20 Reacties
één jaar geleden
Hier tot 1,5 jaar borstvoeding, maar savonds tot denk ik tot hij 16 maanden was? Hier dus al heel lang niks meer voor het slapen gaan. Nu zn beker met water maar die krijgt hij mee naar bed. Je kan toch zeker proberen te stoppen met die fles en eens kijken hoe het gaat? Sowieso is die dreumes melk volgens mij ook niet geweldig ivm suikers toch? Of zit dat daar niet in, geen verstand van haha
één jaar geleden
Reactie op VRB2123
Nou heel eerlijk, mijn zoontje krijgt of yoghurt drink of ranja mee naar be ...
Ongevraagd advies maar dit is echt méga slecht voor zijn tandjes, als tandarts assistente kan ik het niet laten om hierop te reageren 😝 daar kan hij snel (zuigfles) cariës door oplopen!
Bedoel deze reactie niet veroordelend trouwens!
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Ongevraagd advies maar dit is echt méga slecht voor zijn tandjes, als tanda ...
Ja, ik weet dat t slecht is. Maar meneer heeft geen speen etc en dit is het enige hoe hij rustig in slaap komt hij is nogal aanwezig en hij krijgt anders zijn eigen rust niet.
één jaar geleden
Reactie op VRB2123
Ja, ik weet dat t slecht is. Maar meneer heeft geen speen etc en dit is het ...
Lastig! In elk geval het beste om hem de fles in 1 keer leeg te laten drinken en niet mee in bed zodat hij niet elke keer als hij wakker wordt een slok kan nemen waardoor zn mond met suikers in aanraking komen beperk je de eventuele schade wel en volgens mij gaat dat ook zo bij je zoontje zoals ik lees 🙂
één jaar geleden
Mijn mening… een ieder doet het op zijn eigen manier… mijn zoontje wordt in oktober twee jaar , hij eet en drinkt super goed , maar vaak in de nacht heeft hij gewoon nog een behoefte aan een melkflesje , ik geef hem dan dreumesmelk 4 van de Kruidvat 150 cc , daarna slaapt hij gelijk heerlijk en goed door… er zijn ook wel eens nachten dat hij heel de nacht doorslaapt , dan geef ik hem geen flesje meer , ook niet s’ochtends…
één jaar geleden
Reactie op Smoezie
Hier krijgt onze zoon gewoon normale melk dan nog beneden rond een uur of 1 ...
Nee, ik geef het flesje altijd als hij zijn pyama etc aan heeft en lekker ligt op het aankleedkussen. Daarna gaat hij naar bed. Ik denk inderdaad dat gewone melk een mooi alternatief is maar dat wil hij niet haha.
één jaar geleden
Reactie op ManonLucaLev
Nee, ik geef het flesje altijd als hij zijn pyama etc aan heeft en lekker l ...
Ja snap ik, wellicht ook proberen om het flesje al wat eerder te geven ipv in zijn kamer?
Mijn schoonzusje gebruikte in t begin wel eens soya melk, die haar zoontje wilde ook geen koemelk. Wellicht proberen? Al denk ik persoonlijk dat teveel soya melk ook niet voordelig is voor de groei🙈 maar voor haar zoontje maakte het de overdracht naar koemelk wel toegankelijker
MOD
één jaar geleden
Mijn zoontje drinkt ook nog lekker een flesje warme melk voor t slapen gaan. Daarna tanden poetsen en naar bed. Als de melk niet op is, drinkt ie de melk bij voorlezen op. Verder staat er altijd een bekertje water. Als ie wakker wordt, kan ie dat drinken.
Ik weet niet of je voor ideeën openstaat maar heb je al eens houdbare melk geprobeerd? Of kunst en normale melk mixen? Zodat ie wel aan de smaak van 'gewone' melk went?
één jaar geleden
Hier geen flesjes meer. Hij drinkt savonds water of melk uit een beker .
één jaar geleden
Reactie op Sem_
Mijn zoontje drinkt ook nog lekker een flesje warme melk voor t slapen gaan ...
Dankje ik ga eens wat opties kopen
één jaar geleden
Hier ook nog een fles voor bedtijd. Mijn oudste heeft dat tot een jaar of 4 gehad en smorgens krijgt hij nog steeds een beker warme poedermelk. Waarom niet?