30 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoe gaat het nu bij jullie? Mijn zoontje van (net) 18 maanden praat nog nie ...
Hier roept ze de hele dag door alleen maar papa of nee. Ze praat wel ontzettend veel in haar "eigen taal". Soms haal ik er wel eens wat uit zoals bal, paard, kip of schaap maar dat komt ook niet vaak voor. Haar 3 maanden jongere nichtje zegt een stuk meer woordjes. Alleen die is totaal dan weer niet bezig met motorische vaardigheden terwijl onze dochter een hele goede grove en fijne motoriek heeft.

één jaar geleden

Bij 18 maanden ook nog niet. Nu 1 maand later wel opeens zo'n 10 tot 15 woorden en hoor elke dag weer nieuwe. Het is opeens zo gegaan...dus t kan zo veranderen

één jaar geleden

Reactie op SF

Bij 18 maanden ook nog niet. Nu 1 maand later wel opeens zo'n 10 tot 15 woo ...
En ook een stuk of wat dierengeluiden als ze het desbetreffende dier ziet

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hoe gaat het nu bij jullie? Mijn zoontje van (net) 18 maanden praat nog nie ...
Mijn zoontje praat ook nog niet echt. Wel heel veel in zijn eigen taal, maar echte woorden zegt hij nog nauwelijks. Woorden die hij nu zegt: mama, dada (papa), koda (onze hond), die, ja, nee, cracker. En hij kan sinds vorige week een koe na doen haha

één jaar geleden

Fijn om wat herkenning te lezen! Mijn zoon kan inderdaad ook al wel een tijdje een “boe” zeggen als we vragen welk geluid de koe maakt. Gewoon weer chill stand in en rustig afwachten haha 🫢 ookal weet je dat elk kindje het op eigen tempo doet, maak je je toch een beetje zorgen ofzo

één jaar geleden

Hier nu 18 maanden oud en de woorden blijven al 3 maand dezelfde: mama, papa,nee, die, doe (doek), tuu (tut)

één jaar geleden

Mijn zoontje praat ook amper. Het was tot een paar dagen geleden alleen nog mama. Maar ineens was het: Thom, oma, poes, boot, miauw, kijk en gisteren: naar beneden? Dus het komt wanneer het komt😅

één jaar geleden

Bij het cb gaven ze laatst aan dat kindjes van 2 minimaal 3 woordjes moeten kunnen zeggen. Komt goed, tijd zat 😊

één jaar geleden

Hier ook alleen mama,jajaja en heel soms papa. Zal vast wel goedkomen. Verder begrijpt ze wel veel

één jaar geleden

Fijn om deze topic te lezen! Onze kleine van 18 maanden.. zegt wel eens mama, papa, au of bal maar niet bewust lijkt het. Ik merk wel dat hij naar de leesboekjes gaat en de hond en het schaap aanwijst. Als ik de berichtjes lees doet het mij deugd om te zien dat wij niet de enige zijn en dat er veel kan veranderen binnen een korte tijd!