspreider voor haar gewoon niet wer ...
Jaa ik twijffel even een beetje over een second opinion mij orthopeed gaf als reden dat ze niet te vroeg willen opereren omdat er toch een kleine kans is dat het zelf hersteld en daarin is vroeg opereren juist niet bevorderlijk ofzo. Geen idee moet ook zeggen ik was alleen bij dit gesprek mijn partner kon geen vrij krijgen en dit kwam eigenlijk een beetje rauw op mn dak waardoor ik niet goed alles heb opgeslagen 😖 geen controle tussendoor alleen als ik zelf twijffel oid. Wat fijn dat het zo goed gaat met Morris! Mag je suuuper trots op zijn!!! Hoor ik juist graag hoor🥰 Nola doet het verder eigenlijk ook heel goed ze tijgert. Kruipt steeds vaker. En trekt zich overal aan op. Dus wat dat betreft hebben we wel een kleine bikkel in huis💪

2 jaar geleden

Hai meiden! Tijdje geleden weer. Ik ben even weg geweest van het forum na de controle in september. Hoe gaat het bij jullie nu? Morris helemaal goed lees ik, wat fijn zeg! En heeft Nola inmiddels al een nieuwe controle gehad? Hopelijk beter nieuws! Ik was na de controle in september best een beetje down. Mila haar heupje is (nog) niet in orde. Hij zit in de kom, maar nog niet diep genoeg. Ook is de kom nog niet goed gevormd. Het zou allemaal in theorie nog goed kunnen komen. Als ze straks zelfstandig groeit zou dit voor de juiste druk kunnen zorgen die voor juiste groei zorgt. We moeten nu afwachten tot maart, dan nieuwe controle..