212 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Pogopanda

Ach nee, wat jammer! Hopelijk woensdag een lieve arts die voldoende tijd ne ...
Je hebt helemaal gelijk. Het komt vast goed. Vind het fijn jouw ervaring te hebben gelezen! Dat klinkt heel positief. Heeft hij er last van gehad in het begin? Dat hij ineens toch niet goed kon bewegen?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Dankje! Ik duim voor een positieve uitslag! Dat de consultatiebureau-arts ...
Dankjewel! Toen ik het bij Bodhi zag was het inderdaad overduidelijk.. ene beentje langer en ook dat 1 beentje niet goed mee naar buiten draait.. als ik jouw verhaal hoor dan ben ik benieuwd wat ze bij ons gaan zien. Maar hier ook geen pijn, dat weet ik wel zeker. Het komt ook vast allemaal goed! Liever dat ze het nu op kunnen lossen dan klachten als ze groter zijn!

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Dankjewel! Toen ik het bij Bodhi zag was het inderdaad overduidelijk.. ene ...
Dat klinkt wel hetzelfde, sorry.. ik zal je woensdag even laten weten wat de orthopeed bij ons zei. Wanneer moet je voor de echo?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Dat klinkt wel hetzelfde, sorry.. ik zal je woensdag even laten weten wat d ...
Ja, daar ben ik ook bang voor.. Laat maar weten ja, wij moeten do voor de echo

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Ja, daar ben ik ook bang voor.. Laat maar weten ja, wij moeten do voor de e ...
Ik duim! En we hebben hier ook een positief verhaal gelezen, dus linksom of rechtsom komt het goed 😊

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Je hebt helemaal gelijk. Het komt vast goed. Vind het fijn jouw ervaring te ...
Hij lag in stuit, dus daarom hebben ze de echo gedaan. Er was niets aan hem te merken, de beweging van beide heupjes was goed, billen op gelijke hoogte, geen lengteverschil, geen pijnsignalen,,... Dus ze waren in het ziekenhuis best verbaasd dat er toch wat mis was. Ook nu met het spreidbroekje blijft hij vrolijk verder bewegen en trappelen, beide beentjes in de lucht gooien,... Alleen rollen en op de buik liggen is nu natuurlijk niet mogelijk. Hij moet het 23u per dag dragen, dus we doen het regelmatig eventjes uit zodat hij los kan liggen en het rollen een beetje kan oefenen.

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Ja, daar ben ik ook bang voor.. Laat maar weten ja, wij moeten do voor de e ...
Ook voor jullie een spannende tijd dan! Ik duim mee voor een goede uitslag! 🤞

2 jaar geleden

Ik heb net de echo gehad en moest daarna ook een röntgenfoto laten maken omdat ze t niet helemaal goed konden zien. Ik had hierdoor al een beetje samengeknepen billen en ja hoor er is een afwijking aan haar linkerheup te zien. Ik schrok hier flink van want woensdag bij het consultatiebureau zeiden ze nog van nou ik denk dat er niks aan de hand is. Nu afwachten wat het vervolg hierop gaat zijn. Vrijdag weer naar het ziekenhuis voor het gesprek met de arts...

2 jaar geleden

Bij onze dochter zag de cb arts ook een lengteverschil in de beentjes. Daarop naar de orthopeed doorgestuurd en bleek ze inderdaad heupluxatie en dysplasie te hebben. Ze draagt nu een spreidbroekje. Na de eerste controle zat haar heup er gelukkig weer in. Ze moet het broekje nog wel even dragen zodat haar gewricht de tijd krijgt er goed omheen te groeien. Al met al zal het waarschijnlijk zo'n 3 maanden duren. In het begin schrik je even heel erg maar het valt allemaal echt mee! Op Facebook heb je een groep heupdysplasie voor jonge kinderen. Hier worden tips etc gedeeld voor vooral de praktische dingen zoals hoe gebruik je autostoeltje nog etc. Heel veel succes, het komt echt goed! ❤

2 jaar geleden

Ik heb net de echo gehad en moest daarna ook een röntgenfoto laten maken o ...
Dat is zeker schrikken! Jammer hè dat je dan moet wachten op de afspraak in het ziekenhuis.. maar het komt goed!

