212 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben vandaag het gesprek met de orthopeed gehad en alles valt nog binnen de norm.. dit had ik niet verwacht en is dus echt een onverwachtse meevaller! We moeten over 6 weken opnieuw een echo laten maken en dan is het hopelijk een verbetering en dan is het in orde. De arts gaf wel aan dat als we een arts van oude stempel hadden getroffen we wel een spreidbroekje hadden gekregen…bijzonder vind ik dat..🤨
Ik heb me er ook best in verdiept en het schijnt zo te zijn dat er in veel gevallen dezelfde resultaten worden geboekt als er geen spreidbroekje wordt aangemeten als oplossing. Nou is het in sommige gevallen natuurlijk wel nodig maar bij grensgevallen is het vaak helemaal niet nodig omdat ze nog zo hard groeien en het lichaam het vaak zelf oplost.
2 jaar geleden
Reactie op mama van B
Wij hebben vandaag het gesprek met de orthopeed gehad en alles valt nog bin ...
Kijk fijn voor julie ook een meevaller dus! Hopelijk over 6 weekjes weer goed nieuws en zijn jullie er lekker vanaf!
Weet je welke graden hij had?
2 jaar geleden
Kijk fijn voor julie ook een meevaller dus! Hopelijk over 6 weekjes weer go ...
Ja, dat hopen wij ook!☺️ ik geloof 25,… nog iets graden.
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Oh wat fijn! Heerlijke dag met meevallers voor ons! Ik duim dat jullie over ...
Ja, echt super! Laten we het hopen!
2 jaar geleden
Reactie op mama van B
Ja, dat hopen wij ook!☺️ ik geloof 25,… nog iets graden.
25,... Is toch best een forse afwijking? Ik weet niet of ik het helemaal goed snap hoor, want mijn vriend is met ons zoontje bij de orthopeed geweest en ik kon niet mee ivm corona. Maar ik begreep dat mijn zoontje 49 (graden?) heeft wat minimaal 60 hoort te zijn. Hij heeft nu ruim een dag een pavlik en mijn hart breekt nog bijna iedere minuut 🙁. Ik vraag me af of wij nu een arts van de oude stempel hebben getroffen..
2 jaar geleden
Reactie op Subi
25,... Is toch best een forse afwijking? Ik weet niet of ik het helemaal go ...
Ik heb even de doorverwijzing papieren erbij gezocht voor je. Daar staat bij ons in dat het nog binnen de norm valt >30 graden. Misschien kun je opvragen wat de exacte stand is en anders kun ja altijd nog een second opinion aanvragen in een ander Ziekenhuis.
Ik snap dat je hart breekt! Ondanks dat ze er geen “last” van hebben wil je dit toch liever niet!
2 jaar geleden
Reactie op Subi
25,... Is toch best een forse afwijking? Ik weet niet of ik het helemaal go ...
Mij werd verteld dat haar graden 25 of kleiner moeten zijn. Dan is het "normaal". 60 word de hoek alleen maar groter je wil juist een smalle hoek waar de kop mooi in kan vallen
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga maandag maar eens bellen denk ik, want ik snap er niet zoveel van. Mijn vriend had het wel over dat aan beide kanten zowel een alpha als een beta meting was en één van de twee was goed en de ander dus niet helemaal. Misschien dat dat het verschil verklaart tussen 25 of kleiner of juist minimaal 60...? Ik ga er sowieso achteraan.
2 jaar geleden
Reactie op Subi
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga maandag maar eens bellen denk ik, want ...
Ah daar weet ik dan weer niet zo veel van. Heb je een speciale kinder orthopeed of algemene? Hoor hier namelijk ook nog wel eens verschillen in tussen de werkwijze.
Ik zit bij een kinder orthopeed en die legde mij het super fijn allemaal in ik denk voor hem jip en janneke taal uit waardoor het voor mij super goed te begrijpen was.
2 jaar geleden
Ik ben net terug van de orthopeed. De afwijking bij mijn dochter is toch oo ...
Vraagje hoor.. mijn dochter is weer helemaal aan het spugen sinds ze de pavlik heeft. Verder doet ze het super goed, dus ik ben erg blij. Maar ik wil hem dus wassen en snel in de droger en weer aan, maar het neemt allemaal wel meer dan een uur in beslag. Wat eigenlijk niet mag.. hoe doe jij dat?
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Vraagje hoor.. mijn dochter is weer helemaal aan het spugen sinds ze de pav ...
Droger word afgeraden.
Ik heb ook een spugertje ik heb haar nu gewoon de heletijd een kwijlslabje om. Om zo goed mogelijk te voorkomen dat het in haar pavlik komt. Als er wel spuug in zit en t ruikt zuur doen wij tijdens dat ze in bad gaat 1 van ons het betreffende schouderbandje met water en een kleinbeetje wasmiddel onder de kraan schoonmaken. En dan met de fohn drogen.
Dan is hij bijna droog als onze dochter uit bad komt. Ik geef haar dan gelijk even tummy time omdat ze dit met de pavlik niet meer kan
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Oh dat is wel een idee idd, om alleen even dat ene bandje te doen. We hebbe ...
Haha ja klopt stom dat we er maar 1 krijgen he...
Hoe vindt Mila het? Heeft ze er last van? Of is ze net als Nola. Wat doen jullie moeilijk pap en mam mij boeit t niks
2 jaar geleden
Haha ja klopt stom dat we er maar 1 krijgen he...
Hoe vindt Mila het? Heef ...
Hahaha precies hetzelfde als bij Nola hier. Allemaal prima. In het ziekenhuis krijste ze alles bij elkaar maar thuis sliep ze al als een roos. Heb 1 dag gehad waarvan ik dacht dat ze wat gefrustreerd was misschien. Op de opvang zeggen ze dat ze bij het aan doen na het verschonen, gaat huilen.. nou thuis niet hoor..
Ik zat te denken om een 2e zelf te kopen maar kost iets van 150,-. Dus ik wacht eerst de echo over 3 weken even af of om te checken of het wel iets doet 😅. Wellicht is dat voor jullie ook een idee mocht Nola hem ook langer moeten en het is veel gedoe door het spugen?
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Hahaha precies hetzelfde als bij Nola hier. Allemaal prima. In het ziekenhu ...
Ahh fijn dat je er thuis in iedergeval niks van merkt bij haar!
Ohja dat is idd nog wel een idee! Hier op 8 april nieuwe rontge foto en controle afspraak. Als de subluxatie dan niet weg is gaan we sowieso over op gips. De orthopeed had het er over dat we als ze wat meer gegroeid is ook evt een campspreider konden krijgen maar dat paste nu nog niet om die mini beentjes van haar heen