6 Reacties
één jaar geleden
Hier hetzelfde! We spelen de hele dag met haar of zitten er ieder geval binnen een meter naast (we moeten dan wel aandacht hebben voor haar) 😅
In mijn beleving was dit vrij normaal dus ben eigenlijk nog niet heel actief bezig geweest met losweken. Wel neem ik momenten minder actief deel aan het spel. Zal het niet zelfstandiger worden naarmate ze ouder worden?
één jaar geleden
Er is een opvoedings wijze van jagen en verzamelen, waarbij je kind leert mee te helpen in alle dagelijkse taken. Dit werkt grotendeels voor ons, waarbij echt wel dagen tussen zitten dat je weinig uit handen krijgt.
Mijn dochter probeert ons vaak na te doen en is trots als dat lukt. Ze pakt bijvoorbeeld uit zich zelf een bezem of doek als ze geknoeid heeft om het op te ruimen. Ze wil perse mee helpen met bijvoorbeeld schoonmaken of de was op hangen. Een naarmate het haar beter af gaat, hoe trotser ze is opzich zelf. Mijn zusje heeft een vergelijkbare aanpak maar dan met haar zoontje en dat werkt ook goed. Mischien is dat een idee om te proberen.
één jaar geleden
Mijn zoon is langzaamaan meer zelf gaan spelen. Tot na de zomer zat ik vooral met hem op de bank 1000den boekjes te lezen.
Bij mijn ouders en de gastouder speelde hij prima en wanneer we bij z'n neef en nicht waren hoorde je hem niet omdat hij lekker aan het spelen was. Blijkbaar had hij mij echt heel erg nodig.
één jaar geleden
Hi there,
Mijn zoontje had hier ook heel erg last van.. Ik heb toen verdwaald ergens iets gezien over een moeder die de verschillen liet zien tussen geen tv etc. En wanneer wel.
Ik ben nu 1 volle week gestopt met scherm tijd, dus gewoon niet. Omg, het is soms echt zo lastig om niet aan te zetten, omdat het zo’n makkelijke oplossing is voor veel situaties 😩… maar het heeft wel echt effect. Hij speelt ineens meer zelf en hij heeft minder woede-uitbarstingen. Ik zag dat hij ineens veel oog had voor treintjes, dus daar heb ik op ingespeeld en vooral speelgoed gekocht waar hij zich ook langere tijd mee zoet kan houden. Overigens is dit echt per kind verschillend natuurlijk, want voor sommige kinderen is het geen enkel probleem. Hier werkt het, tot nu toe, in ieder geval!
Succes 🍀