24 Reacties

2 jaar geleden

Hier was ik ook benieuwd naar, ik volg even.. Wilde laatst nog vingerverf halen.. maar aangezien alles ook ri de mond ga vond ik best spannend.. dus zocht ik “kind vriendelijke” maargoed..

2 jaar geleden

Deze geknutseld met moederdag en vaderdag. Voetafdrukje met plakaatverf. Heb nu ook op het lijstje voor de feestdagen vingerkrijtjes, kleuren met water stempelen met je vingers, de eerste potloden.. 😁

2 jaar geleden

Kleuren met krijtjes of potloden begint nu een beetje te lukken. Ze wilt alles nadoen wat haar grote zus doet, dus dat gaat redelijk. En bij m'n moeder heeft ze al geverfd met een kwast en geplakt met een kwastje.

2 jaar geleden

Vingerverven. Maar er ging ook een hapje in de mond, dus dat moet even anders🙈 Tip: je kunt het zelf vingerverf maken met yoghurt en kleurstof. Kleuren met krijtjes geprobeerd. Hij vond het reuze interessant, maar kreeg 1 lijntje op papier uiteindelijk. Dus nog even oefenen

MOD

2 jaar geleden

Zelf nog niet gedaan. Wel klei en kleurpotloden gevraagd en gekregen met zijn verjaardag. Op de opvang heeft ie al een paar keer Picasso na mogen doen. Erg leuk!

2 jaar geleden

Onze dochter knutselt al elke dag vanaf 6 maanden…. met haar eten 😂🤪. Ik heb toevallig vingerverf besteld en ik wil van dat grote wasco krijt kopen wat ze makkelijk vasthouden. Verder denk ik wel dat het nog wat vroeg is voor deze leeftijd, ik zoek op dit moment eigenlijk meer sensorisch spel dingen om met haar te doen en ontdekken. Ik lees graag mee want zal vast iets zijn waar ik niet over nadenk.

2 jaar geleden

Wij hebben Woody’s (van Stabilo) om mee te kleuren. Deze zijn echt ideaal! Ze zijn gemakkelijk vast te houden, geven veel kleur af (ook zonder hard drukken) en zijn gemakkelijk afwasbaar. 😃

2 jaar geleden

Dit had ze op de opvang gedaan. Thuis al een paar keer geprobeerd gaat erg leuk. Heb ook van die dikke potloden in huis dat gaat nog wat minder.

2 jaar geleden

Heb toevallig onlangs ook een topic geopend met dezelfde vraag dus ik volg even. Om mn zoon alvast wat kennis te laten maken met knutselen zonder erg gelijk alles onder te hebben zitten heb ik ‘verven met water’ gehaald. Tot nu toe gaat de pen nog vooral in de mond of is mama aan het verven 😅

2 jaar geleden

Tot nu toe alleen met zelfgemaakte vingerverf van yoghurt en druppeltje eetbare kleurstof. En voor z’n verjaardag hebben we vd Hema een kleurboek gehad met een waterstift die zijn wij nu aan het ontdekken. Alhoewel de waterstift nu vaker wordt leeggezogen dan echt mee getekend wordt 😂 wij zijn ook bezig met bestek leren eten dus het gaat mij er nu meer om dat hij grip krijgt en mee kan sturen oefent.

2 jaar geleden

Ik doe verf op een a4tje, dat schuif ik in een showmapje (volgens mij heet dat zo, zo’n doorzichtig ding wat je in een ordner doet om papieren in te steken) en plak ik dicht. Zo kan ons zoontje ‘verven’ zonder vies te worden. Hij vindt het erg leuk!

2 jaar geleden

Verven met water vindt ze mooi, kwast gaat wel steeds in de mond. Kleuren gaat echt nog niet

2 jaar geleden

Reactie op NJ1991

Dit had ze op de opvang gedaan. Thuis al een paar keer geprobeerd gaat erg ...
Wat heeft ze vast? Ik zie het niet goed…

2 jaar geleden

Wij hebben onlangs met vingerverf de eerste picasso gemaakt. Schortje met mouwen aan en nadien in de douche. Hij vond het super leuk! Had voor zen verjaardag my first fluffy vingerverf gekregen. Een paar keer moeten ongrijpen als hij zen vinger in zen mondje wou steken maar na enkele keren ingrijpen was hij vooral gefascineerd door mama die met haar vinger enkele stippen zette en toen ging hij zelf ook enthousiast bewegen met zen handjes in de verf 🎨👨🏼‍🎨

2 jaar geleden

Wij hebben onlangs met vingerverf de eerste picasso gemaakt. Schortje met mouwen aan en nadien in de douche. Hij vond het super leuk! Had voor zen verjaardag my first fluffy vingerverf gekregen. Een paar keer moeten ongrijpen als hij zen vinger in zen mondje wou steken maar na enkele keren ingrijpen was hij vooral gefascineerd door mama die met haar vinger enkele stippen zette en toen ging hij zelf ook enthousiast bewegen met zen handjes in de verf 🎨👨🏼‍🎨

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Reactie op Tugba 🥰

Hier was ik ook benieuwd naar, ik volg even.. Wilde laatst nog vingerverf ...
Yoghurt met voedingskleurstof. (Je kunt het kunstwerk niet bewaren uiteraard)

2 jaar geleden

Ik zelf knutsel niet echt met haar. Maar bij de gastouder knutselt ze al wel. Ze verft, kleurt en mag dingetjes opplakken. Fotootje van het verven bij de gastouder 🥰

2 jaar geleden

Reactie op NJ1991

Dit had ze op de opvang gedaan. Thuis al een paar keer geprobeerd gaat erg ...
Deze herken ik van onze opvang! Super leuk. Laatst zag ik een filmpje van vingerverven zonder troep. Wit blaadje met een paar hoopjes vingerverf verspreid over papier. Plastic zipperzakje eromheen en verven maar. Nog niet geprobeerd, maar leek me wel handig. We hebben al wel gekleurd met een colorball. Een bal met verschillende kleuren potlood, maar houdt makkelijker vast voor een 1 jarige. Veel knutselplezier!

2 jaar geleden

Reactie op EllenDH

Wat heeft ze vast? Ik zie het niet goed…
Een vorkje