36 Reacties

één jaar geleden

Ik werk 3 dagen (28 uur) in de kinderopvang. Mijn dochter gaat 2 dagen met mij mee (wel op een andere groep) en 1 dag passen mijn ouders op. Het gaat super goed met haar op de opvang, ze gaat al vanaf 3 maanden oud dus ze is het ondertussen ook wel gewend en vind het er ook super leuk!

één jaar geleden

Ik werk 20 uur, 2 dagen. Ook in de opvang. Ik was bang dat het slapen bij de opvang niet goed zou gaan, ze is gestart met 1 jaar. Maar het slapen gaat super. Ze heeft haar knuffeltje van thuis bij en daar had ze in het begin veel troost aan.

één jaar geleden

Ik werk 3 dagen (24 uur) in de kinderopvang. Zoontje is na mijn verlof naar een ander kinderdagverblijf gegaan dan waar ik werk, dichterbij, praktischer. Hij gaat daar 2 dagen heen. 1 dag past mijn moeder op.

één jaar geleden

Ik werk drie dagen, 24 uur, als arbeidsdeskundige. Onze zoon is 1 dag thuis met papa en 2 dagen bij opa&oma. Slapen gaat ergens anders niet altijd even goed, maar het is toch maar 2 dagen, dan haalt hij het een andere dag weer in of gaat in de avond wat vroeger naar bed.

één jaar geleden

Hi! 21 uur, verdeeld over 3 dagen. 1 dag schoonouders en 1 dag mijn moeder. Komen hier thuis. Slapen gaat wel prima, ene keer beter dan de andere maar ze leren hem ook steeds beter kennen. Heb op het begin een paar keer mee laten kijken, zodat ze ook zagen vooraf hoe de dag een beetje ging, wat zijn vermoeidheidsignalen zijn, wanneer hij ong eet etc.

één jaar geleden

Ik werk 32 uur in de IT bij een groot ziekenhuis. Ons meisje gaat 3 dagen per week naar de opvang sinds ze 3 maanden oud is. Ze slaapt daar prima want ze is het gewend. Ze kan daar ook zelfstandig in slaap vallen (thuis niet).

één jaar geleden

Ik werk 32 uur. Meestal 4 dagen dus. Standaard de maandag en donderdag ivm opvang die dagen, oneven weken maandag, donderdag, vrijdag. Ze slaapt wisselend bij de opvang, gaat nu bijna een jaar heen. Thuis slaapt ze echt 2x 2 uur, bij gastouder soms half uur op hele dag. Andere keer 3 uur lang. Ik werk ook 1 a 2 weekenden per maand ivm filiaalmanager in een winkel. Dan is het de zaterdag en zondag

één jaar geleden

Ik werk 3 dagen (24 uur) als leerkracht het basisonderwijs. Ons zoontje gaat een dag naar mijn ouders, een dag naar mijn schoonouders (samen met zijn nichtjes) en een dag naar de opvang. Super fijn geregeld vinden wij! Zo ziet hij iedereen regelmatig en is dan ook gewend om overdag ergens anders te slapen, waardoor logeren bij opa/oma geen probleem is. Bij de opvang speelt hij de hele dag met de andere kindjes. Dat is super vermoeiend volgens mij, want hij slaapt hier vaak meer dan thuis.. 😅

één jaar geleden

34u op 5 dagen in de thuiszorg, dochter gaat voltijds naar de opvang aangezien mijn partner voltijds werkt & ons schoonouders ook nog

één jaar geleden

Ik werk nu 24u als psycholoog in de GGZ. Vanaf januari een postmaster opleiding er bij en dan af en toe 32u van huis. Dit vangt mn vriend en mn ouders op. Ze gaat 2 dagen naar KDV nu, ik vind dat zelf meer dan genoeg. Ze lijkt het er best leuk te hebben. Slapen gaat daar vrij goed, bij mn ouders ook.

één jaar geleden

Ik werk 24 uur als therapeut/behandelaar en praktijkbegeleider in de jeugdzorg. Inmiddels na goede instructies van mij gaat het slapen nu heel goed op de opvang. Achteraf gezien had ik onze visie veel duidelijker bij de intake willen benoemen. Dit had mijn dochter een paar weken heel wat tranen gescheeld.

