12 Reacties
vor einem Jahr
Nou precies precies precies hetzelfde hier. Bijna van de een op de andere dag. Haar taal en spraak ontwikkelt ineens super snel, dus ik verdenk de 18 maanden slaapregressie/inderdaad sprongetje/ontwikkelingsspurt, in ieder geval iets in die richting.
Wij troosten wel als ze zo in paniek is, en gaan wel weer consequent zijn als we merken dat ze het uit gewoonte doet. Maar nu heeft ze het echt even zwaar, dus mijn vriend lag vanavond nog op zijn rug naast haar ledikant, hand in hand 🥹 Ben benieuwd of ze vannacht weer tussen ons in ligt, afgelopen dagen iig wel... Sterkte ermee! Taaie fase weer even.
vor einem Jahr
Ik denk de 18 maanden slaapregressie die wat later valt, ons zoontje precies hetzelfde, 19 maanden van de 18e dus.
Rond 18 maanden zou een van de zwaarste slaapregressies zijn dus ik probeer me erdoor te trekken met de gedachte dat het een fase is en dat het voor hem waarschijnlijk mentaal nog pittiger is dan voor ons.
Hier zitten we op dag 7 intussen, we hebben gemerkt dat hij zijn vermoeidheidssignalen precies verbergt, alsof hij weet dat hij dan "moet" gaan slapen. We moeten echt op de subtiele tekens letten nu, bij hem is dat voornamelijk dat hij gemakkelijker begint te staren, eenmaal hij daarover gaat word hij juist hyper (wat hij normaal niet doet, eerder cranky van de vermoeidheid) en is de nacht een ramp.
Afgelopen week 3 nachten dat hij van half 8 tot half 12 tegen zijn slaap vecht (de andere dagen slaapt hij uiteindelijk wel rond 10u), 5 van die dagen voor 5u wakker (dus nachten met net 5u slaap) en 2 dagen zijn dutje door de dag geweigerd.
De laatste 2 avonden gaan beter omdat we op de subtiele signalen letten, vandaag was hij daardoor zelf terug op een kwartiertje weg, maar hij heeft overdag ook geweigerd te slapen dus.
Als hij moeilijk in slaap geraakt dat laat ik hem wel in zijn bed liggen (ik heb ook ernstige rugproblemen dus ik en uit bed heffen is heel pittig voor mij), de eerste keren troost ik hem wat meer en dan geef ik steeds minder en minder "aandacht" (eerst knuffelen en babbelen, dan knuffelen, dan enkel een aaitje over zijn hoofdje en rug) en de tijd tussen het gaan kijken laat ik ook iedere keer paar minuten langer gaan.
Als hij uit boosheid zijn speentjes of doekjes uit bed gooit leg ik die terug aan beide einden van het bed, ik geef ze niet meer aan hem want dan ziet hij het als een spelletje.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar weet dat je zeker niet alleen bent
vor einem Jahr
Reactie op MABW
Nou precies precies precies hetzelfde hier. Bijna van de een op de andere d ...
"Fijn" dat er herkenning is! Ja inderdaad weer even taai, ze worden zo groot maar tegelijkertijd hebben ze je nog zo nodig 🥺
vor einem Jahr
Reactie op ZDaphne
Ik denk de 18 maanden slaapregressie die wat later valt, ons zoontje precie ...
Goede tip over die speen teruggeven! En verder: hebben jullie geen vaste slaaptijden dan? Bij ons is hij 's avonds eigenlijk altijd om 19u moe en gaat dan gewoon naar bed. Of er nou vermoeidheids signalen zijn of niet, het werkt altijd, behalve nu dan.. hij vecht er echt tegen inderdaad
vor einem Jahr
Reactie op Klavertjevier02
Goede tip over die speen teruggeven! En verder: hebben jullie geen vaste sl ...
We hebben richturen, het middagdutje begint normaal tussen 11u30 en 12u30 en de nacht begint tussen 19u en 19u30 afhankelijk van hoe de nacht/middagdut geweest is. Meestal vragen we tussenin een paar keer of of hij wilt gaan slapen zodat hij ook weet dat hij bijna gaat slapen en gewoonlijk loopt hij na een paar keer vragen ineens zelf naar de deur dan voor naar boven te gaan, alsof hij even iets moet "uitspelen".
