12 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Hier pakt ze witte steentjes uit de hoge pot waar onze neppe bloesemboom in staat, ze weet dat het niet mag en probeerd er via alle mogelijke manieren naartoe te gaan. Eerst kijkt ze heel uitdagend of ik der zie en dan grijnst ze en gaat ze er heen. Ze mag het niet, heeft het ook nooit gedaan en nu vind ze het een heel leuk spelletje en intressant. Na een paar x nee zeggen en der weghalen stopt ze en gaat ze wat anders doen. Zo wel met meer dingen. Ik zie het echt als onze grenzen zoeken en testen en hoort ook wel bij deze leeftijd denk ik. 🤭 Vanbinnen (en soms hardop) moet ik er echt om lachen als ze dat grijnzende smoeltje trekt zovan 😏🤣🙈

één jaar geleden

Reactie op Ree1994

Hier hetzelfde. Hier pakt ze witte steentjes uit de hoge pot waar onze nepp ...
Ja, dat smoeltje en daar kan ik echt nooit boos op worden. Ondeugende lieve uitdagende lachje! En.. dan serieus zelf serieus blijven en dan blijft moeilijk!

één jaar geleden

Hier pakt ze ook vaak dingen waarvan ze weet dat het niet mag. Ik blijf nee zeggen en als ze het blijft doen pak ik het met een serieus gezicht af en zeg ik nog eens: "nee, dat mag niet!" Vaak wordt ze dan boos en gaat ze huilen op de grond, ik laat haar dan altijd even en dan pak ik dr op en leid ik haar af met speelgoed ofzoiets. Lastig idd op dezr leeftijd want echt straffen heeft niet zoveel zin nog

één jaar geleden

Die van ons is nog erger... als ik naar haar toe loop en zeg nee dat mag niet, geeft ze me een kus🤣 hoezo manipulatie hahaha

één jaar geleden

Wij straffen ook niet want dat snapt ze nog niet, maar we geven wel grenzen aan. Nee is nee. Dit zeggen we een keer of 3 max en dan halen we haar weg bij hetgeen wat ze niet mag doen.

één jaar geleden

Ik denk dat je spoken ziet, ze is 15 maanden oud ze weet echt nog niet wat ze doet. Dingen als uitdagen en negeren zeggen haar nog niets, het is een spelletje voor haar nog. Goed dat je niet straft, dat zou zielig zijn omdat ze het echt nog niet begrijpt.

één jaar geleden

Dit is zulk normaal dreumes gedrag! Het is echt nog veel onbewuster dan het misschien lijkt hoor. Dit is juist leren en ontdekken van hoe de wereld werkt. Het voorbeeld wat je schrijft is precies iets wat nog heel veel vaker za gaan gebeuren op deze leeftijd. Het helpt misschien om het om te denken: wat fijn dat mijn dochter de wereld zo goed leert kennen en zich veilig en vrij genoeg voelt om nu telkens grenzen op te zoeken en daar overheen te stappen. Daar gaat ze van groeien 😊👍🏼

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik roep de hele dag "neee niet doen, niet aan, niet open trekken".. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben 🙄😉 maar soms wel moedeloos van. Dat ik denk.. Ga gewoon lekker spelen ofzo. ☺️🤣

één jaar geleden

Reactie op Ree1994

Hier hetzelfde. Hier pakt ze witte steentjes uit de hoge pot waar onze nepp ...
Oooooh hier ook! Een hoge pot met van die houtsnippertjes erin van onze grote neppe plant. Dat is zoooooooooooo irritant🤯 Vol overtuiging daar naartoe lopen. Met beide handen erin lopen graaien. Een handvol vastpakken en vervolgens weglopen als je het ziet🤦🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Oooooh hier ook! Een hoge pot met van die houtsnippertjes erin van onze gro ...
Jaaa erg he. 😅 ik zie je situatie helemaal voor me. 🤣 hier pakt ze echt snel snel een steentje als ik net te laat ben. Ze doet het eigenlijk niet als ik niet kijk want als ik der afleid dan is ze er gelijk niet meer mee bezig. Maar als ik nee zeg of kijk zovan dat mag niet, dan vind ze t juist leuk. Ik geloof persoonlijk niet dat het toeval is want ze ziet het echt als een spelletje. Maar na 2 soms 3 x leid ik der af en dan is het feestje hier over gelukkig. Ze word dan ook niet mega boos ofz als we gelijk gaan spelen met ander speelgoed thankgod. 🤭😅 Hoe reageert jouw kindje als je het dan weer afpakt of legt je kindje het zelf terug als je t zegt? 😊

één jaar geleden

Ik denk dat je spoken ziet, ze is 15 maanden oud ze weet echt nog niet wat ...
Ik denk ook dat ze grenzen aan het onderzoeken is of misschien aandacht aan het vragen is. Maar ze stopt alles in haar mond en ik word daar af en toe panisch van! Ik ben af en toe zo bang dat het verkeerd afloopt. Ik ga erin mee want het enige wat zij wilt is dat ik haar achter aan ren . Als ik dat doe geeft ze het zonder problemen aan mij. Nee, straffen vind ik nu niet geschikt. Maar ik sta daar ook niet achter. Dat ze ooit de gevolgen leert van haar acties wel. Ik denk ook dat je consequent kan zijn zonder straffen.

één jaar geleden

Reactie op Ree1994

Jaaa erg he. 😅 ik zie je situatie helemaal voor me. 🤣 hier pakt ze echt s ...
Ja soms moet ik ook in mezelf lachen. Ik zie hem gewoon een aanloop nemen, zn handjes gaan omhoog...... en HOP! Ik merk idd ook dat als wij steeds "nee" zeggen of aangeven dat het niet mag, dat het juist erger wordt. En als we hem afleiden, loopt hij er soms ook gewoon langs zonder dat hij daar naartoe gaat. Soms loopt ie weg met z'n handen vol en halverwege laat ie alles vallen of gooit hij ermee. Die hele vloer weer onder🤯🙈 maar als hij het loslaat bij de plant, pakt hij het ook weer op en legt het weer terug. Ik vind het wel een hele lastige! Moet ik m even laten gaan? Moet ik steeds nee zeggen (lees: 50x op een dag!) of negeren? Heel moeilijk. Het is ook wisselend wanneer hij er wel of niet naartoe gaat. Geen pijl op te trekken, die dreumesen 😅