9 Reacties
één jaar geleden
Miss kijken of ze bijvoorbeeld een uurtje later kan gaan slapen en dan haar slaapje laten uitslapen tot ze wakker word om daarna gewoon een iets langere ruk in de middag.
Na verloop van tijd kun je het slaapje miss steeds meer richting 12.00 uur verschuiven als je merkt dat ze het sochtends langer kan volhouden?
één jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde met mijn dochtertje van 16 maanden! Ze doet haar ochtend slaapje ook rond 9 uur als ik merk dat ze moe is, maar dan slaapt ze in de middag helemaal niet meer sinds 3 dagen nu.. dan is ze ook gewoon wakker van 10 tot 18/19 uur dat is veelste lang. Ik denk ook dat ze toe is aan 1 slaapje en misschien inderdaad het ochtendslaapje steeds iets langer uitrekken.
één jaar geleden
Ik rek het ochtendslaapje nu tot 11 uur, dan slaapt hij tot 1 uur half 2 en trekt hij het tot bedtijd!
één jaar geleden
Wij hebben precies dit zo’n 5 maanden geleden gehad. Dan is je middag heeeeel lang 🤭 het hielp hier goed om toch dat ochtenddutje zo lang mogelijk uit te stellen, dan sliep ze vervolgens ook langer en hoefden we haar niet wakker te maken (omdat je dan juist hoopt dat ze lekker lang slaapt en de middag zonder dutje doorkomt) Als ze dan eind vd middag toch heel erg moe was, ging ze soms nog 30min een dutje doen. Of een korte powernap in de kinderwagen. Dit is bij ons slechts enkele keren voorgekomen. Ze was er snel aan gewend en gaat nu tussen 11:30-12:30 naar bed.
één jaar geleden
Dochter van bijna 18 maanden wordt om 7.00 uur wakker geef ik een poederfles en slaapt ze tot uurtje of 9.00 uur dan ontbijten, spelen, lunchen en om 12.30 uur naar bed tot 15.30 uur. Dan tussendoortje en om 17.30 uur avondeten en ok 19.00/19.30 uur naar bed.
Misschieen idee om niet als ze wakker wordt smorgen uit bed te halen maar even wat drinken in bed geven en rustig in bed wakker worden/spelen. Mijn dochter speelt/brabbelt even en zakt dan weer lekker nog even in slaap
één jaar geleden
Wow, wat slapen al jullie kindjes veel 😅 Onze dochter slaapt van 7 tot 6.
Daarna nog 1 dutje van half 12 tot 1. Ze houdt het prima vol maar valt wel lekker als een blok in slaap