11 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een jaar al feest. Heeft ook ons nodig om in slaap te komen. Slaapt snachts vreselijk en word soms wel 6x wakker. Daarvoor sliep ze altijd door.
Ik ben langs een kinderarts geweest. Wilde medisch alles uitgesloten hebben qua oren en neus. Maar volgens de dokter is t een veelste pienter kind. En moet snachts alles verwerken.
Ik heb 200 euro aan een slaap coach uitgegeven. Zonde van mn geld. Mijn dochter trapte er niet in. Heb ook alles geprobeerd. Gelukkig is ze hier meestal met n uurtje in slaap. Maar ik weet hoe frustrerend het is. Halverwege dr nacht komt ze als n pinguin in dr slaapzakje uit dr peuterbed gekropen en klimt ze in ons bed. Kleine draak. Ik hoop dat je een oplossing vind, dan hoor ik m graag haha
één jaar geleden
Reactie op oktoberbaby21
Hier ook een jaar al feest. Heeft ook ons nodig om in slaap te komen. Slaap ...
Dat uit bed komen kruipen doet hij precies zo. Op zich een uitkomst, want daardoor leg ik hem al slapend tussen ons in. Dat vind ik het ergste nog niet..
Ik krijg hier ook veel terug dat hij flink voorloopt en dat dit kan zorgen voor meer prikkels tijdens het slapen gaan, omdat het soms te veel kan zijn.. Het is echt het in slaap komen. Ik vind het ook echt heel sneu voor hem dat hij ons zo nodig heeft, maar begin het ondertussen ook sneu te vinden voor onszelf. 😩
Gelukkig ben ik niet alleen, dus laten we hopen op een uitkomst. 🤞
één jaar geleden
Ik voel dit zó met je mee. Hier ook een dochter van 2 waarvan het goed ging met slapen op 1 hand te tellen is sinds ze geboren is.
Een jaar geleden hadden wij een slaapcoach ingeschakeld die een methode had die even werkte. Echter werkte die voor op dat moment haar leeftijd en trapt ze hier niet meer in.
Vooropgesteld dat onze dochter ontzettend vaak ziek is en dit natuurlijk ook niet helpt. Ik kan haar normaliter in de avond slapend in haar eigen bedje leggen waarna ze naar 1 slaapcyclus wakker wordt en daadwerkelijk alles op alles zet om bij ons in het grote bed te mogen en daar dus ook volledig tegen ons aankruipt. Nu is ze wederom ziek en krijg ik haar nog niet eens in haar eigen bed. Om haar goed te laten herstellen wisselen mijn partner en ik om het uur af. Lekker bevordelijk voor onze tijd samen.
Vorige week moest ze op controle bij het consultatiebureau en heb ik dit daar aangekaart dat wij ten einde raad zijn. Aangegeven dat de zoveel minuten methode niet werkt en laten huilen al helemaal niet want ze gaat door totdat ze van het druk maken moet overgeven. Komende week komt er iemand van het consultatiebureau een intakegesprek voeren en kijken wat we kunnen doen. Zij gaven als eerste optie een matras naast haar bed leggen.
Wauw, ik heb vooral even zelf lopen spuien waar jij natuurlijk niks aan hebt nu. Mijn enige tip voor nu is om wellicht ook dit aan te kaarten bij het consultatiebureau? Ik kan je nog niet vertellen of dit ons heeft geholpen. Misschien geeft dit jou ook weer even wat vooruitzicht?
Succes mama, die pientere kindjes die slapen voor baby's vinden zijn niet altijd even makkelijk🫠
één jaar geleden
Hi! Vraagje hebben jullie een open bed? Mijn tip, dit zo lang mogelijk uitstellen. Zolang ze het ledikant niet uit klimmen vooral nog even in de ledikant laten, hier helpt een slaapzak enorm, nu doen we de slaapzak achterstevoren aan zodat hij hem niet uit kan trekken om uit bed te klimmen. Rond 2 jaar komen ze opnieuw in een verlatingsangst fase. Hier moeten we de deur nu op een kier laten en wilt hij white noise absoluut niet meer aan want dan kan hij ons niet horen . Hier schreeuwt hij ook om mama en haalt hij elke smoes uit de kast (drinken, knuffel, papa moet komen, kusje etc) om maar ervoor te zorgen dat we komen. Ik spreek altijd af mama komt 3x naar boven en daarna komt ze niet meer. Het helpt vaak als ik boven nog even de was ga ophangen en vouwen en hem herhaaldelijk zeg dat mama er is en hem hoort en dat hij lekker kan gaan slapen. Ene avond duurt dit een uur andere avond een 15 min. Ik heb helaas niet echt tips, verder dan ik dit echt vermoeiend voor jullie vind😢 ooit worden ze 18🤡😅
één jaar geleden
Reactie op Kred
Ik voel dit zó met je mee. Hier ook een dochter van 2 waarvan het goed ging ...
Haha lekker toch? Ik moest het ook echt even kwijt en dit leek mij de beste plek. Ik begrijp je helemaal. Dat matras is bij hem niet nodig, want hij heeft een vloerbed al hele lange tijd en ik heb dat toen der tijd gedaan, omdat ik dan bij hem kon gaan liggen als het NODIG zou zijn. Dit is nu dus standaard.
