1137 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Och heerlijk. Zo leuk hè. Gisteravond met badderen vond ik nog wat hennepza ...
Wij mogen dit weekend los!🥳🥳🥳 alle voorbereidingen zijn getroffen haha Even nieuwsgierig Wat maak je met hennepzaadjes? En wat heb je tot nu toe aangeboden? 😄

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Wij mogen dit weekend los!🥳🥳🥳 alle voorbereidingen zijn getroffen haha ...
Ah zo leuk! Ik doe wat hennepzaad over avocado voor de grip en ook straks over andere dingen zodat ze went aan dat er ‘dingetjes’ op/tussen voedsel zit. We eten het zelf ook vaak. We doen hier flexibel met de pot mee. Tot nu toe geprobeerd (met wisselend succes): banaan, mangopit, framboos, zoete aardappel, broccoli, avocado, groene asperge, komkommer, brood korstjes Geprakt in bakje/op een lepel: zwarte bonen, doperwtjes, baby-proof hummus, havermout met blauwe bessen Favoriet: mangopit, avocado, komkommer, groene asperge en broccoli. Bijna allemaal groen… haha zal toeval zijn 😬

2 jaar geleden

Ah zo leuk! Ik doe wat hennepzaad over avocado voor de grip en ook straks o ...
Merk hier ook dat groen voorkeur heeft als er 2dingen liggen. Hier was komkommer vooral kokhalzen en toen vloog het door de kamer🤣

2 jaar geleden

Ah zo leuk! Ik doe wat hennepzaad over avocado voor de grip en ook straks o ...
Zo leuk om te lezen dit!! Even goede inspiratie voor in het begin. Leuk ook die mango pit. Jullie zijn lekker bezig haha 👏🏼 💚 Ik had ergens gehoord dat je hetzelfde eten 1 week lang aanbiedt? Of wissel je gewoon per dag af.

2 jaar geleden

Hey na een paar hapjes wordt dochter overstuur in kinderstoel. Op schoot wo ...
Hier ook herkenbaar! Ik zie het inderdaad ook als teken dat ze even geen zin heeft. Soms leg ik ze even aan omdat ik dan “test” of ze misschien niet teveel honger heeft. Maar als ze dan daarna nog steeds overstuur is stop ik gewoon. Dan inderdaad te moe, verveeld, tandjes, sprongetje.. het kan van alles zijn 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Zo leuk om te lezen dit!! Even goede inspiratie voor in het begin. Leuk ook ...
Neehoor hetzelfde een week lang aanbieden hoeft zeker niet van wat ik zo lees! Als je 100% Rapley zou volgen dan is het vanaf dag 1 met de pot mee (uiteraard wel veilig bereid voor een baby) en ook vanuit Solid Starts wordt er gelijk veel variatie aangeboden. Ik heb voor deze week wel haar favorieten weer gehaald die zeker nogmaals aan bod komen en dan daarnaast weer wat nieuws. Ik deed in mn enthousiasme eerst 3x per dag iets, maar dat leek toen toch wat veel en doe nu 2x per dag. Altijd wel 1 stuk fruit tegelijk, maar met groente soms 1 soort, maar ook 2 opties. Leuk dat ik praat over ‘altijd’ trouwens maar dit zelf ook pas een volle week doe 😂😂.

2 jaar geleden

Wij bieden nieuwe smaken op advies van de arts wel 3 dagen achtereen aan, maar dat hoeft ip niet. Ons meisje reageert op voeding en dan weten we wat de boosdoener is. Maar als een smaak geen reactie geeft eet ze echt niet 3 dagen hetzelfde

2 jaar geleden

Hey dames, na een week of 2 proberen krijgt dochterlief af en toe toch echt wat hapjes binnen! Ik zie in haar luier regelmatig toch best grote en herkenbare stukjes terug, naja zo groot als een ouderwets dubbeltje... Ze lijkt geen krampjes te hebben of wat dan ook. Is dit bij jullie ook zo? Ik had een meer ondefinieerbare massa verwacht…

2 jaar geleden

Hey dames, na een week of 2 proberen krijgt dochterlief af en toe toch echt ...
Hier hebben wij af en toe wat onrust gehad 's avonds (maar in de opvang krijgen ze al 100gr puree), maar een keer of 3, lijkt over te zijn nu. In de pamper ook al wortel, paprika en komkommer teruggevonden, het cb zei tegen mij dat het normaal is, het komt doordat de darmwerking pas door de voeding geprikkeld wordt, dus dat het even kan duren voordat het verteren efficiënt begint te gaan. Zeiden ze. Motorisch zijn de kindjes ook al superveel vooruit gegegaan. Ze eten effectief stukken en vinden het leuk. Ze zijn er al heel bewust mee bezig!

2 jaar geleden

Ja als ze hier wat binnen heeft gekregen zie je het ook vrij ‘groot’ terug en niet verteerd (bv een geplette blauwe bes haha). Volgens mij is het normaal en moeten de darmen nog wennen aan wat ze er mee moeten. Helaas hier dan nu wel het vermoeden van flinke krampen en last van darmpjes… zoveel onrust ‘s avonds en pijnhuiltjes. Nu toch maar even een week erg terugschroeven in aanbieden om te kijken of dit het inderdaad is. Echt sneu voor haar. ‘Met de pot mee’ volgens Rapley wat ons plan was gaan we toch even iets rustiger aanpakken.

