212 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Ja zo blij joh! Ze wilden niet direct een prognose stellen. Het is per kind ...
Nee precies dat wilde ze bij ons ook niet! Maar dit is wel echt een top bericht joh! Heel blij voor jullie! Ahhh ja okee fijn dat ze op jullie situatie anticiperen. Bij ons 7 weken.

2 jaar geleden

Nee precies dat wilde ze bij ons ook niet! Maar dit is wel echt een top ber ...
Volgens mij is dat wel vrij gebruikelijk. Maar misschien kun je bellen en aangeven dat je twijfelt of alles oké is? Wij zitten nu dus in het Sophia kinderziekenhuis in het Erasmus en vorige week twijfelde wij ook door het stijve beentje, uiteindelijk mochten we dus gewoon langskomen zodat ze even konden checken of het harnasje niks afknelde. Zo fijn als iemand gewoon even 2 minuten kijkt en je gerust kan stellen Misschien dat het bij jullie ook mogelijk is? Of dat je even een filmpje kan sturen om te laten zien wat je bedoelt?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Volgens mij is dat wel vrij gebruikelijk. Maar misschien kun je bellen en a ...
Ja dat dacht ik eigenlijk ook maar door jou bericht ging ik twijfelen hahaha.. Dat is wel een goed idee ja! Kan natuurlijk altijd even bellen om te vragen. Stelt misschien al wel gerust. Ga ik morgen gelijk doen dankjewel! Ben vaak bang dat ik dan over kom als de overbezorgde moeder dus dan doe ik dat niet zo snel... 🙈

2 jaar geleden

Ja dat dacht ik eigenlijk ook maar door jou bericht ging ik twijfelen hahah ...
Oh heel herkenbaar.. maar weet je.. toen in het andere ziekenhuis werd gesproken over gips en operatie, ging me dat eigenlijk te ver. Maar in de trant van ‘overbezorgde moeder’ en ‘de artsen zullen het wel weten’ ging ik er in mee. Nou dat gaat me nooit meer gebeuren na dit circus. Dan ben ik maar de overbezorgde moeder! Nadat de heupdysplasie is verholpen zie je die artsen toch niet meer ;)

2 jaar geleden

Ja dat dacht ik eigenlijk ook maar door jou bericht ging ik twijfelen hahah ...
Ben je er nog een beetje uitgekomen met een telefoontje?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Ben je er nog een beetje uitgekomen met een telefoontje?
Ze zeiden dat ik me nu nog niet te veel zorgen hoef te maken en gewoon nog even moest afwachten tot 8 april. Ze vonden t wel goed dat ik belde en dat ik dit altijd mocht blijven doen als ik me zorgen maakte. Zolang ze beide beentjes gewoon nog bewoog zagen ze voor nu gewoon geen acuut probleem. En dat lengte verschil dat hoefde niet persee te beteken dat er iets heel erg mis was maar dat het mijzelf nu meer zou kunnen opvallen ofzo. Dus afwachten dus🤪 Nog 3 weken

2 jaar geleden

Ze zeiden dat ik me nu nog niet te veel zorgen hoef te maken en gewoon nog ...
Oh fijn dat ze iig vriendelijk reageren en je weet dat je altijd mag bellen. Wel jammer dat het nog 3 weken afwachten is inderdaad.. Aftellen maar 😅

2 jaar geleden

Hier vandaag op 1e controle geweest. Orthopeed was voorzichtig tevreden met het resultaat van 7 weken pavlik. Dr heupje is nog niet helemaal mooi in de kom maar ze is al wel 10° vooruit gegaan! We mogen nu weer een rondje van 6 weken. Wss daarna over op de camp spreider

2 jaar geleden

Hier vandaag op 1e controle geweest. Orthopeed was voorzichtig tevreden met ...
Wat fijn! Dat is positief zeg. En heb je enig idee hoe lang de campspreider moet? Hoe doet Nola het nu met de pavlik? Nog steeds goed?

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Wat fijn! Dat is positief zeg. En heb je enig idee hoe lang de campspreider ...
Nee hij durfde nogsteeds geen prognose te geven. Er is ook nog 20° te gaan. Dus we zijn er nog zeker niet. Ja merk wel dat ze wat gefrustreerder raakt omdat ze niet lekker op haar buikje kan spelen etc. Hoe is dat met mila?

2 jaar geleden

Nee hij durfde nogsteeds geen prognose te geven. Er is ook nog 20° te gaan. ...
Ach ja.. arme meid. Dat merken we hier ook een beetje. Dat we haar wat meer moeten vermaken omdat ze eigenlijk niet heel veel kan. Wij zijn vanmiddag aan de beurt voor controle. Ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Ach ja.. arme meid. Dat merken we hier ook een beetje. Dat we haar wat meer ...
Jaa herkenbaar! Oeehh spannend ben benieuwd deel je het zo even ?!

