12 Reacties
één jaar geleden
Ontbijt meestal
Fruit of fruitsalade
Gebakken ei of gekookt met brood ( niet meer dan een keer per week)
Lunch varieert
Brood
Soms restjes eten van de vorige dag
Sperziebonen met wortels (ze is gek op sperziebonen)
Salade
Komkommer met snoeptomaten
Avondeten wat hier een hit is
Alle pasta en het liefste spaghetti met mini gehaktballetjes saus alles wordt vers gemaakt. Dus niets uit een pakje!
Italiaanse gekruide ovenaardappels met knoflook en zalm ( is ze verslaafd aan). Groente varieert, ze eet hier alles! Dingen zoals andijvi of spinazie snij ik wat kleiner ze houdt niet van slierten.
Maar ook:
Roti
Thaise curry met rijst
Nasi
Bami
Ovenschotel met asperges
Soep: tomaten en groente soep
Ik kruid alles zelf vanwege zout en opvulmiddelen in verpakkingen. Voor ons voeg ik dit later evenals de pepers. Heel licht pittig kan ze tegen, maar madam jeanette in de roti is een beetje te pittig.
één jaar geleden
Zoete aardappelfritatta met spinazie is hier echt een hit! Smult ervan 🤩
Wentelteefjes en bananenpannekoekjes als lunch en havermout ontbijt met lekker fruit is favoriet 😃
één jaar geleden
Banaan havermout ei pannenkoekjes van Rutger Bakt als ontbijt, lunch of tussendoor 🥞. Maak het recept altijd x2 en dan 1 extra banaan erin en per portie a 60-70gram in de vriezer.
Boterham met kaas! Op moment is alles 'kaas'😅. Vaak kunnen we dr paaien met 'smeerkaas' (zuivelspread) of pindakaas, als er maar 'kaas' in zit🧀.
Gekookt of gebakken eitje🥚
Chili corn carne, of eigenlijk alles met bruine bonen, is het echt aanvallen! 🫘
Rabarber met gekookt aardappeltje en kant en klare gehaktballetjes (borrel formaat) is een grote succes als we keer iets weten wat zij niet wilt/mag🥳
Yoghurt als toetje wordt niet meer gewaardeerd, mag dan altijd zelf fruitje kiezen. Het is al paar weken de perenfase🍐
één jaar geleden
Als ontbijt vaak gewoon een boterham met pindakaas of zuivelspread. Ook bananenpannekoekjes vallen zeer in de smaak (2 eieren, 1 banaan en beetje kaneel).
In de middag ook boterhammen of volkoren bolletjes, met pindakaas of zuivelspread. Veel beleg lust ze nog niet, vandaar. Wel doen we een keer in de week een omelet met verse kruiden (net wat ik in huis heb). Dat vindt ze heerlijk.
Avondeten lust ze heel veel. Favoriet is hier pasta met een paprika-tomaten saus. Ik rooster hierbij paprika, knoflook en ui en dan pureren met passata en kruiden. Ook orzo vindt ze heerlijk (vegetarisch of met kip of gehakt). Maar ook Indiase curry (met bloemkool). ‘Gewone’ stamppot gaat er ook goed in. Ook daarbij prak ik aardappels met groenten die ik in huis heb. Verschillende kruiden erbij, wat melk en klaar. Witte vis vindt ze ook lekker. Wij proberen gewoon van alles en eet ze het dan is dat prima en zo niet ook goed. Eet ze een paar dagen niet zo goed (omdat het iets is wat ze niet lust) dan doe ik daarna een paar dagen iets met veel groenten.
één jaar geleden
Mijn dochter is verzot op brood en aardappelen, verder is het vooral
Voor het avond eten:
Momenteel hutspot wordt bijna een volwassen portie van gegeten en is haar lievelings gerecht. Ik gebruik winterpeen en zoete ui met kruimige aardappelen en gemalen kruiden kaneel met nootmuskaat.
-daarna zoete aardappel en pompoen uit de oven (geschild en hapklare stukken gesneden met een beetje olijfolie en gemalen kruiden:kaneel paprika, korianderzaad een uur op 200graden.
- andijvie stamppot (fijn gesneden andijvie, pastinaak en de helft zoete aardappel met de andere helft kruimige aardappel, nootmuskaat en paprikapoeder) met gebakken rode ui en rode paprika.
- gekookte maïskolven vind ze ook erg lekker.
- nasi en gado gado wordt ook vaak gegeten maar daar gebruik ik geen vast recept voor. Behalve rijst, ei en knolselderij wissel ik sterk van ingrediënten.
Afwisselend met lunch en onbijt:
- brood met gebakken ei en tomaat, pindakaas of een andere notenpasta.
-havermout met verschillende toppings zoals bramen, framboos, blauwe bessen of geroosterde kokos, gehakte nootjes met banaan.
- bananen pannenkoek ( havermout, ei, banaan met kaneel en vijf minuten bakken in de koekenpan) met fruit als topping.
Tussendoor:
-Los fruit banaan, peer, framboos, sinaasappel of appel
- bananenkoek voor 8 koekjes ( 2bananen, 120 gram havermout, 1ei en 2 groter el pindakaas) in de hetelucht oven 200 graden tussen se 20-30 minuten bakken en op een rooster afkoelen.
- zelfgemaakte appelmoes met een beetje speltmeel.
- moes van banaan, avocado en mango.
- moes van peer, blauwe bessen, frambozen en bramen met wat fijn meergranen meel.
één jaar geleden
Mijn dochter is gek op wortel/ doperwten 🤣
Die eet zelfs een pot op gewoon als tussendoortje. Haha! 🤷🏻♀️