1137 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ik snap dat je dan twijfelt als CB dat zegt. Het klopt alleen niet. In het ...
Ja dat maakt het ook lastig. Ben op zich pro-cb maar dit strookt niet helemaal. Ach ze is intussen al een flink eind op weg naar de 6 maanden dus ik denk dat ik ergens een compromis zoek…5 maanden en 20 dagen ofzo 😉
2 jaar geleden
Ik zit een beetje met de timing hierbij. Dochter is ruim 5 maanden en ivm a ...
Ik heb gewoon gewacht tot die 6mnd. Oke echt 3 dagen eerder ofzo maar geen maand haha. Toen pakte ze letterlijk het eten uit m'n hand en dacht ik ok, het is tijd!
Voor 9 maanden introductie is prima, pas vanaf een jaar merk je zelfs verschil met de allergieën staat in onderzoek van de WHO!
2 jaar geleden
Wij geven nu trouwens 20 gram (1 ijsblokje) gepureerd per dag, enkel 1 smaak groente, 3 dagen hetzelfde puur om reactie van ons meisje haar lichaam te zien ivm problemen. Ei en pinda krijgt ze onder medisch toezicht voor het eerst. We willen 5 april beginnen met stukken vaste voeding geven. Wel krijgt ze nu al zo'n maisstengel en de lepel met groente hap stuurt ze het liefst ook zelf dus dat laten we gaan. Lekker smeren
2 jaar geleden
Reactie op Dodo28
Ik haak even in, nog erg zoekende soms hoe en wat, en de kleinties groep op ...
Hoe was deze groep? Toen ik de uitnodiging kreeg met al die regels erbij ben ik al afgehaakt, leek wel een cult 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Auroravh
Ik heb gewoon gewacht tot die 6mnd. Oke echt 3 dagen eerder ofzo maar geen ...
Ah dank, heb je toevallig een link van dat onderzoek? Wat ik nu vind is dat het advies vroeger juist was 1,5 jaar wachten en dat er toen een generatie met opvallend veel pinda en ei allergieën is ontstaan, en dat dit advies daar weer een reactie op is. Daarom voel ik me inderdaad nog niet zo gehaast!
2 jaar geleden
Reactie op Dodo28
Ons cb ziet het als vloeken in de kerk helaas :( dus nu afgesproken wij kom ...
Nouja echt? Ook raar maar niet verrassend eigenlijk. Hier ook geen voorstander maar ze laten ons verder maar haha. Ik kom idd ook alleen voor wegen en meten en prikjes. Maar dat is met meer redenen dan alleen rondom voeding 😬
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Nouja echt? Ook raar maar niet verrassend eigenlijk. Hier ook geen voorstan ...
Haha ja wij kunnen ook een boek over het cb schrijven wat een drama instantie als je niet naar hun wensen werkt zeg. Met hun kaders, schema's en maatstaven. Mijn dochtertje gaat nooit hun schema halen,dus zoeken ze altijd wel wat om over te mopperen. Mijn man ziet het als een compliment dat ze hem grip op ons krijgen, ik vind het irritant
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Hoe was deze groep? Toen ik de uitnodiging kreeg met al die regels erbij be ...
Ik volg nu een paar weken mee en er zijn vaak vervelende en pittige reacties. Sowieso zijn er mensen die rapley doen (vanaf 6 mnd met de pot mee, m.u.v. zout en honing) en mensen die Kleintjes doen en die dus sommige voedingsmiddelen pas na een paar maanden introduceren (en dan nog heel veel mensen die iets tussenin doen), en dat botst nogal eens lijkt het wel 🙈
Bijvoorbeeld als mensen vragen met wat starten jullie dan wordt er gelijk gereageerd "met rapley eet ons kleintje gewoon wat wij ook eten die dag". Oké maar deze ouder vindt het spannend en wil vast iets concreters horen. En ik ga er ook vanuit dat het die dag dan niet meteen chili con carne ofzo is? (Mss ook wel hoor want dat is het hele idee van rapley maar ik denk zelf dan vast alweer veel te moeilijk)
2 jaar geleden
Reactie op Koeki21
Ik volg nu een paar weken mee en er zijn vaak vervelende en pittige reactie ...
Klinkt gezellig en steunend jeetje 😂, die sla ik dus maar even over… wel jammer.
2 jaar geleden
Reactie op Koeki21
Ik volg nu een paar weken mee en er zijn vaak vervelende en pittige reactie ...
Wij doen iets er tussen in denk ik, ik gebruik de introductie lijst van kleintjes, maar ook gewoon logisch verstand. Meteen met de pot mee rapley als ze 6m is nee,niet helemaal, misschien wel als wij hutspot eten wat reepjes wortel voor haar stomen bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Reactie op Blabla19
Met welk eten beginnen jullie? Ik zat te denken aan avocado omdat dat lekke ...
Je kan avocado bijvoorbeeld in hennepzaad rollen voor betere grip!
Daarnaast geven ze wel ook aan dat het gladde ook goede handcoördinatie oefening is voor ze (Solidstarts website).
In principe kan je met alles beginnen (uitzonderingen daar gelaten, altijd even opzoeken hoor).
Wij beginnen straks met broccoli (gestoomd), dat kunnen ze goed vasthouden aan de stam. Verder is het idee voor eerste dagen: zoete aardappel, pompoen, groene asperge, courgette, havermout met blauwe bessen.
Belangrijkste is dat je altijd goed opzoekt hoe het moet worden bereid en welke grootte het moet hebben om het veilig te houden!
2 jaar geleden
Reactie op Blabla19
Met welk eten beginnen jullie? Ik zat te denken aan avocado omdat dat lekke ...
Ik heb gisteren banaan geprobeerd als een stuk. Ze vond het heel lekker, duhu zoet, domme ik. Maar hij glibberde steeds tussen haar handjes weg en dan dus brullen, arm kind. Ga straks een stuk komkommer proberen, ben benieuwd of ze het lust
2 jaar geleden
Reactie op Dodo28
Ik heb gisteren banaan geprobeerd als een stuk. Ze vond het heel lekker, du ...
Bij banaan kun je de schil er een stukje om heen laten zodat er meer grip is.
Is je kindje al 6 maand?
2 jaar geleden
Reactie op FVP8
Dag mama’s, wat een leuk topic, ik sluit graag aan! Heb zooooo veel zin om ...
Leuk! Haha jaaa ik kan ook bijna niet wachten eigenlijk 😂, maar dat doe ik wel braaf tot ze 6 maanden is (ok… misschien max 3-4 dagen eerder als ze goed rechtop kan zitten).
Ik denk dat we wisselend gaan aanbieden, redelijk ‘met de pot mee’ ‘s avonds om ook veel voedselverspilling te voorkomen. En ook omdat ik haar daarnaast ook wil leren dat wat zij eet, wij zelf ook eten (in aangepaste vorm indien nodig).
Nog beetje uitvinden denk ik wat ook werkt voor ons. Ik ga in ieder geval niet beginnen om met 3 dagen lang maar 1 smaak aanbieden, dat schijnt helemaal niet nodig te zijn.