16 Reacties
één jaar geleden
Ach, mannetje toch..🙁
Ik begrijp je angst heel goed. Durfde zelf niet in slaap te vallen toen mijn prematuur geboren zoontje bij mij in in de kamer in het zkh lag met adem steun e.d.
Misschien kun je de huisartsenpost bellen en je zorgen aan hen voorleggen? Hoop dat hij snel weer beter is!💙
één jaar geleden
Huisartsen zijn vaak zo makkelijk en van : ooow dat valt wel mee dat komt wel goed.
Luister naar je moeder hart , en bel de huisartsenpost .. mijn zoontje had dit van de zomer 5 dagen koorts en kreunde alleen maar , wilde niet eten en drinken ging moeizaam .. ik belde de huisartsenpost en moest gelijk langs komen , ze voetjes werden zelf blauw .. hij bleek een infectie in z’n lichaam te hebben die er al een poosje zat want hij had vaker verhoging en de huisarts stuurde me steeds weg met : het komt wel goed .
Mijn vriend zegt ook vaak het komt wel goed er is niks aan de hand maar daar luister ik niet meer naar , als me zoontje ziek is en ik vertrouw het niet bel ik gelijk ! Het hangerig en geen contact met je kindje krijgen zegt al dat er iets aan de hand is .. volg je hart en sterkte met de kleine man , hopen dat hij snel opknapt ❤️
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
Jij kent je kind het beste, als je het niet vertrouwt ga naar de huisartsen ...
Eens! Die dokters weten niet alles hoor! Jij als bezorgde moeder hebt het recht op een second opinion. Daarnaast het zekere voor het onzekere!
Sterkte ❤️
één jaar geleden
Ik zou de dokter nog eens bellen.... Beter 1x teveel dan te weinig... ❤️❤️❤️❤️❤️
één jaar geleden
Kijk even of je die plekken kunt "weg drukken"..... wil je niet bang maken, maar ik ben zelf altijd erg voorzichtig....
(toen ik de vlekjes op je foto zag moest ik denken aan hersenvliesontsteking?)..
Google ff ivm die vlekjes... en ik zou gewoon de huisartsen post bellen! Beter 10x voor niks dan 1 x te laat. Niks afwachten!
één jaar geleden
Jeetje zeg, waarom moet het altijd afhangen van koorts?! Zo ontzettend naar voor jullie😟 jullie kleine mannetje zo ziek. Ontzettend veel zorgen maken!! Als je echt twijfelt gewoon de huisartsenpost bellen of langsgaan! Je zorgen zijn er niet voor niks, volg echt je mama gevoel😘
Ons zoontje heeft weken gekrijst de eerste weken. Niks aan de hand volgens alle hulpverleners. Na een catheter bleek hij een nierbekkenontsteking te hebben, zonder koorts!!!
Laatst was hij heel hangerig en huilerig als vrij lang. Flinke dubbele oorontsteking weer zonder koorts!!
Ze kunnen me wat daarzo!! Ik volg voortaan mijn eigen gevoel en dat wil ik ook aan jou meegeven. Heel veel beterschap voor jullie kleintje. Hij heeft idd al veel voor zn kiezen gehad🥺🫶
Als dit straks allemaal voorbij is, misschien een probiotica iets?? Om te kijken naar zn weerstand. Misschien wil je hierin helemaal geen advies of iets, is ook helemaal ok!
Liefs
één jaar geleden
Blijf je eigen gevoel volgen. Huisartsen sturen je zo snel weg.. Mijn zoontje had laatst streptokokken. Het kon niet zo zijn.. kind hartstikke ziek totdat we na heel lang zeuren medicijnen kregen van een andere dokter. Mijn zoontje was binnen 24 uur ineens heel veel opgeknapt.
Ik had zelf ook streptokokken A gehad en daar dus ook positief op getest. Vandaar mijn vermoeden en het doorzeuren. Zelfs dan sturen ze je met kind gewoon naar huis met een week lang boven de 40 graden koorts, overgeven en niet eten.
Alleen jij weet het het beste. Volg je moedergevoel altijd!
één jaar geleden
Dag lieve iedereen! Bedankt voor de berichtjes. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik inderdaad liever 1 keer te veel bel dan 1 keer te weinig.
Afgelopen 2 dagen waren hectisch. Zo kreeg ik helaas buik griep (mindere weerstand door zwangerschap) en heb ik weinig tot niet met mijn telefoon gezeten.
Onze kleine jongen knapt langzamerhand al meer op. Is voor een check nogmaals naar de huisarts gegaan. Heeft gelukkig geen intrekkingen meer!!! Dus daar ben ik zo blij mee!! Huisarts zei dat diarree zo’n 4 tot 6 weken kan aanhouden en het overgeven 1a2 weken. Gelukkig heeft ie na het typen van het ellendige lange tekst niet meer overgegeven, helaas wel dagelijks nog diarree.. drinkt goed en is wat kieskeuriger geworden met eten. Plasluiers in de ochtend beginnen al meer te komen!! Nog wel hangerig en wilt heel graag bij mama zijn en speentje in. Nja prima.. ik houd hem met al mijn liefde vast❤️
één jaar geleden
Reactie op PCBG
Kijk even of je die plekken kunt "weg drukken"..... wil je niet bang maken, ...
De strepen aan de linkerkant van zijn buikje bedoel je? Dat zijn krassen. Mijn vriend en kindje hebben beiden een ontzettend gevoelige huid. 1 keer niet insmeren veroorzaakt veel jeuk waardoor die gaat krabben bij elke keer verschonen en/of omkleden.