212 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

We zijn vandaag bij de orthopeed geweest. Het is niet helemaal duidelijk of ...
Jee wat een heftig verhaal. Ik leef met jullie mee! Heel veel succes ❤

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Ah shit… dat is niet fijn om te horen voor jullie! Wat spannend dat ze onde ...
Succes morgen

2 jaar geleden

Afgelopen maandag een Pavlik Bandage aan laten meten voor onze dochter van 4 maanden. Ze heeft er geen pijn/last van. Dag 1 was echt even wennen en was ze wat huilerig, dag 2 gewoon weer onze blije meid! Als hij af mag (uurtje per dag bij het verschonen/badderen) merk je wel dat ze dan heel erg gebruik maakt van de mogelijk om even lekker uit te strekken en te trappelen!

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

We zijn vandaag bij de orthopeed geweest. Het is niet helemaal duidelijk of ...
Jeetje, onder narcose! Lukte het maken van de foto’s niet? Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op EllenGg

Afgelopen maandag een Pavlik Bandage aan laten meten voor onze dochter van ...
Ah dat klinkt heel goed! Fijn zeg dat ze zo blij blijft

2 jaar geleden

Reactie op EllenGg

Jeetje, onder narcose! Lukte het maken van de foto’s niet? Sterkte!
Met veel moeite wel, maar ze kunnen gewoon niet goed genoeg zien of het heupje goed voor de kom staat. Dus ze gaan een foto met contrastvloeistof maken en daar moet ze echt stil voor liggen

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Ah shit… dat is niet fijn om te horen voor jullie! Wat spannend dat ze onde ...
Hoe is gegaan?

2 jaar geleden

Bij ons idd ook een spreidbroek nodig ... vandaag was ik bij de algemene kinderarts en die zei alleen dat ze idd heupdysplasie heeft voornamelijk aan de linkerkant. Gelukkig niet heel ernstig dus hoogstwaarschijnlijk goed te verhelpen met een spreidbroekje. Volgendeweek naar de orthopeed voor het aanmeten. Hebben mama's hier al tips met wat aan te trekken qua kleertjes? Welke slaapzakken te kopen etc?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Hoe is gegaan?
Ik wacht nog op de uitslag… hopelijk bellen ze vandaag!

2 jaar geleden

Hoi meiden! Ik heb even meegelezen in dit topic en hoop dat jullie kindjes weinig last hebben/krijgen van de spreidbroekje. Ik blijf het toch zo zielig vinden.. :( Mijn zoontje moet de 21e een echo laten maken. Nu valt het me op dat hij zijn linkerbeentje vaak wat minder hard trappelt dan zijn rechterbeentje. Soms houdt hij die ingetrokken terwijl hij helemaal los gaat met z'n andere been. Weten jullie of dat ook een symptoom van heupdysplasie kan zijn? Ik kan het nergens vinden..

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Hoi meiden! Ik heb even meegelezen in dit topic en hoop dat jullie kindjes ...
Ik wil je niet bang maken maar dit is wel wat mijn dochter ook doet met het beentje dat waarschijnlijk niet goed in de kom zit. Ze beweegt hem wel hoor, maar gewoon minder hard en minder makkelijk opzij en zet minder kracht. Onze orthopeed zei dat dit op zichzelf niets hoeft te betekenen. Bij meerdere symptomen en foto’s kun je pas conclusies trekken. Onze dochter heeft meerdere symptomen. Helaas heb ik ze pas herkend nadat de artsen zeiden dat er iets niet klopte

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Ik wil je niet bang maken maar dit is wel wat mijn dochter ook doet met he ...
Bedankt voor je reactie! Al hoopte ik natuurlijk stiekem dat dit er niks mee te maken kon hebben 🙈. Je geeft aan dat je dochter meerdere symptomen heeft. Mag ik vragen wat haar andere symptomen zijn? Hoe gaat het nu met haar? Ik las dat ze onder narcose moet of moest :(. Veel sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Bedankt voor je reactie! Al hoopte ik natuurlijk stiekem dat dit er niks me ...
Dankje! Als ze op het Aankleedkussen ligt op haar buik om te wassen zie je ook dat ze ongelijke bilplooien heeft (anders even googelen voor een afbeelding want ik vind het moeilijk om uit te leggen haha). Verder kan ze haar rechterbeentje dus minder goed naar buiten draaien. Als je met je handen haar beentje draait, voel je het dus ook. Ik heb niet het idee dat ze pijn en heeft en ze lijkt zich ook gewoon te ontwikkelen. Dus dat is voor nu het belangrijkste!

2 jaar geleden

Vandaag het CB gesproken en helaas weten we nog niet echt iets. Ze zagen dat zijn heup rechts in orde is en links zagen ze dat de kom niet helemaal mooi rond was maar daar konden ze nog geen diagnose aan hangen. Afspraak met de orthopeed is de volgende stap en dan zien we weer verder. Ik vind het wel jammer dat we nog niet echt iets weten maar het was in ieder geval ook niet overduidelijk dat er wat aan de hand is.

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Vandaag het CB gesproken en helaas weten we nog niet echt iets. Ze zagen da ...
Wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt gekregen ik weet precies hoe je je voelt! Maar een niet mooi ronde heup kom klinkt als dysplasie...?? Hopelijk balt t allemaal mee voor jullie 🤞

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Vandaag het CB gesproken en helaas weten we nog niet echt iets. Ze zagen da ...
Oh dat wachten is killing hè. Ik vond dat ook verschrikkelijk. Bij ons was de uitkomst niet best, maar voel me nu 10000x beter wetende wat er gaat gebeuren dan toen ik niet wist hoe of wat.. Hopelijk kun je snel bij de orthopeed terecht. Wij zijn er trouwens met spoed tussen gezet, daar hadden we achteraf wel uit kunnen afleiden dat het niet zo best was

2 jaar geleden

Wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt gekregen ik weet precies h ...
Ja klopt.. maar heb begrepen dat ze er niet altijd iets aan doen als het niet teveel afwijkt. Je blijft dat wel een tijd onder controle. Helaas nog even afwachten.

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Oh dat wachten is killing hè. Ik vond dat ook verschrikkelijk. Bij ons was ...
Ja, ik zou ook graag wat duidelijkheid willen.hopelijk zijn we snel aan de beurt. Gelukkig zijn ze er bij jullie meid wel vroeg bij en is dit de beste periode om het te corrigeren. Maar leuk is anders!

2 jaar geleden

Reactie op mama van B

Ja klopt.. maar heb begrepen dat ze er niet altijd iets aan doen als het ni ...
Ik duim voor jullie! Weet je al wanneer je naar de orthopeed mag?

2 jaar geleden

Nou hier gaat het van kwaad tot erger.. ze is vanochtend onder narcose gebracht om een contrastfoto te maken en gipsbroek aan te krijgen. Het zou minimaal 45 minuten duren. Na 10 minuten werd ik al gehaald dat ze haar bij gingen brengen en wist ik dus al dat er iets bijzonders was. Er zit een peesje tussen de heup en de kom en die moet worden doorgesneden om de heup goed in de kom te zetten. Dat moet in een academisch centrum en kan niet bij ons in het streekziekenhuis. Ik voel me zo ellendig. Ze moet volgende week weer onder narcose. Kind is nog geen 4 maanden en al voor de 2 keer