één jaar geleden

Ik werk 2 dagen en die dagen gaat zij naar het kinderdagverblijf. Al vanaf 3 maanden en ze vind het er fantastisch. Slaapt zowel thuis als op het kdv goed. Ikzelf vind 2 dagen werken fijn (het moet ook kunnen natuurlijk en dat is bij ons gelukkig wel het geval. Ik werk deze drukke maanden af en toe een dag extra en moet zeggen dat ik dan wel echt m'n kleine meissie mis. Tis ook maar net waar je gewend aan bent natuurlijk, maar toen besefte ik mij wel dat (voor mijn situatie) 2 dagen genoeg is. 🤭 Succes met je keuze! 🥰

één jaar geleden

Wij zijn beide 32 uur gaan werken en sinds ze 3 maanden is gaat ze 2x per week naar de opvang en 1x naar mijn ouders. Ze doet het overal super goed en heeft het overal naar haar zin ☺️ ik denk dat je gewoon moet kijken wat goed voelt, ik zou bijv niet minder willen werken maar er zijn maar genoeg moeders of ouders die dat wel willen ☺️

één jaar geleden

Ik werkte 28 uur. Maar ik mocht die nieuwe verlofregeling van augustus (9 weken betaald verlof) in een keer opnemen. Maar bleef wel gewoon 20 uur werken. Daardoor kwam ik heel veel uren in de plus. Maar al die plus uren mocht ik meenemen naar volgende maanden en volgend jaar. Daardoor werk ik tot april 16 tot 20 uur in de week. Ik werk in de gehandicaptenzorg, onregelmatige diensten. Maar mijn zoontje gaat 2 vaste ochtenden naar de opvang. Zodat als ik vrij ben ik tijd heb voor mezelf/het huishouden. Op andere dagen passen opa of oma op in ons huis of mijn vriend neemt ouderschapsverlof uren op. Mijn zoontje slaapt op de opvang goed, maar gaat alleen maar om ochtend slaapje.

één jaar geleden

Ik werk 18 uur als ambulant begeleider GGZ. M’n man heeft een boerderij dus die werkt 70+ uur in de week. Onze dochter gaat 3 dag(del)en naar de opvang, een gastouder. Slapen gaat daar goed. Niks anders dan thuis. Misschien juist nog een tikkeltje beter.

één jaar geleden

Ik werd 32 uur, mijn vriend ook. Ons meisje gaat 3 dagen naar de opvang en ze vindt het daar echt fantastisch. Ze is gek op haar vaste juf. Ze heeft een tijd wel gehuild als ik haar wegbracht maar dit was heel duidelijk de verlatingsangst. Afgelopen week huilde ze juist als ik met haar bij de juf weg liep 🤣 Slapen gaat goed. Eigenlijk net als thuis. Over het algemeen goed en soms zitten er mindere periodes tussen..

één jaar geleden

32u in de GGZ als casemanager sociotherapeut. Dochtertje gaat één dag in de week naar de opvang. Ze slaapt hier over het algemeen iets korter dan thuis maar heeft het super naar haar zin!

één jaar geleden

Ik werk drie dagen als docent. Schoonouders passen een dag op in hun huis. Mijn ouders passen een dag op bij ons. Ze slaapt bij ons allemaal heel goed.

één jaar geleden

Wat fijn dat bij de meeste mensen het slapen vrij goed gaat 😊 Mijn zoontje is nooit echt makkelijk met slapen geweest en wil ook echt niet door iemand anders dan mij of m’n partner naar bed gebracht worden. Maar hopelijk komt dat goed als wij niet in de buurt zijn. Voor de mensen die wat meer werken, hebben jullie het idee dat jullie veel dingen missen van je kindje? (Alsin ontwikkelingen) En nog genoeg vrije tijd voor andere dingen als huishouden/leuke dingen doen met de kleine. Ik wilde zelf eigenlijk het liefst 2-3 dagen maar ik heb een aanbod wat veel pluspunten heeft. Maar het is dan wel 4 dagen per week werken. Ook niet bespreekbaar voor minder uur.

één jaar geleden

Wat fijn dat bij de meeste mensen het slapen vrij goed gaat 😊 Mijn zoontje ...
Kan me voorstellen dat je het heel spannend vindt! En eigenlijk is het enige wat je kunt doen, het proberen en kijken hoe het gaat en of het goed voelt voor jullie als gezin.. Ik heb niet het idee dat ik perse iets mis. Alle eerste ontwikkelingen heeft ze thuis doorgemaakt (kan natuurlijk toeval zijn). Heel soms maak ik langere dagen en werk ik een dag extra omdat het druk is op werk. Dan ga ik haar wel heel erg missen. Daar staat gelukkig tegenover dat ik op andere momenten kan terugschakelen en er weer extra kan zijn. Ook op de momenten van ziekenhuiscontroles heb ik die ruimte vanuit werk. Die flexibiliteit stel ik als ‘eis’ aan mn werkgever. Alleen op die voorwaarde vind ik het geen probleem om 4 dagen te werken. Mijn dochter gaat altijd voor..