3 Reacties

één jaar geleden

Hey! Ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou kunnen? Waar zit je twijfel? Ik denk dat het gewoon afwachten is of je zoontje de smaak nog kan waarderen, maar zo ja dan zeg ik doen! Ik snap goed dat je dat wilt hoor, als je inderdaad voldoende productie hebt. Je weet natuurlijk niet 100% zeker of je bij de tweede weer zo’n ruime productie hebt dat je ook over hebt voor je oudste, maar dat merk je vanzelf. Ergens komt het in feite neer om tandemvoeden, behalve dat je oudste niet live gaat drinken. Maar als je specifiek extra bij gaat kolven om aan zijn behoefte te voldoen, is dat praktisch hetzelfde principe. Enige tip die ik zou geven is om wel je focus op de jongste te houden, en dan bedoel ik met name die eerste (6) weken. In die periode wordt het aangeraden om exclusief live te voeden en er niet naast te gaan kolven(tenzij het echt echt nodig is om je productie op gang te helpen) zodat je productie goed afgestemd raakt op je baby. Als je straks met een giga overproductie zit terwijl je oudste het niet meer lust, zit je wel met een probleempje.

één jaar geleden

Misschien wel even bij een prof navragen of het qua voedingsstoffen gaat werken. In het begin bevat het natuurlijk andere stoffen om je kleintje extra te laten groeien die je grotere niet meer nodig heeft. Maar verder kan je het lijkt me zeker aanbieden in een flesje !

één jaar geleden

Je zou op facebook je vraag ook even in het borstvoedingsforum kunnen stellen, daar zitten veel dames die in ieder geval aan tandemvoeden hebben gedaan. Verder denk ik dat je 1 voeding per dag wel zou kunnen vervangen voor moedermelk, en dan verder een ander melkproduct. (Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met kunstvoeding en of ze dat op deze leeftijd echt nog nodig hebben) https://www.facebook.com/groups/BorstvoedingNatuurlijk/?ref=share Op het forum het wel even kunstvoeding noemen en niet nutrilon omdat je geen merknamen mag noemen.