15 Reacties
één jaar geleden
Ik heb wel een beetje tijden waar ik me aan houd om een soort ritme te volgen maar ik volg ook wel gewoon mn dochter. Meestal is het:
- Wakker rond 7u
- Dutje van 9:30/10:00 tot 11:00/11:30
- Dutje van 14:30/15:00 tot 16:00/16:30
- Naar bed rond 19:00/19:30
Maak haar eigenlijk nooit wakker als ze langer slaapt tenzij we echt ergens naar toe moeten ofzo. Dit zijn verder geen tijden van een slaapcoach ofzo die ik volg maar gewoon wat werkt voor ons. Dit is ook het ritme wat ze heeft qua dutjes op het kdv
één jaar geleden
Nee, vreselijk 🙊. Elk kind is anders en in slaap dwingen kun je niet. Slaapbehoefte varieert gewoon gigantisch en die schema’s zijn gebaseerd op gemiddelden. Meer niet. Als leidraad prima als het je rust geeft, maar ik vind ze altijd zo typisch: volledig afgestemd op onze maatschappij en verkondigen dat een kind om 19.00 op bed moet liggen, en vooral klokje rond moet slapen ‘want anders ‘… wat nou als je kind genoeg heeft aan 10u slaap in de nacht? Of om 19.00 echt nog ruim een uur opgewekt en vrolijk wakker kan zijn om dan rond 20.30 lekker in te slapen?
Onze dochter heeft hier een natuurlijk eigen ritme waarbij ze tussen 18.45-19.30 moe is en gaat slapen en dan tussen 5.00-7.00 wakker wordt. Bijna altijd 5.00 helaas 😆…
Van mij zou ze prima later naar bed mogen, ze stort zelf alleen echt in dan. Toevallig dus wel rond het beoogde slaapcoach tijdstip 😉 vind ik wel grappig haha.
één jaar geleden
Wij hebben een normaal vast ritme.
Zit nu sinds 2 weken nog maar op 1 slaapje.
Van 13:00 tot 15:00 of 16:30
En haar bedtijd s avonds is tussen
18:30 en 19:30
één jaar geleden
Een beetje.
Om 19.00 starten we het slaapritueel.
's ochtends mag hij zo lang slapen als hij wil (....ik hoop dat hij in de toekomst een keertje langer gaat slapen. Nu is het meestal 6.00).
En om 12.30 gaat hij weer slapen. Ik let niet echt op hoe moe hij is. Ik heb deze tijd gekozen omdat ik het handig vond met de lunch.
En dan laat ik hem tot 15.00 max. slapen. Maar meestal is hij zelf eerder wakker.
Ik had gelezen dat als je kinderen tot later laat slapen, ze 's avonds moeilijker slapen.
MOD
één jaar geleden
Nee. Wij hebben ons nog helemaal niet aan geadviseerde ritmes gehouden. Ik volg gewoon de slaapbehoeften van mijn zoontje. Mijn zoontje doet soms ook 2 dutjes nog. Dan kan het 2e dutje best van 16-17 zijn. Hij gaat alsnog 1930u naar bed en slaapt dan, terwijl de adviezen zijn niet na 15u te laten slapen 🤭
één jaar geleden
Nee zeeeeeeeker niet! Wij volgen lekker en kijken naar de slaapsignalen. Als ze ziek zijn of een drukke dag hebben gehad dan is het logisch dat ze eerder naar bed willen dus dat mag hier altijd. Heb vriendinnen die het dan gaan uitrekken want 'anders zijn ze de volgende dag vroeger wakker', maar vind ik echt onzin en sneu. Moe is moe. Laat ze nog lekker even dreumes zijn ipv onze ritmes moeten volgen. Er zijn dagen dat ze nog heerlijk aan het spelen is om 20u, dat laten we lekker. Ze kunnen geen klokkijken dus lekker daar die lijfjes luisteren 😉
één jaar geleden
Ja wij houden wel een ritme aan. Overdag slaapt ze van 10 tot 12 uur. Leggen we haar later neer dan wordt ze alsnog 12 uur wakker.
Savonds gaat ze tussen half 7 en kwart voor 7 naar bed. Het liefst half 7 maar als ik werk is dat net niet haalbaar.
De tijd dat ze wakker wordt wisselt. Meestal tussen 5 en 6 uur omdat ze dan gepoept heeft.
één jaar geleden
Nee, niet echt. We kijken gewoon of ze moe is of niet. Soms wordt ze wakker in de avond en wilt ze niet slapen. Dan gaat ze even weer met ons mee en spelen. Afgelopen maandag wilde ze haar middagdutje niet doen, dus ze ging ook vroeger naar bed in de avond.
Dus in het algemeen hebben we een ritme, maar we passen ons wel aan op haar.
één jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik het altijd verschrikkelijk vond. Ik probeerde echt naar m'n zoontje te kijken. Maar het lukte me niet. Het was zo lang al een rommeltje en niemand werd er een vrolijk mens van hier in huis😅
Hier zijn we langzaamaan ritme in gaan bouwen. En dat werkt voor mijn zoontje dus echt fantastisch. Wel met wat ruimte... en niet een stipt tijdstip!
Maar voor het ene kindje werkt het wel en de ander niet. Ik ken ook kindjes om me heen die geen vast ritme hebben dat is ook helemaal prima.
één jaar geleden
Ik kijk echt naar me dochtertje. Zo ziet haar dagje eruit. Ze is 17 maanden.
- wakker 0700-0730
- flesje 0730
- broodje 0830
- tussen 0930-1000 wilt ze vaak nog slapen tm 1100
- 1130-1200 lunch
- lekker spelen wandelen etc.
- 1500-1630 doet ze weleens een dutje
Men zegt: na 1500 geen dutje meer maar vind ik onzin. Dochtertje slaapt vaak tm 1600 en gaat naar bed om 1930 en slaapt klokje rond!
één jaar geleden
Op dagen dat ik werk slaapt mijn dochtertje van 19:00 tot 07:00 (moet ik haar meestal wakker maken) en dagen dat ik vrij ben en in het weekend gaat ze om 20:00 op bed en is ze rond 08:30/09:00 wakker. ‘S middags slaapt ze van 13:30 tot 15:30/16:00. Soms iets korter smiddags maar nooit langer als 16:00🙃