1137 Reacties

2 jaar geleden

Ja leuk! Maar wij beginnen pas over 2 maanden…

2 jaar geleden

Leuk! Wij beginnen ook over ongeveer 2 maanden

2 jaar geleden

Ik twijfel nog over wat we ons meisje gaan aanbieden en waarom. Vind je het leuk er wat meer over te vertellen? Wanneer kan wat, wat zijn de voordelen/nadelen etc :)

2 jaar geleden

Wij beginnen ook pas over 2,5 maand hoor. Maar ik heb er nu al zin in hahaha. 23 april uit m'n hoofd haha

2 jaar geleden

Ja leuk! Maar wij beginnen pas over 2 maanden…
Leuk welke gaan jullie doen?

2 jaar geleden

Reactie op Citroentjuh

Leuk! Wij beginnen ook over ongeveer 2 maanden
Welke van de twee? 😁

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ik twijfel nog over wat we ons meisje gaan aanbieden en waarom. Vind je het ...
Jaa ik vind t superleuk haha. Ben er zo enthousiast over 🤭 Vraag maar raak zou ik zeggen ?

2 jaar geleden

Zou je het ook kunnen combineren? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Merk dat mijn kleine man (nu 18) weken wel toe lijkt te zijn aan hapjes (hij kijkt het eten en drinken bijna uit mijn mond) maar begreep dat de rapley methode eigenlijk pas vanaf 6 maanden kan. Zou je het dan kunnen combineren met gepureerd hapjes of echt beter dan om te wachten?

2 jaar geleden

Ik begin nu (4mnd) met gepureerde hapjes en heb het idee om vanaf 6 maanden ook stukken te gaan geven, gecombineerd is mijn plan.

2 jaar geleden

Reactie op carmen15

Zou je het ook kunnen combineren? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. M ...
Je kan combineren met puree, maar dat wordt wel afgeraden. Puree leren ze slikken IPV kauwen. Wat verwarring geeft wanneer ze dan met ,6 mnd een stuk krijgen dan proberen ze dat meteen te slikken. 6 maanden wachten is ontzettend belangrijk voor de darmrijping. Het is overigens niet altijd 6 maanden maar tussen de 5,5 en 8. Het gaat om minstens 5,5 (vaak 6 voor de zekerheid) en bepaalde kenmerken zoals zelfstandig kunnen zitten laten de buitenwereld zien dat de darmrijping voltooid is. Interesse in eten onder de 5,5 maand is geen interesse in eten maar interesse in ouders/ anderen. Als jij je sleutels in je mond stopt wilt hij dat ook. M'n dochter had dat heeel erg, ze zat met 5 maand al zelfstandig en zijn met 5 maanden 3 weken gestart (toch wil ik dit keer echt 6 mnd wachten voor m'n eigen gevoel) ik gaf haar tijdens het eten een paar lepels, bordje met bijtringen en speelgoed zodat ze wel actief mee kon doen. Dit vond ze geweldig tot ong 5 maand. Toen wilde ze persee wat mama op haar bord had en niet haar eigen bord, dat bleef zo toen we ze ook vaste voeding kreeg. Dat was even doorbijten, express nep haar bijtringen happen enzo helpte wel. Toch, dat eerste hapje vond ze maar raar, en zo zag k wel dat wij denken dat ze eraan toe zijn terwijl, ze missen het niet want ze kennen het simpelweg niet maar hebben een oerdrang ons na te doen. Sorry voor het hele verhaal hahaha Als je wilt combineren wordt aangeraden alsnog tot 6 mnd te wachten. En eerste de vaste voeding introduceren voordat je hapjes geeft

2 jaar geleden

Leuk! Ik wil er met 6 maanden ook mee gaan starten bij onze dochter (nu 14 weken). Heb er stiekem ook al heel veel zin in. Ken je de instagram (en app) Solid Starts al? 😊

2 jaar geleden

Reactie op Chislev

Ik begin nu (4mnd) met gepureerde hapjes en heb het idee om vanaf 6 maanden ...
Ook dan kan het nog een goed effect hebben vooral op de relatie met eten die je kind krijgt, alleen dan moet je beter opletten ivm verstikkingsgevaar, zie m'n eerdere reactie. Door hapjes leren kinderen slikken IPV kauwen, als je dan ineens een stuk krijgt zullen ze dat soms ook in 1x proberen te slikken NOOIT kleine stukjes geven hierom, hier stikken ze Juist in. Altijd ten minste vuistgrote( vuist vd baby)

2 jaar geleden

Reactie op Auroravh

Welke van de twee? 😁
Ik twijfel nog eerlijk gezegd 😅 aan de ene kant lijkt Rapley mij in de praktijk erg handig, aan de andere kant klinkt het introductie schema van Kleintjes ook wel handig.. welke heb jij gedaan?

2 jaar geleden

Reactie op Auroravh

Je kan combineren met puree, maar dat wordt wel afgeraden. Puree leren ze ...
Super bedankt voor je heldere verhaal 😁

2 jaar geleden

Reactie op Auroravh

Je kan combineren met puree, maar dat wordt wel afgeraden. Puree leren ze ...
Wat is het voordeel van direct vast voedsel boven eerst puree?

2 jaar geleden

Ik volg. Ik wil ook via de Rapley methode gaan voeden, maar we moeten dan nog 2,5 maand wachten.

2 jaar geleden

Reactie op Citroentjuh

Ik twijfel nog eerlijk gezegd 😅 aan de ene kant lijkt Rapley mij in de pra ...
Ik heb gecombineerd. Beetje gespiekt bij kleintjes als ik twijfelde erover iets verder m'n gevoel gevolgd 😁

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Wat is het voordeel van direct vast voedsel boven eerst puree?
Vast voedsel zorgt voor verbeterde motoriek, bewust eten en leren kauwen slikken (ook zonder tandjes) en gezond te eten omdat smaken niet door elkaar gehaald zijn wat bij puree vaak zo is. In tegenstelling tot wat mensen denken zorgt het juist voor dat kinderen minder snel stukken omdat ze dus bewust leren eten. Ook kunnen ze beter aangeven wanneer ze vol zitten wat obesitas tegen gaat op latere leeftijd (kindje volgen in wel/ geen honger en hoeveel) Vooral de 6 maanden wachten zorgt voor veel voordelen tegenover 4 maand. Het is ook gewoon echt leuk, zien hoe je kindje interesse heeft in het eten voor zich, het pakt, plat drukt, likt, proeft, rustig op eigen tempotje. Ik vond het echt genieten, en je zag echt dat kindje genoot. Heb tot 2,5-3 jaar NOOiT problemen gehad met eten met m'n dochter waar andere peuterpubers slecht gingen eten gebeurde dat bij ons niet. Nu nog wil ze altijd proeven of ze iets lust, al lust ze wel minder als vroeger maar dat komt wel doordat we ook minder gevarieerde eten want k ben zelf een moeilijke eter

2 jaar geleden

Ik volg. Ik wil ook via de Rapley methode gaan voeden, maar we moeten dan n ...
Leuk! Hier ook hoor

2 jaar geleden

Ik volg! Wil er absoluut mee starten. Denk inderdaad een combi rapley en kleintjes want puur kleintjes vind ik te beperkt geloof ik. Zoontje is van 23 september dus nog bijna 2 maanden geduld hebben 😅 Heb er mega veel zin in, ben heel benieuwd hoe hij erop gaat reageren.