1137 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Wat zijn tot nu toe successen bij jullie baby’s? Iemand ook al bezig met wa ...
Vraagje: wij zijn geen grote vlees eters. Welke ijzer rijke opties bied jij je kindje aan? Gezien dat volgens mij het meest belangrijke is om nu extra binnen te krijgen naast de moedermelk. Thanks! ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Blabla19
De favoriet van mijn zoontje is komkommer tot nu toe, en bananenbrood was o ...
Wordt het bananenbrood niet te zacht/zompig waardoor t in z’n mond plakt? Maak je deze zelf? Ik vind het zelf erg lekker, dus zou leuk zijn samen te kunnen eten 😁
2 jaar geleden
Wat zijn tot nu toe successen bij jullie baby’s? Iemand ook al bezig met wa ...
Haha wat leuk! Ik heb het gevoel dat alles er wel in gaat hier: courgette, paprika, broccoli, omelette met spinazie, brood, banaan, komkommer, peer… 😊 Alleen bloemkool was niet een méga succes. Morgen mangopit proberen!
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Vraagje: wij zijn geen grote vlees eters. Welke ijzer rijke opties bied jij ...
Ik hou me dan aan de variatie die ik daar zelf ook voor eet. Denk aan: alle soorten bonen, pompoenpitten, broccoli, linzen, kikkererwten, havermout, zoete aardappelen, donker groene bladgroenten. Combi met vitamine C is dan belangrijk (dat maakt de opname uit plantaardig ijzer héél goed).
Voorlopig is het wel nog zo dat ze via borstvoeding en de combi daarin van vitamines, melkzuren en ijzer daarin toch ook nog wel veel zo binnen krijgen (erg gemakkelijk op te nemen), maar neemt echt af natuurlijk.
Echter reageert het lijfje van onze dochter erg heftig op alles behalve avocado en komkommer (lijkt het) en doen we nu wel een stapje terug en bouwen straks weer op hiermee. Helaas. Bovenstaande is dus hoe ik het wil gaan doen, maar is nu nog niet zo haalbaar.
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Hoe gaat het nu met de onrust? Heb je het idee dat er weer wat mee rust in ...
Tja, het spartelen/wurmen zoals bij darmkrampjes was wel weg met alleen borstvoeding. Maar onrustig bleef ze wel.
Of het dus echt het voedsel was… Ik blijf maar even saai en rustig aanbieden, gisteren aubergine en wat komkommer leek goed te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Wordt het bananenbrood niet te zacht/zompig waardoor t in z’n mond plakt? M ...
Via Solid Starts zag ik dat ze een snee bananenbrood zelf dan eerst nog kneden tot een langwerpige vorm (eigenlijk een soort drolletje 🤪) zodat het dan wat gemakkelijker gaat voor een baby en dus minder zompig wordt in de mond bij afhappen.
2 jaar geleden
Ik hou me dan aan de variatie die ik daar zelf ook voor eet. Denk aan: alle ...
Al deze dingen die je hierboven noemt zijn FODMAPS en erg moeilijk verteerbaar.zoek maar eens op wat fodmaps zijn. Ook mensen met een prikkelbare darm reageren hierop. Probeer eens terug te gaan naar de voeding van “vroeger” en even kool en bonen laten staan. Denk aan normale aardappel, brocolli etc
2 jaar geleden
Reactie op babyboyben
Al deze dingen die je hierboven noemt zijn FODMAPS en erg moeilijk verteerb ...
Thanks voor het meedenken alleen wel een toevoeging want het klopt niet voor alles en wil ik wel even noemen: havermout, groene bladgroente, kikkererwten&linzen uit blik (kleine portie) en pompoenpitten zijn laag FODMAP. Eveneens broccoli (noem je zelf ook al 😊), maar daar reageert ze nu toevallig wel heftig op.
Mijn antwoord was op de vraag wat ik eet/geef voor voldoende ijzer en dat is een variatie op wat ik noemde, het is niet dat ik die massaal geef of wil geven hoor😬! Ik ben even terug naar de basis inderdaad en laat die zware dingen achterwege.
2 jaar geleden
Reactie op Lappenpopje
Wij zijn nu iets meer dan een maand bezig en merk hier sinds een week ongev ...
Ow wat super zeg! Bedankt voor je antwoord!
Kan niet wachten tot het wat beter gaat met binnen krijgen van eten.