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Dat is zeker schrikken! Jammer hè dat je dan moet wachten op de afspraak in ...
Poeh ja een week kan dan lang duren 😔. Jij succes woensdag ben benieuwd naar t behandel plan! Laat je het even weten hier?!

2 jaar geleden

Poeh ja een week kan dan lang duren 😔. Jij succes woensdag ben benieuwd n ...
Zeker. CB-arts belde net om zeker te weten dat de afspraak met de orthopeed snel plaatsvindt en gaf ook aan dat ze wel heel zeker weet dat dit behandeling nodig heeft. Ik vind het super dat ze er zo op zitten, maar maakt me ook wel heel zenuwachtig dat het echt goed mis is ofzo..

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Zeker. CB-arts belde net om zeker te weten dat de afspraak met de orthopeed ...
Het is heel spannend maar houd in je achterhoofd dat je baby nu nog heel jong is en de behandeling nu echt nog goed te doen is (als het nodig is he, de cb arts is natuurlijk geen orthopeed en er zijn zooo veel mogelijkheden en verschillende gradaties). Straks als ze lopen of bijvoorbeeld al naar school gaan is een veel grotere uitdaging. Dus het is echt heeeel erg fijn dat je cb arts zo oplettend is en je er nu iets aan kunt doen ipv straks! Van wat ik uit m'n eigen research heb gezien is het zo dat hoe jonger ze zijn hoe makkelijker het te behandelen is. (Ze maken gebruik van de snelle groei die een baby nog maakt) Wij hadden helemaal niks verwacht van het onderzoek en dachten is gewoon voor de zekerheid. We gingen naar huis met een Pavlik harnasje. Ik heb zelf de hele dag alleen maar gehuild, vond het zo erg. Maar het went heel erg snel (Zelf moet je er langer aan wennen dan je kleine beeeb). Het komt echt goed al lijkt dat nu even niet zo. Neemt voor nu niet weg dat het heel spannend is natuurlijk, succes met wachten❤

2 jaar geleden

Het is heel spannend maar houd in je achterhoofd dat je baby nu nog heel jo ...
Ah wat lief, dankje voor je reactie! Dat is het ook, zij weet hier helemaal niks van en is gewoon haar blije zelf. Ik hoop gewoon idd dat het op te lossen is en niks blijvends is. Zenuwachtige moeder 🤪

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Zeker. CB-arts belde net om zeker te weten dat de afspraak met de orthopeed ...
Fijn dat ze er zo boven op zitten! Spannend veel succes met afwachten ❤

2 jaar geleden

We zijn vandaag bij de orthopeed geweest. Het is niet helemaal duidelijk of het heupje goed voor de kom staat. Om goede foto’s te krijgen moet ze stil liggen en dus onder narcose. Dat gaat volgende week gedaan worden Als blijkt dat het goed staat, krijgt ze een spreidbroekje. Als het niet goed staat een gipsbroek voor 3 maanden en daarna een spreidbroekje

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

We zijn vandaag bij de orthopeed geweest. Het is niet helemaal duidelijk of ...
Ach nee toch! Het klinkt allemaal heel heftig. Maar jullie kleine meisje zal wel geen last hebben van de narcose. Vervelend ook, nog steeds die onzekerheid. Veel goede moed de komende dagen! Het komt allemaal wel in orde!

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

We zijn vandaag bij de orthopeed geweest. Het is niet helemaal duidelijk of ...
Ah shit… dat is niet fijn om te horen voor jullie! Wat spannend dat ze onder narcose moet. Hopelijk hoeft ze alleen een spreidbroekje! Wij zijn morgen aan de beurt…

2 jaar geleden

Reactie op Pogopanda

Ach nee toch! Het klinkt allemaal heel heftig. Maar jullie kleine meisje za ...
Nou ik vind het ook heel heftig, maar gelukkig weet onze dochter het niet en zal ze dit ook niet meer kunnen herinneren. Bedankt voor je lieve reactie!

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Ah shit… dat is niet fijn om te horen voor jullie! Wat spannend dat ze onde ...
Thanks! Veel sterkte morgen. Misschien een geruststelling; de arts benadrukte dat je op deze leeftijd echt op tijd bent en het echt goed komt