212 Reacties
2 jaar geleden
Merken jullie ook bij de kindjes nu ze de grove motoriek wat lastiger kunne ...
Ik vroeg me al af of andere kindjes dat ook doen of dat Mila dit nu gaat ontwikkelen ter compensatie. Gister probeerde ze haar speen in een speelgoedring te duwen. Ging natuurlijk nog niet maar ik vond het wel een gedetailleerd iets..
Maar ik weet niet of kinderen die geen spreidbroekje hebben ook al wat fijnere motoriek ontwikkelen..
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Dit soort dingen zijn ook helemaal in..
Aahh schatje 😍
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Hoe gaat het met Nola?
Hier merk ik dat Mila er klaar mee is. Ze is gefrus ...
Hee wat vervelend! Hopelijk maakt ze een mooie vooruitgang misschien kan je vragen of ze als ze door moet met spreiden de volgende keer een campspreider kan krijgen. Ik begreep dat ze hier beter mee kunnen ontwikkelen.
Hier heeft Nola ook steeds meer "problemen" met haar spreidbroekje. Als hij na het omkleden weer om moet zet ze het op een schreeuwen. Ze beweegt dan zo hevig dat het voor mij super moeilijk is om hem netjes aan te doen. Moet haar dan half in de houdgreep leggen echt sneu.
Ook hier veel bezig houden etc. Kan haar nog wel redelijk vermaken maar t ben haar wel steeds aan het verslepen. In de box in de wipper in de kinderstoel op het speelkleed etc etc. Ze is snel uitgekeken.
2 jaar geleden
Hee wat vervelend! Hopelijk maakt ze een mooie vooruitgang misschien kan je ...
Nou we komen net van de SEH. Het krijsen wordt erger en erger, maar ze kunnen niks vinden. Aan het einde van de week opnieuw terugkomen..
Heb je het idee dat Nola pijn heeft? Of dat ze het gewoon zat is om tegen gehouden te worden?
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Nou we komen net van de SEH. Het krijsen wordt erger en erger, maar ze kunn ...
Oh jeetje arm ding ☹️ hier vandaag een ziek meisje dus t is hier vandaag alles samen. Maar jeetje is ze zo overstuur ja... Heel naar voor jullie allemaal.. hopelijk gaan jullie een beetje oke de nacht door
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met Mila? Moest wel aan jullie denken hoor
Ah lief! We hebben gisteren weer in het ziekenhuis gezeten. Het gekrijs bleef doorgaan en ook op de opvang herkende ze het vrolijke meisje niet meer terug. Er hebben 3 artsen naar haar gekeken en het is een raadsel. De pijn hoort niet. Met echo’s is iets ernstigs uitgesloten gelukkig en gedacht wordt nu dat de pees bij haar heup wordt opgerekt wat dus klachten geeft. We moeten nu wekelijks op controle, de pavlik is losser gezet zodat ze even wat ademruimte krijgt
Ik heb het idee dat het beter wordt. Gisteravond, vanochtend en vanavond was ze echt weer heel vrolijk en aan het brabbelen. Vanmiddag bij m’n vriend wel heel verdrietig, maar dat is al een stuk minder dan hele dagen schreeuwen van de pijn
2 jaar geleden
Hoi hoi hoe is het met iedereen? Ik merk dat nu de zomer er aan komt ik struggels met kleertjes krijg.
Ik doe haar nu altijd een korte mouw romper aan met of een jurkje en maillot en dan de jurk over de pavlik heen. Of een legging met een shirtje. Nu snap ik dat een jurkje nog steeds kan in de zomer. Maar doe je dan blote beentjes? Gaat dit niet schuren? Korte broekjes is geen doen denk ik?
T is ook nog afwachten of we de pavlik blijven houden. Donderdag naar de orthopeed en de kans is groot dat we een camp spreider gaan krijgen.. dan moet er denk ik helemaal wat onder gedragen worden? Iemand kindjes die een camp spreider hebben of hebben gehad?
2 jaar geleden
Hoi hoi hoe is het met iedereen? Ik merk dat nu de zomer er aan komt ik str ...
Is Nola weer wat beter?
Met de pavlik is het geen probleem om hem op de huid te dragen. Wij doen dit sinds ze zo’n pijn heeft gehad. Op die manier kon ze hem om houden bij het verschonen en zaten we zo min mogelijk aan haar zere beentje. We hebben speciale broekjes van Marks&Spencer die er over heen kunnen met knoopjes
Met een campspreider weet ik het niet. Ben je lid van de faceboekgroep over heupdysplasie? Daar wordt heel veel dan dit soort info gedeeld
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Is Nola weer wat beter?
