1137 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik werd trouwens zo nerveus van wanneer borstvoeding aanbieden en of het va ...
Fijn dat jouw dochtertje zo heerlijk goed gegroeid is! Door jouw mamamelk! Het kan ook de leeftijd zijn dat ze weinig interesse heeft. Mijn kleintje moet ik liggend in het donker voeden en als ze geen zin heeft, dan heeft ze geen zin en draait ze zichzelf weg

2 jaar geleden

Die van mij kwijlt alles doodleuk uit 😅
Dit hier ook, en alles opsparen in de wangen, vind op de gekste plekken fruit

2 jaar geleden

Ergens even trots hoor, wij geven 50/50 geprakt en rapley omdat ons meisje zelfs voor flessen niet komt en haar honger gevoel niet helemaal betrouwbaar is dus, maar hoe meer ze rapley gaat begrijpen hoe moeilijke geprakt geven word🎉

2 jaar geleden

Even weer wat ervaring delen: ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel een tegenvaller vind… mango stukken, mango pit, peer, banaan, avocado.. ze knijpt het allemaal fijn en/of het glibbert uit haar hand. Ook gedipt in dingen die het minder glibberig zouden moeten maken zoals hennepzaad, sesamzaad, pinda’s etc. Vanochtend was ze zo gefrustreerd want alle mango was fijn geknepen en hele kleine hoeveelheden bereikten haar mond (twee keer een stukje afgebeten geloof ik). Als ze dan een maisstick krijgt is ze weer succesvol en helemaal in haar nopjes. Nog tips? Of toch maar even bij het niet glibberige eten blijven? Dingen als kwark wordt een enorme troep maar al met al komt er genoeg in dr mond dat ze niet gefrustreerd is, dus dan nemen we de troep maar voor lief 😅 zo lief hoe leuk ze het vindt

2 jaar geleden

Hier een nieuwe moeder betreft deze methode . Vanwege reflux beginnen wij nu pas een heel klein beetje met hapjes,hij is 7 mnd vandaag. Wat is een leuk hapje om mee te starten? Hier gaan ivm reflux juist de tussendoortjes goed. Dus een soepstengel, broodkorstje of een maïsvinger vallen oké. Fruit en groenten moeten we helaas nog even van weg blijven😒 zo jammer want hij vindt het heerlijk! Hij is een super goede eter, hoe dubbel ook. Iemand tips?

2 jaar geleden

Help! Hier een kleine meid in een spreidbroekje. Vandaag een andere spreider gekregen en hiermee past ze niet meer in de kinderstoel ☹️ hoe doe ik dit nu met eten

2 jaar geleden

Help! Hier een kleine meid in een spreidbroekje. Vandaag een andere spreide ...
Oh no.. ik zou het niet weten. Mag zo’n broekje niet voor 10-15min af per dag om in de kinderstoel te kunnen eten?

2 jaar geleden

Oh no.. ik zou het niet weten. Mag zo’n broekje niet voor 10-15min af per d ...
T is het advies om het alleen af te doen met verschonen en douchen of badderen.. 😬 maar misschien gaan we dit wel gewoon doen. Maar voor nu nogsteeds even niks hier op advies van de kinderarts even tijdelijk alleen melk...

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Even weer wat ervaring delen: ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel een ...
Hmm lastig… hier knijpt ze de laatste tijd ook heel veel fijn (waaronder ook m’n wangen 😬). Misschien balans zoeken tussen glibberig en erg zacht en wat stevige dingen om de frustratie niet altijd op te roepen? Ze krijgt misschien niks binnen maar het oefenen met glibberige dingen of dingen die in kleine stukjes eindigen is wel weer goed voor coördinatie, probleemoplossend vermogen en voor straks die pincer grasp (tussen wijsvinger en duim oppakken) 😊. Wat ze hier niet fijn knijpt: sperziebonen, courgette, aubergine, groene asperge (en natuurlijk stevige dingen als komkommer) Lief zeg dat ze het zo leuk vindt, hier zijn die stomme mais sticks eigenlijk ook gewoon een dikke hit 🙈 ze lacht bij elk stukje wat ze er concreet af bijt met d’r twee ondertandjes.

2 jaar geleden

T is het advies om het alleen af te doen met verschonen en douchen of badd ...
Kan ze met het spreidbroekje wel op schoot? En dan dicht bij tafel zitten? Wel extra afdekken denk ik wordt vast een bende. Maar begrijp ik goed dat je sowieso nog even moet wachten van de arts?