Zag vanochtend wel klein stukje wortel in de luier, dus er is gisteren wel iets binnen gekomen.
Maar lekker doorgaan met de kleintjes methode dus en vanzelf gaat het beter!
2 jaar geleden
Zijn hier ook mama’s die oefenen met drinken uit een gewone (kleine) beker? Zo ja, tips?
Ik denk de tiny cup van ezpz te willen kopen.
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Zijn hier ook mama’s die oefenen met drinken uit een gewone (kleine) beker? ...
Ze oefent hier ‘droog’ met een open beker. Heb een kleine van mushie. Ik vermoed één waterballet als ik er echt iets in doe. Vind het lastig te bepalen wanneer ik er echt water/moedermelk in ga doen 😬. Zeker water is nog echt niet nodig voorlopig.. maar wil wel dat ze kan oefenen. Lastig 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Zijn hier ook mama’s die oefenen met drinken uit een gewone (kleine) beker? ...
Ja mijn dochter drinkt uit een normale beker of een glas. Zorg dat het een doorzichtig beker of glas is dan kan je goed zien dat je niet te veel kantelt.. ik laat haar zelf ook een beetje ontdekken en proberen maar dan met een mini laagje water..
2 jaar geleden
Ze oefent hier ‘droog’ met een open beker. Heb een kleine van mushie. Ik ve ...
Haha ja precies deze struggle. Misschien eerst droog oefenen en dan een mini laagje water erin voor t oefenen.
Vanochtend ondersteund een slokje thee gehad, ze had zoveel interesse 🥰
2 jaar geleden
Haha ik doe dat ook en hij is gek op muntthee of wat water! Nou zaten we laatst op het terras met hem op schoot en had hij het voorzien op het radler glas, daar had hij op den duur al z’n mond om de onderkant 🤣 een erg dorstig kind!!
Mango geef ik hier trouwens in reepjes, gaat ook erg goed en is wel makkelijk vast te houden!
2 jaar geleden
Weet iemand wanneer een kdv overstapt van gepureerd voedsel naar binnen duwen (😬) en kindjes zelf wat laten pakken? Ze willen bij ons niet mee met Rapley/Kleintjes, zijn erg angstig. Voor nu snap ik het en vind ik het okee, maar was benieuwd wanneer een kdv sowieso stopt met pureren voor baby’s? Vanaf 9/10 maanden krijgen ze die pincer grasp onder de knie, neem aan dat ze dan echt niet meer gevoerd worden? Ik kan het niet goed vinden…
Voor nu doen wij maar: melk heeft voorrang, ze hoeft van ons nog niks te krijgen daar, haar geen voedsel in de mond stoppen en bij veel interesse zelf lepel laten pakken. Zelfs bij dat laatste moet het kdv nog over nadenken 🥴. Iemand tips om dit positief en steunend op te pakken met het kdv?
Zijn lieve leidsters, maar ze vinden het heel erg eng.
2 jaar geleden
Weet iemand wanneer een kdv overstapt van gepureerd voedsel naar binnen duw ...
Oeh lastig durf ik niet te zeggen. In principe mogen kindjes van 6 maand die gepureerd eten toch ook brood in stukjes dus snap niet waarom ze dit dan niet aan durven met jou dochter.
Ik heb het geluk dat mijn kdv mijn dochter wel zelf laat eten en iets wat mee gaan in de rapley. Ze krijgt dan wel anders dan de andere kindjes dus ze krijgt broodkorst en altijd of banaan of overrijpe peer. Nou helemaal prima voor nu. Ze gaat toch maar 2dagen thuis krijgt ze wel weer wat anders
2 jaar geleden
Oeh lastig durf ik niet te zeggen. In principe mogen kindjes van 6 maand di ...
Ja het gaat hier trouwens tot ze bijna 1 jaar is maar om één dag kdv haha misschien moet ik niet zo moeilijk doen 😂
2 jaar geleden
Hoi mama’s! Wie heeft de tip voor een goede betaalbare slab/schort voor het eten. Heb nu dat schortje van de Hema (groen zwarte stippen) met zo n rubberen slab (met zo n opvang bakje) erover heen. Opzich werkt dit wel, alleen ze krijgt steeds zo n vieze boord🤷🏼♀️. Helemaal avocado en mango is uitdagend eruit te krijgen.