Gisteren met door de dag niet te slapen begon bij al rond iets voor 6 te staren dus ben van 6u (ik wil hem niet voor 6u laten slapen, dus daarom ben ik niet onmiddelijk beginnen vragen, hij moest maar eens naar de deur lopen 😅) tot 15 na 6 om de paar minuten beginnen zeggen "gaan we slapen?", hij is dit hier gewoon dus dat probeer ik aan te houden omdat dit eigenlijk bij zijn ritueel hoort. Maar om kwart na 6 heb ik dan na een paar keer gezegd "nu gaan we slapen", normaal moet ik dat nooit zeggen. Hij is binnen een kwartier in slaap gevallen en is net pas wakker geworden 🤞🤞
vor einem Jahr
Hier nog 1. Gisteren tot 22.15 uur bezig geweest met in slaap krijgen. En idd heel boos de hele tijd. Alleen maar roepen, die daar. Maar dat kan tegenwoordig alles zijn.
En vervolgens vanmorgen gewoon half 7 wakker.
Ze zit echt tegen een ontwikkeling aan. Ook erg baldadig, niet luisteren.
Maar elk moment denk ik, ze kan er niks aan doen, ze kan er niks aan doen, ze kan er niks aan doen
vor einem Jahr
Volgens mij is er rond de 18-19maanden vaak weer een slaapregressie en verlatingsangs, die samen hangt met ontwikkeling van vaardigheden zoals verbetering in de motoriek van het lopen en ongemak van doorkomende kiezen.
Mijn dochter heeft dit ook en heeft meer genegenheid nodig momenteel.
vor einem Jahr
Reactie op Ang6
Hier nog 1. Gisteren tot 22.15 uur bezig geweest met in slaap krijgen. En i ...
Nou toen ze gisteravond om half 23 nog niet sliep en alleen maar aan het huilen was. Maar naast me in bed gelegd. Ze is op d'r buik gedraaid en meteen in slaap gevallen. Om vervolgens half 7 weer wakker te worden
vor einem Jahr
Nou echt précies zoals het bij ons ook gaat op het moment. Soms wel 1,5/2 uur bezig met hem.
Ook enorm ondeugend. Erg lastig, hopelijk gaat het snel voorbij!
vor einem Jahr
Reactie op Ang6
Nou toen ze gisteravond om half 23 nog niet sliep en alleen maar aan het hu ...
Bizar he, toch die veiligheid willen denk ik..
Hier ging het gisteravond vlekkeloos ineens! Hij ging gewoon slapen in 1x, terwijl we niks anders deden
vor einem Jahr
Hier is het een groot drama. Op zich gaat het inslapen redelijk duurt +/- 30 minuten. Maar tegen 10 uur wordt meneer wakker en wil niet meer slapen. Hij valt pas in slaap als mijn man met hem in ons bed gaat liggen (ik kan dit niet doen want dan wil hij bij mij drinken en we zijn juist bezig met afbouwen).
Ik weet echt niet meer wat we moeten doen.
Morgen trouwt m'n zusje, ik ben bang dat een van ons om 10 uur thuis zal zitten bij een zeer ontevreden dreumes.
Ik kan wel janken, vorige week ging het nog zo goed.
vor einem Jahr
Exact hetzelfde hier!! Het is denk ik inderdaad die 18 maanden slaapregressie, en voor ons serieus de allermoeilijkste, ook al is ze nooit een goede slaapster geweest. Schrik niet, maar wij zitten er al 5,5 week in. Ik lees overal dat het 2-6 weken kan duren, maar ik ben bang dat we ook weer slaapassociaties hebben gecreeerd: over gezichtje aaien, erbij blijven tot ze in slaap valt, uiteindelijk bij ons in bed nemen. Maar ja, je doet er alles aan om een beetje rust te krijgen. We zitten er dus aan te denken om slaapcoach in te schakelen. Ik weet ondertussen echt niet meer waar je nou goed aan doet.
Ik heb wel een vraag, want wij geven in de ochtend en avond een flesje melk, aangelengd met water. Dit doen we zodat ze voldoende vocht binnen krijgt, maar ergens begin ik ook te twijfelen of dit het slapen niet in de weg gaat zitten. In de vorm van een te volle luier snachts, en vroeg wakker worden (5:30) en gelijk krijsen om een fles. Hoe doen jullie dit??