2 jaar geleden

Reactie op Zopa

Hier hebben wij af en toe wat onrust gehad 's avonds (maar in de opvang kri ...
Ja tof hè hoeveel beter ze al met eten kunnen omgaan na een paar keer oefenen! Geven jullie de stuken nog aan of pakken ze zelf? Ik moet overigens zeggen dat ze de eerste week mogelijk wel krampjes had maar ook veel last van tandjes dus lastig onderscheid te maken voor mij. Manlief vond het echt op die krampjes van de eerste maanden (weten jullie nog, uren rondlopen met baby met buikje op de arm…) leek. Ik vond het wat lastiger te zeggen. Maar is natuurlijk heel logisch voor darmpjes die alleen bv gewend waren!

2 jaar geleden

Ja als ze hier wat binnen heeft gekregen zie je het ook vrij ‘groot’ terug ...
Haha zo kan je iig goed zien wat ze binnen heeft gekregen en ook hoe lang de spijsvertering erover doet! Vervelend zeg die krampjes! Hopelijk snel beterschap! Ik dacht dat bv banaan en wortel voor verstopping zouden kunnen zorgen maar dat geef jij nog niet toch?

2 jaar geleden

Ja tof hè hoeveel beter ze al met eten kunnen omgaan na een paar keer oefen ...
Eentje pakt al zelf zijn stukjes en bij zijn tweelingbroer moet ik het nog een beetje aangeven 🙂 ik moet zeggen, ik heb geen klagen, wij hebben bijna nooit krampjes gehad. Bij geen van beide. Wat een geluk

2 jaar geleden

Reactie op Zopa

Eentje pakt al zelf zijn stukjes en bij zijn tweelingbroer moet ik het nog ...
Nou en of! Grappig dat verschil tussen beiden! Ik zag haar vandaag pas echt enthousiast worden toen het schortje aanging. Ook ging ze nu op zoek gaan naar stukjes op haar bordje (naja zo’n vacuüm ding voor op de triptrap). Helaas was de avocado goed rijp dus heeft ze lekker zitten smeren maar oppakken was een brug te ver. Lekkere groene bende dus🥑

2 jaar geleden

Haha zo kan je iig goed zien wat ze binnen heeft gekregen en ook hoe lang d ...
Banaan wel 2x gegeven en leek okee te gaan. Wortel blijf ik nog even van weg. Las ook dat broccoli vaak de oorzaak is. Dat vindt ze wel erg lekker.. nu even niks komende dagen en kijken of dat uitmaakt met de onrust ‘s avonds.

2 jaar geleden

Banaan wel 2x gegeven en leek okee te gaan. Wortel blijf ik nog even van we ...
O broccoli dat wist ik niet, goeie! Succes, hopelijk kom je er achter of het de hapjes zijn of niet!

2 jaar geleden

Bij mijn kleintje zit het in de luier hoe het er in gaat. (Ik denk Max. een theelepel). Ze is sinds we zijn gestart erg onrustig in de avond. Veel huilen. Ze heeft broccoli, komkommer, avocado en banaan geproefd. Ik las in het boek van Stefan Kleintjes dat als ze het stukje nog niet zelf naar de mond kunnen krijgen, ze het ook nog niet kunnen verteren. Ze heeft ook 2 tandjes. Maar we stoppen nu even een weekje om te zien wat ze gaat doen. Of de onrust door het vaste voedsel komt of toch door de tandjes. Ze heeft vrijwel altijd onbeperkt toegang tot de borst gelukkig of fles

2 jaar geleden

Banaan wel 2x gegeven en leek okee te gaan. Wortel blijf ik nog even van we ...
Ja herkenbaar! Wij nemen ook even ‘pauze’ of 1x per dag wat proberen

2 jaar geleden

Bij mijn kleintje zit het in de luier hoe het er in gaat. (Ik denk Max. een ...
Dat stukje van Kleintjes ook gelezen; maar het gekke is dat onze dochter het dus wel zelf pakt en naar haar mond brengt. Waarom het er dan onverteerd weer uit komt… Hier ook 2 tandjes door dus ook lichte twijfel wat nou wat veroorzaakt, maargoed voedsel is een variabele die we kunnen beïnvloeden, tandjes niet 😬

2 jaar geleden

Dat stukje van Kleintjes ook gelezen; maar het gekke is dat onze dochter he ...
Hier net zo, ondanks dat ik het zelf aangeef pakt ze het zelf aan en stopt het in haar mond (of oor, neus of zo net tussen de kinderstoel dat je het pas een dag later vindt😆) Ik las eerder (hier?) dat darmpjes moeten leren vergeten en poep vanzelf poepiger zou worden! We denken dat het nachtelijk drama door tandjes komt, haar wangen zijn rood en ze zit veel aan oortjes. Maar door even wat minder hapjes lukt het jullie hopelijk te isoleren wat de oorzaak is! Succes! Ik zal over week ofzo wel een poep update sturen haha!