6 Reacties

één jaar geleden

Van wie moet je beginnen? 🙈 Hier ook een kleine van 2 en een beetje, ik ga van de zomer pas starten. Dan zijn ongelukjes minder erg hihi.

één jaar geleden

Ze gaat in april naar school en dan zou ze zindelijk moeten zijn. Op de crèche willen ze graag al starten, hoewel dat wel alleen is als wij het ook ok vinden. Is dat bij jou niet nodig op school?

één jaar geleden

Wij praten over poepen en plassen op een vrolijke manier en vragen aan haar regelmatig of ze moeten poepen en plassen om haar er bewust van te maken. Nu zegt ze het wanneer ze plast of poept en vraagt ze regelmatig om naar het toilet te gaan. We gebruiken een wcbril verkleiner met een trapje. Ze is nog niet zindelijk, maar we spelen in op haar interesse. Plasjes overdag lukt al wel. Nu de rest nog.

één jaar geleden

Reactie op Mommy_of_2

Ze gaat in april naar school en dan zou ze zindelijk moeten zijn. Op de crè ...
Ben je van België? In Nederland gaan ze pas met 4 naar school, maar als ze bij jou eerder gaan dan begrijp ik het wel een beetje. Dan nog vind ik verwachten dat een kind van 2,5 al zindelijk is wel heel vroeg, is dat overal in België zo?

één jaar geleden

Ben je van België? In Nederland gaan ze pas met 4 naar school, maar als ze ...
Ja ik ben van België, hier gaan ze idd al op 2,5 naar school. Ze verwachten hier overal dat ze zindelijk zijn, maar als het niet gelukt is dan helpen ze natuurlijk wel. Maar ze hebben het liever niet. Dan voel je de druk toch weer he 😊

één jaar geleden

Reactie op Mommy_of_2

Ja ik ben van België, hier gaan ze idd al op 2,5 naar school. Ze verwachten ...
Jee, dat lijkt me wel pittig. Wat een druk! Dan zou ik het zeker gaan proberen.. Ze hebben van die boekjes met stickers erbij, na elk slaapje op het potje zetten en wachten tot ze plassen. Dat dan belonen? Misschien werkt het.