36 Reacties

één jaar geleden

Wat fijn dat bij de meeste mensen het slapen vrij goed gaat 😊 Mijn zoontje ...
Als je niet in de buurt bent is dat vaak wel anders. Mijn partner kan hem niet op bed leggen als ik thuis ben, maar als ik er niet ben, dan gaat het zonder problemen…. Mijn paard staat bij mijn ouders thuis, de kleine speelt dan bij oma. Gaat ook prima, tot hij mij ineens buiten een keer voorbij ziet lopen, dan zijn er dikke tranen. Als je er niet bent zijn ze je op deze leeftijd ook nog wel weer snel vergeten… Je komt er pas achter hoeveel dagen je fijn vindt als je het gaat doen. Ik werk heel soms een 4e dag in de week en vind het echt verschrikkelijk. 3 dagen is voor mij de Max, dan is er genoeg ruimte voor huishouden én tijd met mijn zoontje.

één jaar geleden

Ik werk 4 dagen en vind het heerlijk als afwisseling op het moederschap. In de periode van augustus t/m oktober heb ik 3 dagen gewerkt ivm het betaalde ouderschapsverlof tot haar 1e verjaardag. Ik vond 3 dagen weinig en keek er stiekem naar uit om weer terug te gaan naar 4 dagen. Van de ontwikkeling krijg ik nog steeds alles mee.

één jaar geleden

Ik werk sinds september 4 dagen en voor mij persoonlijk is dat te veel. Mijn partner heeft zijn eigen zaak en ik kan voor niets op hem terugvallen. Na januari ga ik terug 3 dagen werken, dat vond ik veel aangenamer. Ik zie wel dat de kindjes zich amuseren in de opvang. Ze eten goed en slapen goed. Maar 4 dagen van 10uur is gewoon heel lang. En als ik dan thuis ben met mijn jongens moet ik nog zo veel doen, dat het op een gestresseerde manier moet gebeuren. Dat wil ik niet. Wat jou betreft: elke thuissituatie is anders. Ik ben er wel zeker van dat je kindje wel zal wennen aan de opvang. Het hangt ook sterk af van hoeveel hulp je krijgt.

één jaar geleden

Ik werk zelf 3 dagen vast in de week. Hier en daar pak ik als het nodig is een extra dienst op en werk ik dus 4 dagen. Persoonlijk vind ik dat toch teveel. Ik merk meteen dat ik in de knoop kom met het huishouden en mis mn kindje dan echt. Nogmaals, dat is echt persoonlijk en voor iedereen dus anders. Maar zelf ben ik erg content met de 3 dagen die ik werk!

één jaar geleden

Ik werk 3 dagen en dat vind ik prima te combineren. 4 dagen vind ik net teveel. Ik kan nu alles goed combineren en me partner werkt nu 4 dagen.

één jaar geleden

Ik werk 4 dagen (36u) en man ook (32u) dus dat zijn drie dagen opvang. Dankzij thuiswerken en ook flexibele mogelijkheden heb ik niet een idee veel te missen. Als ik ook nog meerdere avonden weg ben dan wel!

één jaar geleden

Reactie op Kraken_21

Ik werk 4 dagen (36u) en man ook (32u) dus dat zijn drie dagen opvang. Dank ...
O en op jouw vraag, gelukkig slaapt ze overal! De nachten gaan op en af met soms heel veel wakker maar overdag eigenlijk prima!

één jaar geleden

Ik werk 36 uur in 4 dagen, in een financiële functie bij een grote non-profit organisatie, mijn partner werkt 32 uur als beleidsmedewerker ook bij een non-profit organisatie. Onze jongste gaat 3 dagen naar de opvang, 1 dag thuis met mij en 1 dag thuis met zijn vader. Slapen op de opvang is eigenlijk altijd goed gegaan, wel kreeg hij de eerste maand een doekje met mijn geur mee voor bij het drinken en slapen. Ook valt hij op de opvang altijd zelfstandig in slaap, thuis doet ie dat al maanden niet.

één jaar geleden

Ik werk sinds vorige week in de kinderopvang, 24u in 2,5dag. Daarnaast nog een lesdag en 8u studietijd wekelijks. 1 dag vrij met mijn dochter. Ik vind het best pittig 😅😅 Dochter gaat 2 dagen mee naar de opvang (wel andere groep) en slaapt daar gelukkig over het algemeen prima!

één jaar geleden

40 uur, maar sta altijd voor 17u bij de opvang. Kleine gaat er maar 3 dagen heen, mijn ouders passen een dag op en ik plan 1 dag mijn werk om de kleine heen. Ik werk dus veel in de avond etc waardoor ik veel bij de kleine ben. Ga ook met de kleine naar dreumesgym.

één jaar geleden

Ik werk 55 uur, 5 dagen per week. Ik werk thuis als gastouder dus mijn zoontje gaat gewoon mee in het ritme. Super fijn, ik mis niks aan zijn ontwikkeling! 😊

één jaar geleden

Ik werk full-time op vier dagen als docent. Ik heb de maandag vrij en de weekenden natuurlijk. Ik wil voor volgend jaar schooljaar wel iets minder gaan werken maar wel nog vier dagen maar dan minder uren. Dinsdag en donderdag is hij bij z’n opa’s en oma’s, woensdag de opvang en vrijdag met z’n papa. Heel fijn ritme voor hem en hij slaapt overal goed 😃. Opvang soms iets minder lang want alles is dan zo gezellig met de andere kindjes 😅.

één jaar geleden

2 dagen, soms minder. Eigen bedrijf. Wanneer ik werk is ze bij mijn man. De andere dagen doen we samen. Hij werkt eind middag/begin avond 3/4 dagen, ook eigen bedrijf. Onze dame hoeft dus niet naar de opvang en dat vinden we voor nu ook wel prettig zo. Ze slaapt goed als we ergens heen gaan ofzo en haar daar neerleggen, maar ik heb liever rust en regelmaat voor haar qua slapen🤗

één jaar geleden

Ik werk 40 uur, verspreid over 4 dagen. Doe dus ook veel in de avonden/nachten. Hoop vanaf volgend jaar zomer wat minder te gaan werken.

één jaar geleden

Ik werk ene week 3 dagen en andere week 4 dagen als triage verpleegkundige. Als ik aan het werk ben, is papa gewoon thuis. Ben ik vrij, dan is papa aan het werk. Nu ik over de helft ben van mijn tweede zwangerschap wordt het in de ochtend uren wel wat pittiger als papa aan het werk is.