2 jaar geleden

Nou wij zijn heel blij! Linkerheup is in orde (had ze eerst een lichte afwijking). Rechts had ze een subluxatie en die zat bij vorige controle in de kom, maar zat er nog wel wat beweging in. Nu bijna niet meer. Ze zit op een alphahoek van 54 graden en dat moet uiteindelijk 60 worden. We gaan weer 4 weken zo verder..

2 jaar geleden

Reactie op Milamama

Nou wij zijn heel blij! Linkerheup is in orde (had ze eerst een lichte afwi ...
Wouw wat goed wat gaat ze snel!!!

2 jaar geleden

Ik heb het zelf gehad 37 jaar geleden. Ook een spreidbroekje aan gehad, alleen in de avond/nacht. Nergens meer last van, nooit gehad ook. Ik had ook een bil ander soort vouwen in ofzo volgens m’n moeder. Sterkte dames! (Mijn zoon moest trouwens ook een echo bij 3 maanden ivm erfelijkheid maar had het niet)

2 jaar geleden

Wauw dames wat een fijne berichten! Heel blij om dat te lezen. Ook wij hebben de eerste controle gehad en ook dat leek positief. De arts heeft alleen geen echo gemaakt, dat gebeurt over 6 weken. Ik vond dat toch wat vreemd, maar misschien is het normaal? Morris heeft geen luxatie, alleen dysplasie. De arts heeft gevoeld en weet vrij zeker dat we bij de echo een heel positief resultaat te zien krijgen en dan heel langzaam kunnen beginnen met afbouwen. Wat betreft het niet makkelijk op de buik kunnen spelen, dat merken wij hier ook. Hij moet best wel vermaakt worden, omdat hij gewoon al veel meer wil doen dan gewoon op z'n rug liggen met een speeltje in z'n handen.. logisch ook! Ander vraagje: hebben jullie de reiswieg nog op de wagen of zijn jullie al over naar het zitje? Morris zit nog niet zelfstandig (ik denk vanwege de pavlik), maar ik heb toch wel sterk het idee dat hij meer wil zien tijdens het wandelen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen?

2 jaar geleden

Wij hebben trouwens voor het buikliggen de Plufsig mat van Ikea gehaald (tip gelezen op een ander forum), zodat z'n beentjes iets naar beneden liggen. Dit lijkt hij wel wat fijner te vinden.

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Wauw dames wat een fijne berichten! Heel blij om dat te lezen. Ook wij hebb ...
Oh wat fijn zeg! Volgens mij worden de echo’s zo vaak gemaakt door de luxatie inderdaad. Verder voelen ze vooral ook of de benen goed kunnen spreiden enzo Wat een handige mat zeg! Dat is inderdaad nog een idee. We doen het nu met een kussentje maar blijft moeilijk voor haar. Mila ligt al een maandje in het zitje omdat ze idd meer wil zien. Ik kan het zitje wel bijna plat leggen dus zo ligt ze nog een beetje schuin (Joolz Day).

2 jaar geleden

Reactie op Subi

Wauw dames wat een fijne berichten! Heel blij om dat te lezen. Ook wij hebb ...
Joh dat klinkt ook positief! Nola kan al vrij goed zitten. Maar niet op de grond door de stand van haar beentjes inderdaad. Zet haar de laatste 2 weken regelmatig in de kinderstoel om te oefenen met zitten en ze zit bij mij op schoot wel regelmatig zelfstandig. Ik wil ook de buggybak van de kinderwagen tevoorschijn gaan halen. Heb nu nog de wiegbak er op. Mijn zitje kan ook bijna plat. Heb de mutsy transit. Dus dan zou je rustig kunnen opbouwen qua rechterop of niet

2 jaar geleden

Merken jullie ook bij de kindjes nu ze de grove motoriek wat lastiger kunnen ontwikkelen dat ze wat meet op de fijne motoriek gaan? Ik zie bij nola dat ze dingetjes met 3 vingetjes gaat pakken en voorzichtig gaat aanraken en friemelen enzo maar heel gericht voorzichtig en fijntjes. Ook is ze super hard aan het kletsen en probeert ze klanken na te doen. Als je bijv. Mama zegt dan doe ze a a. Zo leuk om te zien. Zou dit zijn omdat ze compenseert tegenover bijv rollen en zitten etc of is dit gewoon normaal hahaha