1137 Reacties

2 jaar geleden

Sorry nog steeds beetje lost. Zoiets bedoel je? https://www.wehkamp.nl/done ...
Ja precies die! Zelfs de kleur🤭

2 jaar geleden

Reactie op Tantetruus1992

Hoe bieden jullie 🥚 en pindakaas aan rond de 7 maand ?
Mijn dochter heeft beide allergenen in het ziekenhuis gehad ivm verhoogd risico op acute reacties. Daar hebben ze de pindakaas door groente gemengd en ei ook. Ei hebben ze volgens mij gekookt en toen in de keukenmachine. Niet ideaal want ze kreeg het dus geprakt maar ja ze moest dus dan heb je geen keus

2 jaar geleden

Zijn er meer mensen die een dip zien na bijna een maand? Ze is nu sinds een paar dagen nauwelijks geïnteresseerd en oude favorieten zoals wortel laat de links liggen. Het lijkt ook alsof het vasthouden lastiger is in ene. Herkenning, tips? Ik peak nu de laatste hapjes en probeer haar nog 1’of 2 lepeltjes aan te geven. Lepel zelf vindt ze super tof! Eten schuift ze er heel slim vanaf. Dat dan weer wel 😉 Weet dat dit gelepel eigenlijk niet de bedoeling is maar zou graag willen dat ze wat voedzaams zoals aardappel binnen krijgt aangezien ze continu honger lijkt te hebben bovenop tegenwoordig 8-10x bv Mm bedenk me nu, misschien voelt ze de ‘druk’ omdat ik er zelf anders in zit. Naast haar honger zat ik ook wel een beetje met de verspilling. De ‘goede’ stukjes eet ik zelf op maar de ondergekwijlde stukken sla ik toch over. Hoe gaan jullie om met restjes?

2 jaar geleden

Zijn er meer mensen die een dip zien na bijna een maand? Ze is nu sinds een ...
Oh ja lastig! Hier nog niet, maar zijn pas een goede twee weken bezig. Probeer niks te forceren. Zoals je zelf zegt: dat voelen ze. In het boek van Kleintjes staat ook dat sommige kinderen pas tegen een jaar effectief wat binnen gaan krijgen. Zolang je borstvoeding geeft (en ze op de WHO curve blijven groeien) is dat okee. En je wil graag dat ze wat voedzaams binnen krijgt zeg ne: je eigen borstvoeding is hartstikke voedzaam hè 😊. Daar haalt ze alles uit en is perfect afgestemd op haar. Qua restjes: ik geef niet alles in een keer op haar tafelblad. Wat overblijft eten we zelf eigenlijk en soms gaat er idd wel iets de groenbak in… (we doen 90% met de pot mee).

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Oh ja lastig! Hier nog niet, maar zijn pas een goede twee weken bezig. Pro ...
Oh en trouwens: ik geef haar soms ook een lepel aan met eten wat er dan op zit hoor. Ik hou de lepel voor haar en dan kiest ze zelf of ze ‘m aan wil pakken. Daar is niks mis mee denk ik? Als je het niet alleen maar zo doet… hier krijgt ze daardoor soms een hap binnen, maar tuft het af en toe net zo hard weer naar buiten 😬. Dan heeft ze het in ieder geval geproefd en geoefend met lepel naar mond brengen.

2 jaar geleden

Oh ja lastig! Hier nog niet, maar zijn pas een goede twee weken bezig. Pro ...
Ha ja inderdaad, dat en iets meer de tijd nemen scheelt misschien wel. Hoe lang zitten jullie ongeveer aan tafel? Ja ik leg denk ik teveel neer, wil haar ‘keuze’ geven maar banaan is banaan natuurlijk! Lepel laat ik haar idd zelf naar haar mond brengen! Met de pot mee doen wij ook maar ik moet zeggen dat de pot wel vaker baby proof items bevat dan vroeger, en anders heb ik altijd wel wat wortels, aardappel of ei op voorraad (bv als wij friet eten) En qua voedzaam heb je gelijk, maar ik vind het zó lastig dat vertrouwen te houden dat mijn bv goed en genoeg voedzaam is. Dan komt opvang weer met dat dochter zo’n honger heeft na 135cc gekolfde melk en bij andere kindjes naar hun flesjes reikt…en dan cb dat 180-200ml plus 100 gr groente en 100 gr fruit ‘normaal’ is. En daarnaast is dochter nu al zo’n 2-3 weken niet in dr hum…tsja dan is het lastig om te blijven vertrouwen dat dat met vaker aanleggen goed komt… Ik merk ook dat ik het fulltime bv lastiger vol te houden vindt. Fysiek val ik af en voel me soms zwak. En die nachten, en dan stressen om die flesjes voor de opvang gevuld te krijgen… denk erover als ze straks 7m is toch een voeding te gaan afbouwen..

