1137 Reacties

2 jaar geleden

Hier net zo, ondanks dat ik het zelf aangeef pakt ze het zelf aan en stopt ...
Vergeten = verteren oeps

2 jaar geleden

Dit weekend begonnen, wat een feest en avontuur. Maar ook wat een BENDE!!😂

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Dit weekend begonnen, wat een feest en avontuur. Maar ook wat een BENDE!!😂 ...
Kan nu drie x per dag dr hele eethoek afpoetsen

2 jaar geleden

Wat zijn tot nu toe successen bij jullie baby’s? Iemand ook al bezig met wat ‘heftige’ opties en die dan ook goed gaan zonder krampen? Zoals je bij solid starts wel eens ziet; kluiven aan een kippenbot whaha. (gaat hier niet gebeuren aangezien we vega(n) eten) Wij hebben stapje terug gedaan vanwege haar darmpjes, en houden het nu bij wat veilige opties en 1x per dag (+ 1x per dag maïs stengel). Dat lijkt nu goed te gaan gelukkig. Blijf nog even weg van de hummus/kikkererwt pannenkoeken/linzen etc. Courgette, avocado, komkommer, blauwe bes, aubergine is het voor nu even. Volgende week weer iets nieuws. p.s. de pre-spoons zijn echt een hit! Supergoede tip was dat. Makkelijk vast te houden, niet te groot en er blijft altijd iets aan die lepels hangen. Om te oefenen met scheppen wat kokosyoghurt aangeboden, gaat zo goed daarmee! (Driekwart eindigt nog op dr gezicht hoor 😂). Echt je geld waard 😬

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Wat zijn tot nu toe successen bij jullie baby’s? Iemand ook al bezig met wa ...
Een megasucces is banaan hier. Bij alle twee.

2 jaar geleden

Mango is echt een groot succes hier!! Komkommer ook trouwens! Wortel heb ik uiteindelijk toch gepureerd, omdat er van die hele grote stukken afbraken, al vind hij het vasthouden echt wel leuker lijkt het! Meteen maar, als het toch gepureerd is, de pindakaas door de wortels heen geroerd 😬 dat was ook een geslaagd idee! Verder merk ik wel dat ik sommige dingen nog eng vind, zoals een broodkorst wordt zo zacht en drukt hij helemaal naar binnen, moet ik nog weer proberen. En zoals gekookte wortel wat dan afbreekt, vind ik toch ook wel erg spannend. Ik geef hem nu steeds een rauwe wortel om op te “kauwen”, dat vind t hij heel erg leuk!

2 jaar geleden

De favoriet van mijn zoontje is komkommer tot nu toe, en bananenbrood was ook een succes. Maar tomaat, paprika, en gebakken ei, etc vindt hij ook erg lekker. Het meeste belandt wel op de grond, maar hij begint steeds meer binnen te krijgen (aan de inhoud van de luiers te zien hahah)

2 jaar geleden

Reactie op Blabla19

De favoriet van mijn zoontje is komkommer tot nu toe, en bananenbrood was o ...
Grappig, komkommer is bij ons geclassificeerd onder "walgelijk". Hoe het zo kan verschillen!

2 jaar geleden

Leuk om af en toe even te lezen van elkaar! We zitten hier nog maar op dag 4 🙈 succesjes: mango pit, banaan, komkommer en mais snackje. Avocado snapte ze helemaal niks van, was fijne vinger verf 😅 blauwe bes ging redelijk, maar was vooral de motoriek wat lastig was. Wanneer zouden jullie een stukje omelet gaan aanbieden?

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Leuk om af en toe even te lezen van elkaar! We zitten hier nog maar op da ...
Ohja mangopit hier ook favoriet! Naast alle groene groente haha. Ik heb omelet vorige week aangeboden. Ze leek het lekker te vinden, het was wel in de periode van onrust/darmkrampjes dus ik wacht er nu weer even mee 😬

2 jaar geleden

Reactie op Zopa

Grappig, komkommer is bij ons geclassificeerd onder "walgelijk". Hoe het zo ...
Wat grappig haha! Hier is komkommer ook echt nr 1. Ik vermoed eerder omdat ik het koud geef (niet buiten de koelkast) en het voor haar tandvlees lekker voelt 😬

2 jaar geleden

Hoelang zitten jullie over algemeen aan tafel om je kleintje te laten eten? Ik ben zoekende in wat beetje handig is. Of verschilt het per keer? Hier nu broccoli gehad en wortel.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Leuk om af en toe even te lezen van elkaar! We zitten hier nog maar op da ...
Wat moet ik me voorstellen bij mango pit 🤭🤭?

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Hoelang zitten jullie over algemeen aan tafel om je kleintje te laten eten? ...
Niet langer dan 10 minuten. Dan worden ze hier een beetje lastig, waarschijnlijk is het nog te vermoeiend zo lang rechtop te zitten

2 jaar geleden

Mama's die al wat langer bezig zijn. Na hoeveel tijd zagen jullie progressie in het eten zeg maar. Het is hier nu wat sabbelen en wat vastpakken en naar de mond brengen. Soms voor korte duur, soms wat langer. Ben benieuwd hoe het vordert. En sommige van jullie zijn al wat verder :)

2 jaar geleden

Reactie op Zopa

Niet langer dan 10 minuten. Dan worden ze hier een beetje lastig, waarschij ...
Oké! Dan is het half uur wat ze al volhoudt om er te zitten al aardig lang. Na 10-15 minuten is de interesse ook wel beetje weg soms ja in het eten bedankt voor je antwoord :)

2 jaar geleden

Reactie op Ree1994

Wat moet ik me voorstellen bij mango pit 🤭🤭?
Credits zijn voor @pannenkoekplantje hoor! Heb het van haar haha Ik snij pit uit de mango met her en der nog wat vruchtvlees en dan kan ze hem redelijk goed vastpakken en vervolgens lekker aflebberen 😋

2 jaar geleden

Ohja mangopit hier ook favoriet! Naast alle groene groente haha. Ik heb o ...
Hoe gaat het nu met de onrust? Heb je het idee dat er weer wat mee rust in haar buikje komt sinds je rustiger aan doet met de hapjes?

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Mama's die al wat langer bezig zijn. Na hoeveel tijd zagen jullie progressi ...
Wij zijn nu iets meer dan een maand bezig en merk hier sinds een week ongeveer echt een verandering. Hij kauwt bewust op dingen en slikt ze bewust door en er gaat ineens veel meer z'n mondje in dan op de grond. Wij zitten trouwens best een tijdje aan tafel omdat we zelf ook altijd redelijk lang tafelen, denk wel een half uurtje in totaal. Als het iets heel lekkers is, is hij zelf ook echt nog wel bezig al die tijd en wachten we soms zelfs op hem 😅 Bij dingen waar hij snel klaar mee is of als hij moe is neem ik hem soms nog even op schoot als het geduld voor zelf zitten op is. Dan vindt hij het wel weer prima 😊

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Mama's die al wat langer bezig zijn. Na hoeveel tijd zagen jullie progressi ...
Hier ligt het eraan wat we eten. Ei en venkel niet, courgette en avocado wel. Na 20 minuten is ze het vaak wel zat, ook in combinatie met tijdstip trouwens. Qua motoriek gaat het inderdaad snel! Helaas heeft ze het op de grond gooien ook ontdekt 😆