Ik heb het toen bij het consultatiebureau bespreekbaar gemaakt en zei gaf aan; laten huilen. Ik heb dit toen ooit 1x gedaan in een wanhopige poging.. hij heeft 45 minuten gehuild en ik heb mij een week schuldig gevoeld. Ik heb volgende week een afspraak en ga het dan nogmaals bespreekbaar maken.
Wat vervelend dat je kleine meid zo veel ziek is.. hopelijk gaat dit ook gauw een keer voorbij. 🤍
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Hi! Vraagje hebben jullie een open bed? Mijn tip, dit zo lang mogelijk uits ...
Hahaha jep.. open bed hier. Heeft echt een lange tijd goed effect gehad. Ik heb het toen der tijd ook aangeschaft, omdat slapen zo drama was en ik er nu naast kon gaan liggen, zodat ik zelf ook nog aan slapen kwam. Bij oma klimt die uit zijn campingbedje, dus daar naar terug gaan kan niet eens. 😭😂
één jaar geleden
Wij hebben ook zo'n lastige slaper. Wij hebben hem nu in een groot bed, geen slaapzak meer. En dat gaat al wel wat beter. Zetten nu ook muziek aan in onze kamer met de Google home. Deze zetten we vervolgens via onze mobiel steeds zachter, maar hij is fan van muziek dus dit werkt wel. Al blijft het pittig en zijn nu 1 uur bezig, maar wel al een hele verbetering met wat het was.
één jaar geleden
Reactie op eeemsxo
Haha lekker toch? Ik moest het ook echt even kwijt en dit leek mij de beste ...
Ik snap je gevoel. 9 maand geleden zaten we in hetzelfde schuitje, maar na 1x proberen zou ik doorzetten. De eerste avond was het hart verscheurend 25min gekrijst in dr ledikant. De avond erna nog maar 5min en de derde avond begreep ze t. Inmiddels haalt ze wel smoesjes uit van: drinken mama? Knuffel? Etc. Maar als ik zat ben om op haar kamer te blijven zitten dan zeg ik: nog een slokje, nog een knuffel en dan gaat mama. En dan ook echt gaan. Begrijpen ze echt verrassend snel. Maar ja… die eerste avonden verscheuren je hart. Als wij dit eerder hadden geweten hadden we eerder doorgezet. Succes daar met je beslissing!
één jaar geleden
Jullie gaan het niet geloven.. Hij heeft vandaag geen middagslaapje gedaan, dus was wel erg moe… maaaaar hij viel binnen 2 minuten zelf in slaap!!!
Ik heb hem uitgelegd tijdens het pyjama aan doen; mama gaat nog even boven aan het werk met de was, ik houd jouw deur open en ik zal een muziekje voor je opzetten. Ik was de deur 2 seconden uit, ik kwam terug en hij sliep. 😭🥹
Nu heb ik dit wel vaker geprobeerd op het muziekje na, maar het middagslaapje was er nog niet uit geweest. Omg het is 19:15 en ik zit gewoon al beneden. 😩😍
Of hij wist dat ik heb lopen klagen of het was het muziekje of het was alles bij elkaar… het heeft in ieder geval voor deze avond gewerkt. Thanks voor de berichten, al was het alleen voor de erkenning. 🤍
één jaar geleden
Reactie op eeemsxo
Jullie gaan het niet geloven.. Hij heeft vandaag geen middagslaapje gedaan, ...
Ahh ik lees dit net en wilde net voorstellen middagslaap uitstellen/korter maken/een keer overslaan. Bij mij is ze dan ook om 18:00 al zo slaperig om naar bed te gaan. Hier een hele goede slaper juist sinds 9 maanden hele nachte al en nu nog overdag 3 uur vaak, maar fijn om te horen dat het is gelukt😂🩷
één jaar geleden
Oh zo herkenbaar. Opgelucht dat we toch niet de enige zijn. En blij dat het bij jullie uiteindelijk wel gelukt is! Maar ik ben het zoooo beu echt. Idd even boekje lezen, nog wat praten over de dag en lekker knuffelen is heerlijk. Maar het letterlijk uren lang gewoel en gewriemel en gehuil als ik of papa probeert weg te gaan is om gek van te worden. Tegen dat hij slaapt, moeten we eigenlijk zelf al naar bed. We willen nog een momentje voor onszelf dus we gaan dan veel te laat slapen, echt vermoeiend 😓. Op dit moment ook weer 2 uur bezig en nu heeft mijn man het overgenomen. En hij is echt wel moe lijkt ons. Middagdutje slaagt hij soms over, maar is hij eigenlijk nog niet klaar voor want dan is hij oververmoeid en grumpy. Zelfde bij inkorten. We hebben een vloerbed besteld in de hoop dat het helpt. Onze zoon is wel altijd een heel alert ventje geweest, heel snel met praten, vertelt al hele verhalen vanaf 1,5 jaar… dus hij heeft inderdaad ook wel veel te verwerken en slaaptraining slaat totaal niet aan bij hem dus beginnen we zelfs niet meer aan. Hem wakker in z’n bed leggen en vertrekken is nog steeds gigantisch drama dus dat doen we niet meer… Pff we willen een 2de kindje maar weet niet hoe we dat gaan klaarspelen