2 jaar geleden

Ha ja inderdaad, dat en iets meer de tijd nemen scheelt misschien wel. Hoe ...
Ik herken dit heel erg. Fysiek is het super pittig de bv. Misschien dat het helpt om meer te eten? Misschien hoog calorische dingen (avocado, noten en chocola bijv 😏)? En natuurlijk de dooddoener “lekker vroeg naar bed”. Onze dochter krijgt nu 140cc elke voeding (6,5maand en 7,2kg). Zou het rijken niet ook bij de ontwikkeling horen? Onze dochter rijkt naar elk glas of willekeurig item dat op tafel staat. Ik denk dat als je haar genoeg aanlegt het wel goed komt; jullie lichamen werken perfect bij elkaar! Misschien is ze wel erg druk met een bepaalde ontwikkeling waardoor ze niet in haar hum is? Zo, einde van dit monoloog 🤪

2 jaar geleden

Ha ja inderdaad, dat en iets meer de tijd nemen scheelt misschien wel. Hoe ...
Hier zijn de tijden heel wisselend. Soms zit ze 20 minuten aan tafel, soms maar 5 minuten, dan zijn wij nog niet klaar en gaat ze even op schoot. En wat betreft borstvoeding (beetje off topic), wat Meisjesmama ook zegt; fysiek blijft bv hard werken, ook na deze 6 (of 7 maanden). Afvallen is wel een teken dat je even extra voor jezelf moet zorgen 😊. Ik vond dat ook lastig maar eet nu ‘s avonds na het avondeten ook nog een maaltijd, ik bleef anders onder mn startgewicht van voor de zwangerschap hangen. En als ik heb gesport, of een slapeloze nachten heb gehad móet ik echt extra eten. Als je stress krijgt van wat CB en KDV zegt; je kan altijd 1 voeding afbouwen als je dat zelf wilt, dat is helemaal aan jou. Maar weet dat je borstvoeding genoeg is voor haar, dat niet te vergelijken is met kv-kindjes én dat zoals ook al gezegd reiken naar dingen ook ontwikkeling is. Onze dochter reikt uit naar álles wat wij vast hebben; van een theeglas tot een lege doos 😬. De interpretatie van kdv klopt denk ik niet (al is het vast goedbedoeld). Ik herken je onzekerheid wel. Na dat soort opmerkingen pak ik vaak het Kleintjesboek er bij of lees online wat dingen om weer te denken ‘ohja, ik doe het echt goed zo’. Jij doet het ook gewoon hartstikke goed mama💜

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ik herken dit heel erg. Fysiek is het super pittig de bv. Misschien dat het ...
Bedankt! Ik moet inderdaad iets beter voor mezelf gaan zorgen wil ik dit nog even volhouden! Ik merk sinds het vele aanleggen wel een kleine boost, normaal haalde ik bij 2e en 3e keer kolven de 100 cc niet en nu wel 😀 en dat ondanks Corona (of wellicht een positieve bijwerking haha) Dus achteraf gezien waren we ook allemaal ziek aan het worden. Zo rol je wel van het één in het ander hè?! Hapjes gingen gister weer goed, gebakken appel en een beetje brood! Dank voor je uitgebreide reacties, fijn om wat tegenwicht te krijgen!

2 jaar geleden

Bedankt! Ik moet inderdaad iets beter voor mezelf gaan zorgen wil ik dit no ...
O en nu antwoord ik half op jou maar ook gericht op @pannenkoekplantje 💪🏻

2 jaar geleden

Sorry nog steeds beetje lost. Zoiets bedoel je? https://www.wehkamp.nl/done ...
Ja precies! Eventueel een open beker met "oren" eraan, die kunnen ze beter vastpakken.

2 jaar geleden

Wat maakt dat onzeker zeg, een week alles willen proberen en nu niks in de mond stoppen, alleen beetje spelen. Hebben jullie vast ook meegemaakt toch? 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Wat maakt dat onzeker zeg, een week alles willen proberen en nu niks in de ...
Die van mij kwijlt alles doodleuk uit 😅

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Jup! En nog steeds op en af hoor…mantra: food onder one is just for fun.😉😉😉

2 jaar geleden

Die van mij kwijlt alles doodleuk uit 😅
Haha ook dat. Die van mij hamstert en dan komt er na een uur nog ergens een stukje terug l hahaha

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Spelen, wel happen en alles uitspugen, dan toch weer vastpakken en op de grond meppen 😬. Er gaat weinig naar binnen hier momenteel. Darmpjes lijken wel meer gewend! En vandaag meer een echte ‘maaltijd’ gegeven: courgette nog van gisteren, pasta en wat kokosyoghurt met munt. Ging met heel veel plezier naar binnen, én weer naar buiten 😂.

2 jaar geleden

Ik werd trouwens zo nerveus van wanneer borstvoeding aanbieden en of het vaste voedsel dat niet in de weg zat. Ze dronk af en toe echt zo kort of met weinig interesse en dat allemaal goed plannen was heel irritant vond ik. Was vandaag bij het CB: ze is in een maand tijd 800gram aangekomen waarvan 3 weken met Rapley bezig. Dus die stress kan ik ook weer loslaten. Vetzakkie 😂

2 jaar geleden

Ik werd trouwens zo nerveus van wanneer borstvoeding aanbieden en of het va ...
Dat scheelt dan weer! 🤣

2 jaar geleden

Spelen, wel happen en alles uitspugen, dan toch weer vastpakken en op de gr ...
Wat voor pasta bied jij aan? Dit zou ik graag doen maar weet niet wat nou echt handig is. Kan ze tagliatelle vastpakken en eten?

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Wat voor pasta bied jij aan? Dit zou ik graag doen maar weet niet wat nou e ...
Ik heb fusilli gedaan en eerder ook penne. Heel leuk lichtjes met wat tomatensaus geprobeerd: veel te glad... Gewoon ‘kaal’ kan ze vooral de fusilli echt goed vastpakken en hapt ze paar keer vanaf (en spuugt weer uit). Ik geef het (natuurlijk) pas afgekoeld maar dan is de pasta ook niet glad meer, maar lekker stroef. Volgens mij kan goed brede tagliatelle ook wel prima, dat breekt niet snel als ze hard knijpen denk ik.