5 Reacties

één jaar geleden

Geen tips mij dochter heeft dit ook gehad na en paar maanden stopte het denk kwestie van gedult en volhouden

één jaar geleden

Je moet hem ophalen zeg je? Wat doet de opvang qua troosten?

één jaar geleden

Is hier ook zo geweest. Maanden aan een stuk. En ineens was het over. Wij hebben destijds wel afgesproken dat er 1 leidster was die onze dochter telkens opving bij het weg brengen. Zo had ze een vast gezicht. Weet natuurlijk niet of dat mogelijk is bij jullie kinderopvang. En verder was het bij ons een kwestie van doorzetten (wat ik wel heel moeilijk vond hoor). Maar uiteindelijk is het goed gekomen. Succes!

één jaar geleden

Mijn dochter had dit ook. Maar bij ons bleek de opvang niet pluis te zijn. En ja mensen dit was een erkend kinderdagverblijf. Maar het maakt bij kinderen wel degelijk uit welke omgang/houding/aura een persoon heeft. Na 3 maanden ging onze dochter over naar een andere opvang omdag de huidige opvang van toen niet eerlijk communiceerde over het welzijn van mijn dochter. Eenmaal naar een ander kdv en alle zorgen waren vanaf moment 1 verdwenen. Ik kan alleen maar zeggen luister naar je papa/mama gevoel, spreek dit uit en kom samen tot een oplossing

één jaar geleden

Met onze zoon hebben we dit ook gehad tot zn 1e verjaardag. Hij ging naar een gastouder, waar we ivm uren en uren huilen zijn gestopt. Bij een andere gastouder zijn we op advies van de pedagoog van het cb een heel gewenningstraject gestart: in het begin gingen we wel 3x per week een half uur heen en bleven we erbij. Dit hebben we steeds verder uitgebreid naar langer blijven en als ouder weggaan. Belangrijkste was om als ouder niet steeds de ‘redder’ te zijn maar het positief af te sluiten. We hebben hem nog een poos tussen de slaapjes bij de gastouder gehad. Ik kwam hem na 3 uren dan weer halen. Rond zn 1e verjaardag was t ineens klaar en ging hij zonder uren huilen een. Inmiddels is mn zoon 2 en gaat hij (gelukkig) met plezier heen en is er niks meer aan de hand. Niet helemaal dezelfde situatie maar misschien heb je er wat aan. Hopelijk kunnen jullie voor je zoon ook een manier vinden die werkt. Niks aan om je kind ergens te brengen waar hij t niet naar zn zin lijkt te hebben.