Met de pavlik is het geen probleem om hem op de hu ...
Helaas nog steeds aan het dokteren met haar... Dinsdag weer naar de kinderarts 😭
Hoe is het met Mila is de pijn een beetje over bij haar ???
Jaa pavlik is natuurlijk wel lekker zacht aan de onderbeentjes. Maar ik zie hier dat die banden die van knie naar borstband lopen dat die echt langs dr beentjes heen gaan. Gaat dat dan niet schuren ??
Ja ben wel lid van die Facebook maar moet zeggen dat ik weinig met Facebook doe 🤭 misschien toch wat opzoeken daar
2 jaar geleden
Helaas nog steeds aan het dokteren met haar... Dinsdag weer naar de kindera ...
Oh jeetje, wat heftig zeg. Hopelijk kan de kinderarts toch wat doen voor jullie!
De pijn wordt minder gelukkig. Maandag echo. Ik merk dat ik heel veel hoop heb dat het klaar is, al weet ik diep in m’n hart wel dat het eigenlijk nog niet kan zo snel..
Ik zie hier geen plekken ontstaan op haar beentjes. Ik dacht er eerst ook zo over, maar het gaat hier dus heel goed eigenlijk..
2 jaar geleden
Hoi hoi hoe is het met iedereen? Ik merk dat nu de zomer er aan komt ik str ...
Mijn dochtertje heeft meteen vanaf het begin de campspreider gehad. Onze orthopeed adviseert eigenlijk zelden de pavlik omdat die minder effectief schijnt te zijn doordat hij nog redelijk wat bewegingsvrijheid heeft.
Pavlik ziet er wel wat vriendelijker uit maar mijn dochtertje heeft nul last van de campspreider.
Schijnt inderdaad niet op blote huid te kunnen. Gelukkig hebben we niet zo vaak een hittegolf ;)
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Oh jeetje, wat heftig zeg. Hopelijk kan de kinderarts toch wat doen voor ju ...
Succes vandaag! Laat je het hier weer even weten?
Fijn dat ze wel minder pijn heeft! Hopelijk voor jullie ziet het hier allemaal gunstig uit!
2 jaar geleden
Reactie op MerelEsmee89
Mijn dochtertje heeft meteen vanaf het begin de campspreider gehad. Onze or ...
Ahhh okee hier was dat niet mogelijk omdat mijn dochter nog zo klein was. En ze maakte een mooie sprong vooruit met de pavlik dus mochten we deze nog houden.
Wat trek jij je dochter aan ??
2 jaar geleden
Succes vandaag! Laat je het hier weer even weten?
Fijn dat ze wel minder p ...
Nou.. hij is af.
Ze stappen met deze leeftijd over op röntgenfoto’s ipv echo’s, omdat het kraakbeen verhard en in nog verandert. Dat is beter zichtbaar op foto’s, begreep ik. Maar Mila wil door de pijn (niet heel ernstig meer maar nog steeds niet helemaal weg) haar beentje niet helemaal strekken en dus kunnen ze net niet goed genoeg meten. Omdat de resultaten tot nu toe erg positief zijn geweest en het feit dat het pavlik dus niet probleemloos verloopt, willen ze kijken hoe het zonder gaat. Over 2 weken terug en hopelijk laat ze dan betere foto’s toe en heeft ze idd vooruitgang geboekt. Anders gaan we toch kijken naar een andere spreider
2 jaar geleden
Ahhh okee hier was dat niet mogelijk omdat mijn dochter nog zo klein was. E ...
Tot nu toe gewoon broekjes omdat het nog niet heel warm is geweest.
Let alleen op dat er geen drukknoopjes onder het spreidbroekje zitten of stoffen met hele diepe ribbels omdat dat misschien in haar beentjes drukt…
Weet nog niet echt hoe we het met echt mooi zomer weer gaan doen eigenlijk 😌
2 jaar geleden
Reactie op Milamama
Nou.. hij is af.
Ze stappen met deze leeftijd over op röntgenfoto’s ipv ec ...
Joh ik zie dit bericht nu pas!
Wat spannend!
Hier is vanaf begin al gelijk na de 1e echo foto's gemaakt. Vind mijn kinder orthopeed sowieso mooier beeld geven. Maar poehh wat zielig dat ze nog zo'n,n pijn heeft... Hopelijk heeft de pavlik genoeg gedaan en zijn de foto's over 2 weken goed! Spannend joh.
Hoe voel je je er bij??