1137 Reacties
2 jaar geleden
Hoi 👋 hoe zijn jullie ooit begonnen, in de zin van, inlezen en informatie verzamelen ?
2 jaar geleden
Ik ben wel geïnteresseerd , en ben mij erin aan het verdiepen! Kan mijn vriend nog niet echt overtuigen…
En ik vraag mij af, hoe doen jullie dat met opvang dagen of dat er een oppas is?
Ik denk namelijk dat mijn schoonmoeder flauw valt, als ik weer met zoiets geks aan kom😅😂
2 jaar geleden
Ik ben wel geïnteresseerd , en ben mij erin aan het verdiepen! Kan mijn vri ...
Hahaha ik heb dit heel veel gehoord. Mijn moeder vond t ook niets! En doodeng bv. Samen EHBO baby cursus doen is dan leuk. Ook heb ik de eerste maand haar enkel fles laten geven en als ik er niet bij was dus geen bijvoeding, ze missen t niet. Toen begon t bij oma toch te kriebelen en omdat ze zag wanneer ik erbij was dat het goed ging durfde ze het ook aan. Had een kaart geprint en gelamineerd hoe eten gesneden en aangeboden moest worden (welke grote bv) ook voor oppas (gastouder). Ging supergoed allemaal. De EHBO is echt belangrijk, mensen gaan vaak kloppen als een baby zich verslikt, wat juist levensgevaarlijk is. Als een baby hoest/ kokhalst is het super goed nmlk het kindje kan dan zelf het eten naar buiten werken. Is ook best normaal omdat bij baby's de kokbalsreflex nog voorin de mond ligt en die langzaam naar achter gaat. Dit is te stimuleren door al eerder met lepels te laten spelen. Als kindje geluid maakt moet je niets doen maar in de gaten houden , als kindje stil is en bv blauw wordt of je ziet gewoon dat ze stikken (helaas 1x meegemaakt toen m'n dochter al 2-3 was) dan moet je handelen volgens kinder/ baby EHBO
2 jaar geleden
Reactie op Loates
Ik wil ook de rapley gaan doen! Maar kan pas over 2 maanden. Beetje jammer ...
Ze zijn t opt Cjg nooit mee eens. Ook documentaire gezien dat olvarit aandelen heeft erin ofzo, niet heel veel in verdiept. Alleen t cjg vind vanaf ,4 mnd en potjes enzo, de WHO en de AAP (vele malen groter en belangrijker) steunen dat allemaal niet
Cjg is hier alleen voor prikjes en meer niet meer
2 jaar geleden
Ik volg! Ik wil ook rapley gaan doen! Mijn meisje is alleen nu nog maar net 3 maand dus nog 3 maandjes geduld. In de tussentijd nog meer info inwinnen.
Ik dacht zelf dat rapley en kleintjes methode het zelfde was ?? Kan iemand mij het verschil uitleggen😬
2 jaar geleden
Reactie op Loates
Ik wil ook de rapley gaan doen! Maar kan pas over 2 maanden. Beetje jammer ...
Nouja wat een onzin weer… echt wederom achterhaald advies. Wat stom eigenlijk dat zij zo makkelijk onjuist advies geven. Wat is hun mening dan waarom je het niet zou moeten doen?
Je zou als ouder maar niet zo goed je weg weten te vinden en denken dat alle adviezen van het CB ook de juiste zijn 🙈. Ben daar echt klaar mee, ik kom voor prikjes en wegen/meten, thats it. En als anderen toch voor puree wil gaan omdat ze dat zélf willen, prima natuurlijk. Maar een mail waarin rapley/kleintjes wordt afgeraden is echt heel vreemd….
2 jaar geleden
Reactie op Auroravh
Ze zijn t opt Cjg nooit mee eens. Ook documentaire gezien dat olvarit aande ...
Bij mij ook alleen voor prikjes en verder niet. Ik had laatst de kinderarts die met 3 maanden zei dat ik haar mocht laten huilen als ze kwam voor de borst omdat ze moest leren dat ze nog maar 5 voedingen nodig had in 24 uur. Twijfel nog steeds om een klacht in te dienen.
On topic: wij zijn bij de oudste met zes maanden begonnen met meloen en komkommer, wat was dat een feest! Sindsdien zat ze altijd met iets te eten in haar handjes. De opa's en oma's waren in het begin sceptisch (moet dat nieuwe gedoe nou allemaal, geef gewoon een potje vanaf 4 maanden). Maar toen ze van mij de kleintjes lijst kregen als leidraad voor Rapley begonnen ook zij het heel leuk te vinden. Met 12 maanden ging eigenlijk alles er wel in en at ze met de pot mee, heerlijk. De jongste is nu 3,5 maand dus we moeten nog even wachten maar ik heb er zin in!
2 jaar geleden
Reactie op Amore13
Bij mij ook alleen voor prikjes en verder niet. Ik had laatst de kinderarts ...
Leuk zeg! En goed te lezen dat opa’s en oma’s later toch overtuigd werden. Mijn ouders vinden het leuk, maar is nieuw voor hen.
Mijn schoonmoeder zei gisteren ‘oh vanaf 4 maanden kan je haar Liga geven’, dus ik: we kiezen voor rapley/kleintjes, dus starten met hele stukken en pas vanaf 6 maanden!
Kreeg daarna nog een paar appjes met artikelen over starten met Liga koek bij 4 maanden en daarna ‘vroeger startte ik bij je vriend met 4 maanden met een hapje groente puree’. Nogmaals uitgelegd wat wij willen doen maar het lijkt niet te landen 😬. Nou goed, wilde dit toch even delen want niemand in mijn omgeving heeft ervaring hier mee..
2 jaar geleden
Reactie op Amore13
Bij mij ook alleen voor prikjes en verder niet. Ik had laatst de kinderarts ...
Wauw wat een verschrikkelijk achterhaald advies en dat voor de arts.. zou er zeker nog eens iets van zeggen! Als je geen officiële klacht wil dan toch minstens nog eens een gesprek met de arts. Ben zo blij dat wij hier een redelijk modern CB hebben!