164 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje was met 11 maanden 73,7 cm en 8870 gram. Moet wel zeggen dat hij 5 weken te vroeg geboren is. Toen was hij 47cm en 2880 gram, uiteindelijk afgevallen tot 2550 gram. Hij zit altijd 1 lijn onder het gemiddelde maar volgt mooi zijn eigen lijntje.
Onze dochter van bijna 3 is wat steviger. Daar ging het de vorige keer al over. Moet je na gaan dat wij allebei groot zijn en ook niet de dunste.. kreeg toen vanalles te horen van extra beweging (kind is de hele dag druk in de weer), geen suikers, niet teveel eten blablabla.. ja dat snap ik zelf ook wel. Ze wilde na 6 maanden extra controle. Ik heb die af gemailt. Er ook in gezet dat wij het grote onzin vinden. Zelfs haar mentor op het kdv vind het onzin en die heeft wel ervaring met "dikkere" kindjes.
Elk kind groeit op zijn of haar eigen lijntje. En ze zijn ook nog eens vol in de groei!
Ik trek me niks van het consultatiebureau aan. Zit er ook aan te denken om alleen nog voor de prikken te gaan. Als er iets is ga ik toch naar de huisarts en niet naar hun 🤷♀️.
Je dochtertje ziet er goed uit hoor, niks mis mee! Zolang ze "normaal" eet, gezond en vrolijk is, dan is het goed toch 😊
2 jaar geleden
11 maanden. 76cm en 11 kilo zwaar. Ze vond het een prachtig gewicht (ze komt wel van boven, de bovenste lijn) 🤣
2 jaar geleden
Gister op het CB geweest en mijn dochter is 11 maanden nu, weegt 10.8 kilo en is 74 cm lang.
2 jaar geleden
Onze zoon is 11,5 maand (gecorrigeerd 9,5 maand) en is 9,4 kg en 80 cm lang.