3 Reacties

één jaar geleden

Lastig he, helemaal met zo'n kleintje erbij. Hier wilt ze ook ineens 24/7 vermaakt worden. Het enige wat ze nog echt leuk vind, is op pad gaan maar daar heb jij nu ff niets aan. Wat ook een hit is, is met water spelen. Wel even omkleden daarna maar dat neem ik dan maar voor lief. 2 bakjes met een klein laagje water en een lepel is ze ook lang zoet mee! En haar eigen brood smeren. Ik laat haar gerust 10min in de boter hakken 🤣 voordat ik "ingrijp" en mee help met uitsmeren. Goed tijdverdrijf en ze vind het prachtig.

één jaar geleden

Moeilijk he! Hij houdt zijn interesse altijd maar zo kort vast hier. En inderdaad hier ook stout doen als hij meer aandacht wil. Ik zorg dat hij nu zelf kleurpotloden en papier kan pakken. Maar meestal kleuren we samen. Duplo, connetix, keukentje en boekjes vindt hij op het moment ook leuk. We plakken veel stickers samen. Liedjes zingen. Spelen met de bal. Samen iets bakken. Dan mag hij ondertussen voelen en proeven. We proberen af en toe iets wat ik op internet zie qua sensorisch speelgoed, zoals speelrijst, bak met water, havermout, rammelbakjes. Maar er is heel veel wat je kunt proberen: scheerschuim, vingerverf, gelatine. Hij vindt het ook leuk om af en toe boven rond te lopen. Dan vouw ik de was op en hij loopt rond. Samen poetsen. Ik ben nu voor ons aan het kijken naar open einde speelgoed. Ik hoop dat dat zijn interesse heeft, maar daar kan ik nu nog niet echt iets over zeggen

één jaar geleden

Ik heb een wilde in het huis. Dus rennen door het huis hand en hand. Ik heb een danspaal (paaldansen vergeten hobby) in het huis staan, daar kan zij de hele tijd rondjes om heen draaien samen. We hebben een klimrek met glijbaan in staan en een hobbelschaap. Het allerleukste vind ze verstoppen en achter elkaar heen rennen. Samen dansen en draaien ( modern dans heb ik ook gedaan) daar geniet ze ook van, hoe harder, hoe beter! Dus meestal zet ik muziek op, doe ik wat pasjes en dan draaien! Pirouettes, wals en etcetera. Maar daarvoor moet je wel goed je balans kunnen houden, want als ik haar vast houd dan moet ik een andere balans zien te vinden. Ooh en naar mij toe rennen, dan gaat ze tussen mijn benen hangen dan moet ze een " koppeltjeduiken", sorry Nijmeegs dialect. Dan draai ik haar rond in een salto en dan komt ze op mijn schouders terecht. Dan gaat ze hangen, want dan wilt ze dat ik haar op de bank neer laat vallen (voorzichtig natuurlijk) en dan ga kietelen. Ze klimt ook onze salontafel op en laat zichzelf vallen, zodat wij haar opvangen. Ps. Mijn dochter is wild en hoe wilder, hoe beter! Ik ga samen met haar van hoge glijbanen af en zij ligt helemaal in de deuk. Zij zoekt ook continue de gevaarlijke grenzen. Blijkbaar heb ik een daredevil gemaakt. In 1.5 jaar tijd ben ik 10 jaar ouder geworden! Want mijn hart maakt wel af en toe toeren gemaakt. Maar ook rustige dingen vind ze leuk zoals mijn haren kammen, helpen met mijn make-up. Tekenen, boekjes lezen, helpen met koken en sorteren. Ze speelt ook met fantasie, dan doet ze alsof ze mij eten en drinken geeft, maakt ze smak geluiden. Ooh ja vaak kopiëren ze onze gedrag. Ik word graag wakker met een kop koffie. Ze is geobsedeerd als ik dat drink, dus sinds kort leg ik een bekertje neer met een lepel en water. Ik drink dan rustig mijn koffie en zij is aan het flodderen. Als we klaar zijn geef ik haar een doek om alles schoon te maken en dat doet ze ook.