2 jaar geleden

Reactie op Maria29

Hier een nieuwe moeder betreft deze methode . Vanwege reflux beginnen wij n ...
Hey sorry die snap ik niet…bedoel je hapje als in prakje? En dan zonder groente of fruit?

2 jaar geleden

Hmm lastig… hier knijpt ze de laatste tijd ook heel veel fijn (waaronder oo ...
Ah ja goed dat je het zegt, blijven aanbieden is natuurlijk wel belangrijk! Dan gaan we in dat geval gewoon ook een alternatief aanbieden. Las vandaag toevallig ook dat Solid Starts sowieso is van 2 of 3 opties aanbieden om picky eating te voorkomen. Oeh sperziebonen zit niet zo in ons systeem, goeie tip! Haha ja ik had ook graag gehad dat mango spears met hennepzaad in de smaak vielen maar voor alsnog doen de maissticks het beter 😅

2 jaar geleden

Reactie op Maria29

Hier een nieuwe moeder betreft deze methode . Vanwege reflux beginnen wij n ...
Mag je al wel zuivel aanbieden? Hier roeren we van alles door de kwark. Wordt één grote bende maar leuk om haar te zien oefenen en ze vindt het echt lekker. Fijn gemalen pinda’s, zonnebloempitten, hennepzaad, sesamzaad, pindakaas etc.

2 jaar geleden

Help! Hier een kleine meid in een spreidbroekje. Vandaag een andere spreide ...
Kun je haar wel op schoot nemen of gaat dat ook niet?

2 jaar geleden

Hey sorry die snap ik niet…bedoel je hapje als in prakje? En dan zonder gro ...
Ik bedoel wat kun je geven naast alle groenten en fruit. Dus bv pasta of rijst? Die dingen reageert hij niet heel erg op met zijn reflux. Maar in gepureerde vorm is het niet te eten bijna dus ik dacht ik kijk eens naar de Rapley methode. Ik moet me nog helemaal inlezen, maar dacht misschien zijn hier leuke tips en combinaties 😇

2 jaar geleden

Reactie op Maria29

Ik bedoel wat kun je geven naast alle groenten en fruit. Dus bv pasta of ri ...
Pasta: grote fusilli gaat hier goed qua vastpakken. En, zou komkommer wel gaan? Goede oefening qua eten (en alleen zachte gedeelte komt er vanaf) Lijkt me bijna ondenkbaar dat hij daar heftig op reageert. Hier ook reflux baby gehad zoals je weet: waar is het advies van geen enkele fruit of groente op gebaseerd van de arts? Ik snap wel dat je rustig aan wilt doen natuurlijk, maar ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen (zo streng).

2 jaar geleden

Pasta: grote fusilli gaat hier goed qua vastpakken. En, zou komkommer wel g ...
Nee hoor het mag wel natuurlijk maar tot nu toe na iedere hap fruit of groenten komt het omhoog, met veel kwijlen en huilen. Heel sneu. We hebben net wat stukjes broccoli geprobeerd ( we wachtende komende uren weer met spanningaf). We proberen steeds wel fruit en groenten en hopelijk krijgen we snel een positieve ervaring. De pasta en komkommer ga ik zeker proberen!

2 jaar geleden

Net m’n eerste zweetmoment gehad. Stuk geroosterd brood werd op gezogen en echt met groot gedeelte naar binnen gewerkt 🥵. Veels te veel… Heb het uitspugen voor gedaan (zoals in solid starts geadviseerd) en uiteindelijk werkte ze een groot gedeelte weer naar buiten en beet klein beetje af wat ze doorslikte.

2 jaar geleden

Net m’n eerste zweetmoment gehad. Stuk geroosterd brood werd op gezogen en ...
Ik vind het wel sterk hoe goed ze toch iets terug naar buiten kunnen werken. Ze zijn nog zo klein en toch die reflexen/instincten... Ik merk wel dat ik door deze methode veel meer vertrouwen in mijn kindjes heb.

2 jaar geleden

Reactie op Zopa

Ik vind het wel sterk hoe goed ze toch iets terug naar buiten kunnen werken ...
Ja wat mooi gezegd zo! Volgend op dat stuk brood beet ze met haar twee tandjes ook een eng stukje komkommer af van een grote reep 😫, mn hartslag was weer 180, maar wederom spuugde ze het uit (na eerst 10x me uit te lachen bij het modellen van uitspugen 😂). Gaat dit ooit wennen…. Hahaha