1137 Reacties

2 jaar geleden

Hier gister ook zo'n zweet moment met een iets te hard stuk wortel 😮 Hij werd knalrood en zat mega te gagen maar gelukkig werkte hij het ook zelf naar buiten. Met traantjes in z'n ogen moest hij daarna een beetje opgelucht lachen erom, dat was wel weer erg aandoenlijk 🥰 Maar oh zo moeilijk om niet in te grijpen.

2 jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Hier gister ook zo'n zweet moment met een iets te hard stuk wortel 😮 Hij w ...
Pfoew krijg al een hoge hartslag van alleen jullie berichtjes lezen😳 fijn dat het allemaal goed is gegaan, super knap van jullie niet in te grijpen en van die kleintjes het weer naar buiten te werken. 😁 @lappenpopje en pannenkoekplantje

2 jaar geleden

Ging me na jullie berichtjes er even in verdiepen, blijf het spannend vinden en tot op heden blijf ik erg “safe” (dit moet natuurlijk always😜, maar jullie snappen vast wat ik bedoel, nog geen pasta, brood enz durven geven) Mochten er meer mommy’s zijn die het spannend vinden, deze kom ik net tegen: “Loud and red, let them go ahead. Silent and blue, they need help from you!”

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Ging me na jullie berichtjes er even in verdiepen, blijf het spannend vinde ...
Ja die heb ik eerder al gedeeld ook, super handig vond ik die! Dat helpt me om rustig te blijven inderdaad. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Ja die heb ik eerder al gedeeld ook, super handig vond ik die! Dat helpt me ...
Oeps, nou dan maar de kracht van de herhaling 🤷🏼‍♀️😉

2 jaar geleden

Help! Hier een kleine meid in een spreidbroekje. Vandaag een andere spreide ...
Ik kwam ineens dit tegen via een tip van iemand anders en lees in een van de reviews dat het ideaal is voor kindjes met een spreidbroekje voor op de kinderstoel! Toen herinnerde ik me je berichtje. Zou dit de oplossing zijn? https://www.minimonkey.com/nl/minis/minichair/ Zelf geen ervaring mee dus. Wil ‘m misschien wel aanschaffen voor vakantie…

2 jaar geleden

Hoe loopt het bij jullie? Onze dochter is komend weekend 7 maanden. Dan zijn we ineens al een maand bezig! Ik kreeg toch een beetje zenuwen. Bieden we wel genoeg aan.. moet ze niet meer oefenen.. variëren we wel genoeg.. darmpjes lijken goed te gaan met niet te veel tegelijk, maar wanneer bouw je uit? Ik volg bv een instagram en daar geven ze bij 7 maanden al pasta met een hele complexe saus (ui, knoflook, kruiden, tomaat, linzen, wortel, bleekselderij). Lijkt me echt nog wel heftig, toch? Ik merk wel dat haar skills echt verbeteren en alles veel gecontroleerder gaat. Aan de andere kant gaat er weinig écht naar binnen. Ik weet dat het er bij hoort, maar stiekem vind ik het tóch jammer. Wij doen nu vaak nog 1x per dag vaste voeding. Heel soms twee keer met dan in de middag brood(korst) met wat boter en een dunne notenpasta. Doen jullie al meer? Of, wanneer zou 2x per dag fijner zijn? Ik kan dat niet zo vinden. Gisteren wel heel leuk voor onszelf (vegan)sushi bowls besteld en zij heeft écht meegedaan met komkommer, reepje wortel, avocado en tomaat en een rijstkorrel 😉. Heerlijke kliederboel.

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik kwam ineens dit tegen via een tip van iemand anders en lees in een van d ...
Oh thanks! Ik denk alleen dat Nola hier echt nog wel een beetje te klein voor is. Ik ga, als we morgen groenlicht krijgen van de kinderarts om weer te starten met vaste voeding, haar broekje gewoon even af doen voor t eten denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Oeps, nou dan maar de kracht van de herhaling 🤷🏼‍♀️😉
oooh hier ben ik ook echt blij mee, ik dacht van tevoren dat ik Rapley niet eng zou vinden maar oooooooh wat word ik snel zenuwachtig nu! Heb al drie paniekmomengen gehad waarop ik dacht dat ik gewoon zou beginnen met papjes, maar elke keer probeer ik het toch weer… 😭

2 jaar geleden

Hoe loopt het bij jullie? Onze dochter is komend weekend 7 maanden. Dan zij ...
Wij zijn ruim een maand bezig en laten ons zoontje 2 keer per dag eten meestal. Tijdens de lunch brood met pindakaas of een omelet of fruit. En 's avonds groente en soms ook wat pasta of rijst, ligt er net aan wat wij eten en wat babyproof is/gemaakt kan worden. Soms 's avonds fruit ipv groente als dat zo uitkomt. Sommige dagen krijgt hij maar 1 keer omdat zijn dutje dan net onhandig valt, heel af en toe slaan we een dagje over. Het eten gaat steeds beter, we zien nu echt dat hij wat meer binnen krijgt en niet meer alles uit spuugt nadat hij het fijn gemalen heeft. En hij wordt ook steeds beter in dingen oppakken. Vind het zo leuk om hem te zien genieten en zijn vooruitgang te zien!

