Even in het kort en moet er even uit! Ik heb het geluk dat onze schoonouders en mijn moeder oppast op de kleine. Kinderopvang kunnen wij niet betalen, want ik studeer nog en ook al verdient mijn partner modaal we kunnen nu geen geld missen aan opvang.
Mijn moeder wilt verhuizen, momenteel voor mij een uurtje reizen met de bus. Nu vanwege haar situatie kan ze een huis aangeboden krijgen. Ze is een pleegouder van haar kleinkinderen van mijn zusje die drugsverslaafd is. En in het kort haar ex partner valt haar flink lastig. Ook zet hij het oudste kind overal tussen in!
Zij kan een huis krijgen nog verder vandaan dat ik woon! Nog meer reistijd betekent dat ik nog vroeger dan 04.45 optijd moet opstaan en onze dochter ook. Al maak ik haar om 05.45 wakker maar in tussentijd zorg ik ervoor dat alles ready to go is!
Ik gun mijn moeder dit echt, daarom zeg ik er niets van! Maar ik heb wel af en toe dat ik vastloop in studie, kosten en planning gedoe. Mijn moeder wilt dit ook echt graag ergens opnieuw iets beginnen zonder gedoe om haar heen en daarom durf ik niets te zeggen tegen haar als ze nog verder verhuisd, want ze heeft dit ook echt nodig.
Wat zouden jullie doen, het bespreekbaar maken? Mijn moeder doet alles voor ons en offert alles continue op voor iedereen. Ze is nu zelf pleegouder van twee kleinkinderen, terwijl ze hoopte na haar 50ste op wat meer vrijheid. Eigenlijk ergens gun ik het haar om opnieuw te beginnen. Alleen betekent het dat ik misschien moet stoppen met mij studie. Terwijl ik nog misschien een jaar doe over mijn master, want ik volg extra vakken om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.