23 Reacties

één jaar geleden

Oeps beetje snel getypt haha; onderste moet zijn: wanneer jezelf thuis bent *

één jaar geleden

Ja, ben toevallig net aan het inschrijven:) Twee ochtendjes vanaf januari 2024. Ik werk heel weinig en vanuit huis, dus ik gebruik het gedeeltelijk om te werken maar ook om even mn handen vrij te hebben. Me time is nogal een dingetje hier, altijd wat te doen met drie kids 🙈. Maar ik hoop ook wat me time te nemen voor mezelf....

één jaar geleden

Hai! Vanaf oktober gaat onze kleine naar de peuterspeelzaal. Ze hoeft nu ook niet naar het KDV maar om dezelfde redenen die jij nu noemt willen wij haar wel naar de peuterspeelzaal. Ze gaat op dinsdagochtend en vrijdagochtend (er zijn geen andere opties). Vrijdag ben ik vrij en dan wil ik die tijd voor mezelf gebruiken en dingen doen in het huis.

één jaar geleden

Onze dochter gaat ook vanaf oktober naar de peuterspeelzaal. Ik vind het belangrijk voor haar ontwikkeling. Ik doe dit ook op een ochtend waarbij ik zelf thuis ben. De andere ochtend ben ik aan het werk en is mijn man thuis.

één jaar geleden

Ik werk op een peuteropvang (peuterspeelzaal) en ik zou het iedereen aanraden. Het paradijs voor kinderen! Alles mag en niets moet. Alleen maar leuke dingen doen en spelenderwijs ontwikkelingsgericht bezig zijn. Vanuit school geven ze ook aan heel duidelijk verschil te zien tussen kinderen die wel en niet zijn geweest. Het leven in een groep. Dat sociale stuk. Om leren gaan/ ervaringen opdoen in allerlei situaties. Mijn dochtertje ga ik ook absoluut inschrijven.

één jaar geleden

Wij willen ook ons meisje erheen hebben. Straks als ze 2 jaar is

één jaar geleden

Mijn oudste zoontje gaat sinds hij twee is naar de peuterspeelzaal. Hij heeft er heel veel aan gehad. Nu wordt het langzaam niet uitdagend genoeg meer. Hij gaat twee ochtenden per week. 1 ochtend zodat mijn man kan werken en 1 ochtend als ik vrij ben. Dan kan ik m’n boodschappen doen etc. 😊 Mijn jongste heb ik er ook voor ingeschreven. Ik vindt het heel fijn dat ze de mogelijkheid hebben om met andere kinderen te spelen. Ook draagt het een hele hoop bij aan de ontwikkeling. Nadeel: niet open in vakanties (meestal) en soms geen goede verdeling van kinderen met een VE indicatie en kinderen die gewoon komen.

één jaar geleden

Dankje voor jullie reacties!! 😘

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik werk op een peuteropvang (peuterspeelzaal) en ik zou het iedereen aanrad ...
Leuk zeg! Vanaf welke leeftijd zou jij psz aanraden? Of is dit echt per kindje verschillend?

één jaar geleden

Reactie op Lisa8070

Leuk zeg! Vanaf welke leeftijd zou jij psz aanraden? Of is dit echt per kin ...
Ik zou sowieso inschrijven met gewenste startdatum 2 jaar en dan kijken of je jouw kindje al ready vind. Dan mag je het altijd zeggen als je liever later begint. Ik raad ieder geval aan om het na een vakantie te doen. Bijvoorbeeld januari omdat 2 weken niet gaan, vaak lang is voor ze en ze dan weer opnieuw moeten wennen. Bij ons zitten de 2jarige s'ochtends en de 3jarige s'middags waardoor er op niveau activiteiten wordt aangeboden. Als dat op jouw pov ook zo is, is het makkelijker om jong te starten ivm het meekomen met de groep. Een goede vraag zou anders zijn wat het verwachtingspatroon is voor de jongste (het vrijer laten ivm kortere concentratie etc)

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik zou sowieso inschrijven met gewenste startdatum 2 jaar en dan kijken of ...
Dankje voor je tips/uitleg! 🥰

één jaar geleden

Zo als het nu lijkt gaan we dat niet doen. Bij mijn oudste dochter van inmiddels 12 jaar, ook niet gedaan. Ze ging wel 10 uur per week naar de gastouders, verdeelt over twee dagen. Vanaf dat ze ruim een jaar was. Dus speelde wel met andere kindjes. Nu bij de jongste werk ik niet meer. Maar ze heeft daarna nog heel veel jaren om te leren op school. Thuis leren we ook veel maar dan op een andere manier.

één jaar geleden

Heb mn meisje toevallig laatst op de wachtlijst gezet voor 1 ochtend speelleergroep, naast 2 dagen opvang, vanaf 2 jaar (als er dan plek is) Mn oudste vond het daar prachtig en het is nog net wat schoolser dan de opvang.

één jaar geleden

Mijn oudste (inmiddels bijna 10) ging 2 dagen in de week, ochtend en middag. Het was goed voor hem om interactie met andere kinderen te hebben en spelenderwijs klaargestoomd te worden voor de basisschool. Wat ook een fijne bijkomstigheid was, dat ze daar al heel snel doorhadden dat hij een ontwikkelingsvoorsprong had. Lang verhaal kort; psz was een goede eerste indicatie van wat later bleek dat hij inderdaad een grote voorsprong had. Over een jaar alweer naar de middelbare school 🥺

één jaar geleden

Oh en mijn tweede gaat in Oktober voor het eerst naar de psz.

één jaar geleden

gister toevallig wezen kijken bij een psz. Maar nu blijkt dat onze dochter pas met 2,5 jaar er heen mag gezien wij 1 werkend ouder zijn en alles zelf moeten bekostigen terwijl 2 werkenden wel een extra vergoeding krijgen.

één jaar geleden

Reactie op Oort

gister toevallig wezen kijken bij een psz. Maar nu blijkt dat onze dochter ...
Dat is hier ook zo. Hier betaalt de gemeente wel een klein deel bij 1 werkende ouder. Misschien bij jullie ook wel.

één jaar geleden

Klopt, het is afhankelijk van inkomen!

één jaar geleden

Onze dochter gaat vanaf 2 jaar naar de psz. Dit zit bij het kdv in waar ze nu ook heen gaat. Toen ik vroeg hoe het zat met inschrijven gaf de eigenaresse aan dat ze al een plekje voor haar had gereserveerd omdat ze dit voor alle dagopvang kindjes doet. Bij ons is het op dinsdag en donderdagochtend, ik werk onregelmatig dus of ik me time heb zie ik dan pas. Wij kiezen voor psz ipv voorschool omdat ze zich super goed en sociaal ontwikkeld (15m nu) en we dan geen meerwaarde zien in 4 dagen per week voorschool. Voorschool heeft hier zonder indicatie ook nog plek namelijk, maar wij vinden 4 verplichte dagen afname per week echt veel te veel voor 2,5 jaar. Daarnaast zou ze dan eerst naar opvang moeten, dan voorschool en dan weer opvang... terwijl psz zoals gezegd inpandig is

één jaar geleden

Ik heb mijn zoontje een tijd geleden al ingeschreven. Ik wil hem er ook lekker naar toe doen als hij 2 jaar is. Hij is echt gek op andere kindjes. Hij gaat ook 1 dag naar een kdv. Heerlijk wat tijd voor mezelf, al zal het er eerder op uitdraaien dat ik het huishouden aan het doen ben