2 jaar geleden

Hier zoontje van 6,5 maand die ook al kruidig mee eet :) Denk dat pastasaus wel kan. Hij at laatst boontjes met burritosaus, heeft al tandoori gegeten. Spaghetti pesto ging er ook prima in. Ik denk dat juist vroeg blootstellen aan allemaal smaakjes goed helpt voor makkelijke eter later!

2 jaar geleden

Wij zijn nu drie weken bezig, over iets meer dan een weekje 7 maanden. De zenuwen zijn heel herkenbaar. Van de week dacht ik ook: ze krijgt niet veel écht binnen. Maar dan zien ik weer een filmpje van zo’n goede eter bij @solidstarts en houd ik toch vol! Het helpt ook dat haar interesse er meestal is, dan volgt de skills later wel ☺️ wel let ik op met genoeg exposure aan allergenen (pinda, sesamzaad, ei, granen, kwark). Niet alle soorten noten heeft ze gehad en ook nog geen vis. Wij proberen 2x op een dag wat aan te bieden. Niet heel complex hoor, maar dan krijgt ze wel genoeg momentjes om te oefenen. Soms slaan we een moment over als het niet uitkomt qua slapen. Ik denk dat die pastasaus prima zou kunnen? Gewoon in de gaten houden of ze er op reageert met haar darmpjes? Ik denk vooral: hoe krijg je zo’n saus nou binnen? Gewoon over de pasta en dan met de handen laten eten?

2 jaar geleden

Hier al bijna 2 maanden bezig (23 mei is hij 8 maanden) maar nog steeds een struggle met z'n darmpjes waar ik een beetje moedeloos van wordt. Net een paar dagen maar niks gegeven en gister weer een banaan havermout pannekoekje en direct weer drama vandaag. Wel ook 3 volle poepluiers dus het lijkt hem niet te verstoppen gelukkig maar wel veel pijn. Zo jammer want hij geniet oprecht van het eten en kan het steeds beter dus zou hem echt wel meer willen aanbieden. En maak me dan ook ineens wel zorgen over dat hij straks "te laat" is met flessen afbouwen en ik m'n kind overvoed (lees in allerlei topics fles kindjes die op 3 flessen ofzo per dag zitten en hier met de nacht fles erbij nog 6..) Maar goed probeer het maar los te laten in de hoop dat hij echt niet de komende maanden die krampjes blijft houden en het een keer goed zal gaan.

2 jaar geleden

Ook in Egypte gaat het lekker door 😂😍

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Wij zijn nu drie weken bezig, over iets meer dan een weekje 7 maanden. De z ...
Nou je had gelijk. Pastasaus geprobeerd (wel zonder linzen) met los fusilli er bij. Ging eigenlijk prima. Pastasaus deels op een lepeltje aangegeven en haar daarna ook met haar handen laten eten. Één chaos, ze werd helemaal wild.

2 jaar geleden

Nou je had gelijk. Pastasaus geprobeerd (wel zonder linzen) met los fusilli ...
Ahh wat leuk! Dat motiveert wel om zelf pastasaus te gaan maken. Ze kreeg bij ons nu droge fusilli met één groente ernaast, omdat we vaak makkelijk saus uit een potje doen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Ree1994

Ook in Egypte gaat het lekker door 😂😍
Knap hoor dat jullie gewoon doorgaan! Wij hebben het een weekje op vakantie toch gedaan met gepureerde/geprakte dingen want vond het toch beetje eng omdat er enorm veel afleiding was (rondlopende mensen naar/van het buffet etc) en ook beetje ivm aanbod waar over het algemeen zout/dressing ed op zat. Maar merkte ook dat ze dat puree maar niks vindt. Maar dit geeft me motivatie om het over twee maandjes met de volgende vakantie wel gewoon door te pakken volgens rapley.

2 jaar geleden

Meer kindjes met koe melk allergie hier? Hoe pakken jullie dit aan met bijv pasta sauzen en tussendoortjes? Wij zijn nog niet zo ver maar hebben nu groen licht gekregen van de kinderarts om weer te gaan starten. Dus gaan langzaam opbouwen vanochtend al broodkorst met 100% pindakaas gegeven. Ivm introductie allergenen ook een lepeltje met pindakaas er aan voor haar neer gelegd. Feest overal pindakaas (ook in haar mond gelukkig) fijn als je zelf over je nek gaat van pindakaas 🤢 overal zat het. Mama moest zich in houden oehh lekker... Feest vond ze t wel hahah

2 jaar geleden

Meer kindjes met koe melk allergie hier? Hoe pakken jullie dit aan met bijv ...
Wij eten plantaardig en onze dochter tot nu toe vega ivm allergie blootstelling (en eigen keuze willen geven later 😉). Wat vind je lastig aan geen koemelk bij pastasaus en tussendoortjes? Zelf nog niks tegengekomen met koemelk, of nja het is in ieder geval makkelijk te vermijden! Ben benieuwd, misschien kan ik helpen met ideetjes 😊

2 jaar geleden

Wij eten plantaardig en onze dochter tot nu toe vega ivm allergie blootstel ...
Kinderarts gaf aan dat in veel tussendoortjes koe melk zat. Wat ik zeg we zijn nog niet zo ver en ben ook zeker niet van plan om van die baby koekjes te gaan geven omdat daar super veel suiker in zit maar ik dacht miss hebben jullie tips