14 Reacties
één jaar geleden
Wow ik vind dit gewoon echt netjes en totaal niet ‘veel’!
Tja je zou in theorie met minder kunnen doen als je om de dag wilt wassen.
Ik heb echt wat meer liggen en per seizoen ook 3 ‘mooie’ duurdere setjes voor thuis etc. gewoon omdat ik dat zelf leuk vind. Totaal onnodig verder natuurlijk.
Toevallig gisteren hele kledingkast opgeruimd dus ik weet nog precies hoe en wat haha.
Ik heb nu voor voorjaar/zomer:
- 4 jurkjes
- 4 dunne truien
- 3 blousjes
- 6 t-shirts
- 2 longsleeves
- 4 tuinbroeken/salopettes
- 6 leggings/broeken
- 3 korte broeken
- 1 rokje
- 7 rompers korte mouw
één jaar geleden
Maat 86 en maat 92 ligt hier ook op voorraad. Ik koop wat ik wil (nieuw en 2ehands) mijn dochter heeft veel meer kleding dan jou! Dus maak je niet druk, het kan nog gekker! Ik koop ook dingen, o.a setjes speciaal voor de feestdagen. Mijn partner geeft dit ook aan dat ik veel koop. Maar ik spaar er zelf voor en doe het van de kleding en spulletjes die ik weer verkoop!
Ik moet wel zeggen mijn dochter doet nu al een jaar met maat 74/80. Nu zit ze echt op maatje 80.
Ik koop vaak ook maatje groter voor bepaalde seizoenen. Bv lente en zomer is het hier altijd warm en omslaan van mouwen vind ik niet storend. Bepaalde dingen die ze in de lente aan kan, kan ze misschien weer begin herfst aan. Als het net niet koud genoeg is, maar ook niet te warm.
één jaar geleden
Haha ik heb denk ik het dubbele wel meer jurkjes dan broeken in verhouding. Alleen maak ik ook kleding voor haar en familie en herbruiken we veel kleding binnen families wat goed gebleven is. De kleding waar zij weer uitgegroeid is gaat weer naar de dochter van mijn zusje. Wij hebben momenteel 7 neven en nichten in de familie die elkaar opvolgen in leeftijd. We bergen alles op maat op hebben dus ook een voorraad van grotere maten achter de hand en de kleine maten waar ze uit is gegroeid gaat naar mij zusje wanneer de jongste die maat bereikt.
één jaar geleden
Ik weet het niet!
Ik koop in een nieuwe maat altijd:
-4 broeken
-4 truien
-5 rompers
Maarrrrr, grote maar. Wij krijgen vanuit alle kanten kleding toegestopt waar andere kindjes uitgegroeid zijn. En dan doe ik bij hem aan wat past, let niet echt op de maat, soms wat oversized...
En rompers merk ik altijd dat 5 niet genoeg is, ivm doorlekken. Dus die koop ik later altijd nog bij.
Dus aan mijn antwoord heb je helemaal niks :)
één jaar geleden
O ik heb echt veel meer! Geef maar aan je man aan dat 99,9% van de vrouwen hier meer heeft en je kan los! ;p
één jaar geleden
O ik heb echt veel meer! Geef maar aan je man aan dat 99,9% van de vrouwen ...
Hahaha heerlijk! De voorraad wordt weer aangevuld 😃
één jaar geleden
Wij hebben denk ik gemiddeld 10 setjes kleding per kind. En ook ongeveer 10 setjes ondergoed en rompers. Ik was elke week meerdere keren dus vaak ligt er een deel schone kleding in de kast en een deel vies in de was. Als het niet vies is doen mijn kids soms ook 2 dagen met een broek en trui.
één jaar geleden
Wow, ik vind dit heel netjes. Wij krijgen ongeveer alles doorgegeven en koop er zelf wat bij. Maar denk dat wij iets van elke maat 30-35 rompers hebben, 10 jurken, 10 leggings, 15 truien, 15 shirts, 15 longsleeves, 5-6 broeken.
En dan heb ik vast nog kleding vergeten. Hier komt ze in elk geval om in de kleding 😅
één jaar geleden
Ik vind dit echt super weinig🫣
Ik heb 2 meisje, dus alles van de oudste bewaard. En koop ook nieuw…
Ik koop in elke maat wel 1 setje nieuw.
Maar meestal zijn dit er wel een stuk of 3/4
En daarnaast dus het eerder gebruikte.
Ruwe schatting
20 rompers korte mouw (en dan nog 10 lange mouw en 10 zonder mouwen ofzo)
5 jurkjes
3 sweatjurkjes
10 shirtjes/dunne truitjes
3 vestjes (die ik overigens zo goed als niet gebruik😅)
10 broekjes
6 leggings
6 maillots
20 paar sokken
En dan heb ik meestal de volgende maat ook al in de kast hangen als reserve🙈
Pas ben ik zelf een paar dagen ziek geweest.
Daarna was de oudste ziek, dus probeerde ik nog wat vanuit huis te werken…
Je kan wel raden… wassen staat dan niet op je prioriteitenlijst.
Toen raakte de kast een beetje leeg, maar denk dat we het nog wel een week of 2 hadden kunnen opsparen🤭
M’n eigen kledingkast is altijd eerder leeg dan die van de kinderen🤷♀️
Oudste dochter heeft ook genoeg.
Denk wel 20 onderbroeken (was wel nodig toen ze nog veel ongelukjes had)
4 hemden (+6 die eigenlijk te klein geworden zijn)
20 paar sokken
8 maillots
4 broeken (dit is te weinig, maar de rest past niet meer🤫)
10 leggings
4 pyjama’s
3 onesies
5 truien
10 shirten lange mouw
15 shirten korte mouw
2 dikke vesten
2 dunne vestjes
3 glitterjurken (van de feestdagen, maar wel haar favoriet)
4 jurkjes lange mouw
6 jurkjes korte mouw
4 korte leggings voor onder een jurk
4 korte broeken
3 rokjes