21 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter zit bij een gastouder. Is 20cent per uur bijgekomen. Betaal nu 6,40 per uur😊
één jaar geleden
Reactie op Ree1994
Ik betaalde 850 elke maand voor 2 dagen per week en nu 925 per maand. 😔
Maar dan krijg je ook nog een deel opvang toeslag lijkt mij? Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar de gastouder. Ongeveer €600 per maand, betaal alleen de uren die ze daar is. Maar krijg ook €430 van de belastingdienst
één jaar geleden
Wij zijn van 875 naar 958 gegaan voor 2 dagen kdv. Belachelijk vind ik het
één jaar geleden
Onze dochter gaat helaas 4 dagen anar het KDV ( geen vangnet ) helaas geen flexible contract waardoor we dus van 7:30 - 18:30 moeten afnemen. Wij betalen bijna €1800,- maar krijgen €1400,- toeslag
één jaar geleden
Wat is jullie mening eigenlijk over het feit dat de kinderopvang pas vanaf 2025 voor 96% gratis wordt voor iedereen die werkt in nederland ?
Ik vind het zo krom.. waarom pas in 2025..? Naar school gaan is dan weer wel gratis. Maar de overheid ziet kinderopvang nogsteeds als een luxe zoals vroeger lijkt het wel.. maar tegenwoordig moet je kind wel want je moet als ouders zijnde met zn 2e blijven werken om de rekeningen te kunnen betalen 🤯
één jaar geleden
Reactie op Fistchildinlove
Wat is jullie mening eigenlijk over het feit dat de kinderopvang pas vanaf ...
Ik vraag me sowieso af of dit echt zo gaat worden want hóe willen ze dit realiseren? Er is nog steeds een mega tekort dus volgens mij is het überhaupt niet eens mogelijk om het gratis te maken
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Ik vraag me sowieso af of dit echt zo gaat worden want hóe willen ze dit r ...
Ik vraag me vooral af hoe ze in hemelsnaam kwaliteit willen gaan waarborgen. Kdv's worden nu al veel te vol gepropt.
Weinig personeel/ geen vaste gezichten/ zzp-ers met 0 band met de kinderen. Ik maak me er eerlijk gezegd best zorgen over en misschien is het zelfs niet zo erg dat het nu nog niet zo ver is.
En nog even over de vraag van topic starter. Yes, dit is landelijk ivm alle gestegen kosten
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik vraag me vooral af hoe ze in hemelsnaam kwaliteit willen gaan waarborgen ...
In Scandinavische landen werkt het wel goed! Maar daar is de opvang ook heel anders ingeregeld en veel vriendelijker voor baby’s en peuters. Meer leidsters, minder kinderen per leidster en de medewerkers krijgen een normaal salaris voor het werk wat ze doen. Ontzettend belangrijk werk namelijk. Nederland kennende gaan we er hier echt een puinhoop van maken gok ik 😅. De jongste inwoners lijken weinig prioriteit te hebben terwijl het zo’n cruciale fase is.
Zo, beetje off topic haha 🙊.
@topicstarter. Jep hier van 877 naar 945 euro en de toeslag slechts 20 euro meer pff. Vrij prijzig als je minder dan de helft terugkrijgt (ja I know dat komt door ons salaris maar ik blijf het stom vinden)
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
In Scandinavische landen werkt het wel goed! Maar daar is de opvang ook hee ...
100% eens
één jaar geleden
Reactie op Pr 1992
Betaal voor 1 dag in de week 434 euro
Waarvan ik 210 vergoed krjjg.
Gewoon ...
Dat is dus 51 euro per dag, een dag waarop er goed voor je kindje wordt gezorgd en hij of zij te een paar keer te eten krijgt en luiers krijgt en lekker kan spelen.
één jaar geleden
Wij betalen nu 11,- per uur. Voor 3 kids die fulltime gaan bijna 8k bruto en 4500 netto. Veel meer dan mijn nettosalaris dus tja…. What to do??
één jaar geleden
Reactie op Dromenlies
Wij betalen nu 11,- per uur. Voor 3 kids die fulltime gaan bijna 8k bruto e ...
Stoppen met werken 😊