17 Reacties

één jaar geleden

Bij ons op de peutergroep hebben ze ook stretchers.. vind het maar een zielig idee eerlijk gezegd.. Mijn zoontje gaat in februari over, hopelijk lukt het hem tegen die tijd iets makkelijker om te slapen met afleiding..

MOD

één jaar geleden

Mijn zoontje zit tot 2.5 jaar op de dreumes groep. Daar is gewoon een slaapkamer. Weet eerlijk gezegd niet hoe het op de peutergroep is. Ik gok alsnog een slaapkamer..... maar ben hier niet zeker van.

één jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Bij ons op de peutergroep hebben ze ook stretchers.. vind het maar een ziel ...
Ja hè. Het schijnt dat er wel aan wennen maar ik wist echt niet dat ze op zo’n jonge leeftijd gewoon op stretchers moeten slapen. Verbaasde mij er wel over toen ik het hoorde

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Mijn zoontje zit tot 2.5 jaar op de dreumes groep. Daar is gewoon een slaap ...
Ja dat is al veel fijner zeg! Vind het idee van een slaapkamer ook wel prettiger om spelen en slapen gescheiden te houden.

één jaar geleden

Ik raad je aan even te vragen of hij niet met de kleintjes mag slapen?! Mijn dochter is bijna 2 en heeft haar slaap echt nog nodig. Ze zit ook in een verticale groep maar heeft wel een echte slaapzaal.

één jaar geleden

Hier in Duitsland ook. Mijn dochter is bijna 2 en vanaf Januari gaat ze naar de volgende groep en daar slapen ze gewoon in het zelfde lokaal als waar ze spelen en eten. Ze slapen op matrasjes op de grond.

één jaar geleden

Hier ook drama, op stretchers in het lokaal slapen vanaf de volgende groep😵‍💫 Hier heb ik nooit over nagedacht tijdens de rondleiding. Dochter zit nu eend maand in de hogere groep maar slaapt steeds maar een half uur ofzo. Wonderbaarlijk genoeg slaapt ze thuis in de middag zo 2,5/3uur en slaapt ze de nachten ineens veel beter. Dat is dan wel weer fijn haha. Onze dochter wordt ook al apart in een hoek tussen tafels gezet zodat ze niet afgeleid wordt door de andere kindjes maar het werkt gewoon niet.

één jaar geleden

Huh…? Is dit in Nederland?

één jaar geleden

Ik raad je aan even te vragen of hij niet met de kleintjes mag slapen?! Mij ...
Ja ik heb gesprekje aangevraagd. Mijn zoontje slaapt zo nog 2,5 uur en heeft het ook echt nog nodig.

één jaar geleden

Reactie op Karinvdh89

Hier in Duitsland ook. Mijn dochter is bijna 2 en vanaf Januari gaat ze naa ...
O ok, blijkbaar wordt het toch wel vaker zo gedaan dan. Vind het ook zo apart dat het in dezelfde ruimte is, is toch veel te veel prikkels zou je zeggen.

één jaar geleden

Reactie op chann92

Hier ook drama, op stretchers in het lokaal slapen vanaf de volgende groep� ...
Ik heb hier tijdens de rondleiding ook echt geen seconde bij stilgestaan! Ik heb wel eens van een vriendin gehoord over stretchers maar dat was toen haar zoontje wat ouder was. Vriendinnen van mij herkennen dit ook niet. Mijn zoontje heeft laatst 45 minuten geslapen (vond ik al een wonder haha) om te wennen maar het was toen wel heel rustig. De nachten zijn altijd heel goed bij mijn zoontje dus ik wil echt niet dat dat het gaat beïnvloeden (heb ook nog een newborn). Ik heb een gesprekje aangevraagd of ie toch niet langer in z’n bedje kan slapen. Ik vind het echt bizar dat ze dat al zo doen met 2 jaar. Volgens mij hebben ze helemaal dat vermogen nog niet om te blijven liggen (vandaar dat een peuterbed ook pas wordt aangeraden vanaf 2,5/3 jaar). Baal er flink van want onze dochter gaat daar over een aantal maanden ook heen en twijfel nu enorm over deze opvang. Niet dat we veel keus hebben om te switchen nog qua drukte…

één jaar geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Huh…? Is dit in Nederland?
Ja! Blijkbaar…had het ook nog nooit eerder gehoord

één jaar geleden

Reactie op Mandje000

Ja! Blijkbaar…had het ook nog nooit eerder gehoord
Gelijk even nagevraagd bij onze opvang en hier doen ze dat niet. Ze weten dat het wel gebeurt bij andere opvang, maar niet bij Gro-Up gelukkig. Ze zeiden “op die manier kunnen kinderen niet slapen”

één jaar geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Gelijk even nagevraagd bij onze opvang en hier doen ze dat niet. Ze weten d ...
Mijn dochter zit ook bij Gro-Up maar ligt nu ze in de grotere groep zit toch echt op een stretcher, helaas😅🥲 zal per lokatie wel verschillenz

één jaar geleden

Reactie op chann92

Mijn dochter zit ook bij Gro-Up maar ligt nu ze in de grotere groep zit toc ...
Goed dat je het zegt. Het is wel zo dat bij ons het pas is overgenomen door Gro-Up. Hopelijk laten ze het zo. Vind het nog steeds raar dat jonge kindjes op stretchers in de groep slapen.

één jaar geleden

Mijn zoontje slaap sinds 1,5 al op een stretcher op de opvang. Dit omdat wij ook al een peuterbed voor hem hebben. Dit gaat overigens super goed en blijft altijd netjes in bed en zegt nog steeds mama klaar met slapen en wacht net zo lang tot ik hem kom halen. Op de opvang hebben ze speciale ruimtes bij ons waar de kinderen slapen. Wel op een stretcher maar wel een aparte ruimte. Ja hij slaapt er korter dan thuis maar maakt nog steeds goede dutjes van 1 tot 1,5 uur waar die thuis ongeveer 1,5 soms 2 uur slaapt. Hij is nu 2 en heeft in een half jaar maar 1 keer niet geslapen op de opvang. In het begin waren wij ok sceptisch, maar denk dat je er beetje in mee moet groeien.

één jaar geleden

Mijn zoontje sliep op de opvang heel vaak gewoon niet, terwijl dat thuis makkelijk 2 uur was. In de dreumesgroep hadden ze een aparte kamer met ledikanten. Sinds september zit hij ook in de peuter groep en hebben ze de veldbedjes 🙈 wonder boven wonder slaapt hij daarop wel.. had dit echt nooit verwacht! Ze maken het blijkbaar wel goed donker daar.. Misschien is het een kwestie van proberen 🤷‍♀️